Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Lip 18, 2018 3:52 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: BMW E30
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 6:03 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 08, 2013 9:18 pm
Posty: 35
Miejscowość: Brojce
Pojazd: RS 80/Escort 1.6/Clio 1.5/Jawa 350 TS
Witam
Tak jakoś od 2-3 lat podobają mi się stare BMW(E30,E32 i E34,E36 nie jestem zainteresowany)
Mój budżet to skromne 5 tysięcy zł,więc E34 odpada,a E32 ma za duże silniki(tak jakoś perspektywa posiadania 3 litrów pod maską mnie nie bawi,zwłaszcza że nie wyrobię z wachą....)Pozostaje E30,najlepiej z silnikiem 1.8 w benzynie. Co sądzicie o E30?
Na co zwrócić uwagę,co najczęściej się psuje itd?
Jestem z zawodu mechanikiem z dwuletnim stażem,także ogólne pojęcie jako tako o silnikach mam:D
I poszukuje rzeczowych opinii,a nie typu "jak żem butnoł,to coś strzeliło z tyłu i nigdy więcoj nie pojechała".

Nie będzie to samochód do szaleństw,raczej do normalnej jazdy,od czasu do czasu jakiś drag(może raz na 3 miesiące:D). Bardziej wolę szaleć na motorkach niż w samochodach:)

_________________
[url=https://www.facebook.com/EkstremalniFani] - Fan Page RS Extremy

Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


Poszukuje ramy z papierami do Jawy 350 TS w dobrym stanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 10:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Bardziej wąska, czy szeroka lampa? (wąska 82'-87', szeroka 87'-94') Fajnym silnikiem z historią jest m10b18 na wtrysku o mocy 105KM, R4 na łańcuchu, jedno z wytrzymalszych (blok służył w silniku s14 w m3, a także w latach 80' w formule, gdzie na jego bazie o pojemności 1,5l z turbodoładowaniem osiągali nawet 1300KM :F ). Dostępny jest on w tej starszej wersji, w nowszej chyba tylko na gaźniku, moc 90KM i oznaczenie 316. Sam za rok doczekam się prawka i takie auto chciałbym sobie sprawić, z tym, że na polskim rynku ciężko wyrwać coś niezajechanego w niekosmicznych cenach, bo i taką e30 318i na allegro ściągniętą co prawda z niemiec i w pięknym stanie, znalazłem za 10k zł... Trochę przesada :D
Aha, jeