Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 11:28 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 3:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Mam pytanie, jak niektórzy widzą (pisałem o tym w innym temacie) remontowałem ostatnio swego 027. Wszystko chodzi miodzio, ale wyciąga max 60-62km/h (przed rozebraniem silnika spokojnie 70 szedł), a jak dam cały gaz to gu zamula, tak jakby odcinało zapłon.

Nie mam przyrządu do ustawienia electronica a więc zaznaczyłem sobie przy rozbieraniu silnika na iskrowniku i karterze punkt, aby potem poprawnie ustawiać zapłon jak było wcześniej. Podczas składania silnika ustawiłem iskrownik równo z punktem na karterze i wszystko skręciłem. Moto pali i jeździ dobrze, chociaż wydaje mi się, że trochę słabszy jest, ale tak jak mówię nie wykręca obrotów max. Jedzie dobrze przez jakieś 4/5 manetki, dalej już mu "odcina" nie wykręci więcej.

Oto film, który przestawia problem (do 4/5 manetki wkręca się idealnie, potem zmuła) :
http://www.youtube.com/watch?v=9vAKzYZajVk" target="_blank" target="_blank

Moje pytanie brzmi następująco, trzeba go przyspieszyć czy opóźnić?? W którą stronę przekręcić stator? Nie strzela z wydechu ani z gaźnika, problem jest tylko ten, jaki został ukazany na filmie.

Nie mam stroboskopu a więc zostaje mi ustawianie "domowe". Mam doświadczenie w ustawianiu platynowców, ale electronica jeszcze nie ustawiałem....

P.S jak zły dział to sorry, dałem do "inne" :)

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Ostatnio edytowany przez Mateusz529 Nie Paź 11, 2009 3:57 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 3:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 25, 2007 10:56 am
Posty: 986
Miejscowość: Papieskie okolice
Pojazd: buty
Skoro remontowałeś "ostatnio"... to czy zdążyłeś dotrzeć silnik?

_________________
Pelas napisał(a):
ale to też możesz diagnoscie coś postawić i będzie dobrze. kumpel roxem którym gosciu w niemczech wygrywał zawodu na 1,4mili był na przeglądzie i diagnoste prawie w pion postawiło jak z rolek zjeżdzał xd oczywiscie pieczątka została wbita

ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 4:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Nie róbcie ze mnie "debila" nie jestem amatorem...

Remont polegał na wymianie łożysk, simmeringów, oringów, skrzyni biegów, tarcz sprzegłowych i sworznia. Reszta jest w stanie ideał (cyl, tłok, wał, magneto, iskrownik jak nowe, wszystko ZMD )

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 4:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Zapłon domowym sposobem ustawisz tak:
Głębokościomierzem wyznacz sobie GMP, zobacz ile masz, dodaj do tego 2,5mm i kręcąc magnetem w lewo dojeżdżasz tłokiem do tego punktu (ale jak tłok idzie do góry nie na dół ale to chyba oczywiste) i wtedy strzałka na magnecie przy literze L, ma się pokrywać ze strzałką na impulsatorze.

Czyli krótko mówiąc jak tłok jest 2,5mm przez GMP to strzałka przy literze L na magnecie ma się pokryć ze strzałką na impulsatorze.

Jak to nic nie pomoŻe to może coś z gaźnikiem, podobny efekt jakby paliwa brakowało lub po prostu za dużo powietrza.

EDIT: Pomorze to mamy na północy ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 4:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Suwmiarka z głębokościomierzem (bądź czujnik zegarowy jeżeli ktoś posiada) przez otwór świecy i bezproblemowo się ustawia zapłon. Tylko z tego co pamiętam to żeby się łatwo mierzyło w charcie trzeba zdjąć bak, bo przeszkadza w odczytywaniu wymiaru z suwmiarki :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 5:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
To nie jest gaźnik, przed remontem chodził prawidłowo, nie zmieniałem poziomu paliwa, przedmuchiwałem go, czysty jest w środku, kolor świecy prawidłowy - ceglasta, nie muli go po ostrym dodaniu gazu, ładnie się wkręca, nie bawiłem się gaźnikiem krótko mówiąc a więc sam się nie rozregulował, a zresztą co tam jest do regulacji.... Wolne obroty i iglica (mam binga...).

Acha no to ok, tłok ma być 2,5mm przed GMP i w tym momencie strzałka przy literze L na magnecie ma pokryć się ze strzałką na impulsatorze...

A od czego jest strzałka P??

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 5:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Szczerze to nie mam pojęcia ale ona nie jest ważna przy ustawianiu zapłonu w charcie.

MVVS dobrze prawi trzeba ściągnąć bak bo ciężko suwmiarką "wjechać", a najlepiej to jest jak silnik ma się na stole.

P.S. To chyba mój pierwszy błąd ortograficzny ale pisałem na szybko lokurva


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 5:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
A tak poboczem, bo ja już nie pamiętam, żeby przestawić iskrownik trzeba zdejmować magneto?? Jest tam dojście do tych śrubek bez odkręcania magneta??

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 5:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Nie trzeba odkręcać magneta... Dojdziesz normalnie prostym śrubokrętem... Oczywiście przez magneto.

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 6:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
slawek90 napisał(a):
Mateusz529 napisał(a):
A od czego jest strzałka P??

Nabili sobie bo się im nudziło w fabryce lokurva A tak na serio to litery L i P oznaczają cylindry a kreski przy nich - ustawienie zapłonu dla danego cylindra. Silniki 2 cylindrowe były stosowane w RJS-ach.

Otóż sławku niestety muszę cię poprawić :P Na L ustawiasz jeżeli silnik kręci się w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) patrząc od strony magneta, a na P jeżeli odwrotnie :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 6:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Nie wiem który, bo nie znam się na tych silnikach aż tak dobrze, ale skąd Ty masz pewność że znasz każdy silnik z takim zapłonem? Jeżeli masz gdzieś pod ręką taki zapłon kompletny, to zobacz sobie ustawienie impulsatora względem magnesu, który go wyzwala... Zauważysz, że ustawiając na kresce przy L to magnes ustawia się w miejscu wyzwolenia przy lewych obrotach, a na kresce przy P ustawia się w miejscu wyzwolenia przy prawych obrotach. W dodatku na magnecie przy literze L jest strzałka w stronę lewych obrotów, a przy literze P jest strzałka w stronę prawych obrotów. Kolejną rzeczą rzutującą na prawdziwość mojej teorii jest to, że litera L to skrót od obrotów Lewych, a P od obrotów Prawych.
To, że znasz się na tych silnikach (czego nie kwestionuję oczywiście) nie daje Ci monopolu na wiedzę o nich...

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 7:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Zależy jakie masz śrubki, jak z normalnym łebkiem to nie dostaniesz się bez ściągania magneta.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 7:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Raczej nikt by w takie miejsce nie dał śrub z sześciokątnymi łbami :) Oryginalnie były tam śruby z łbami pod śrubokręt płaski, ja zastosowałem tam śruby imbusowe i lepiej się tam sprawują (z kluczem imbusowym o końcówce kulowej (można trzymać klucz pod kątem do śruby) bardzo dobrze się operuje tymi śrubami)

Sławku, jeżeli drugi wyzwalacz jest na iskrowniku o 180* dalej, a tłoki chodzą naprzemiennie (cykle spalania występują co 180* obrotu silnika), to ustawiając zapłon na jednym cylindrze automatycznie drugi cylinder się ustawia :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 7:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
A to chylę czoła, nie wiedziałem :) Według mnie nie są takie śruby najlepszym pomysłem z powodu właśnie ustawiania zapłonu utrudnionego tym sposobem :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - odcięcie??
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 7:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Może się mylę ale chyba stella z zapłonem charta będzie kręcić w prawo i dlatego tam jest literka P. Tak samo wszystkie pozostałe romety z wyjątkiem charta, bo to wygląda tak, że ten zapłon był projektowany tak aby pasował do wszystkich komarów itd :)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Komar 2350] Dodadowa blokada (odcięcie zapłonu)

dieludolfs

6

2950

Pią Paź 09, 2009 8:22 pm

dieludolfs Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. -->chart<--

karolik8

1

2120

Czw Paź 18, 2007 7:45 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów chart v-max

karolik8

12

4917

Sob Kwi 26, 2008 9:25 am

zazikupl Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Chart 211 a 210

Zeph

1

2124

Pią Gru 26, 2008 5:14 pm

filozof93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Sosek

16

5981

Śro Sie 19, 2009 6:33 pm

Filip95 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.078s | 20 Queries | GZIP : Off ]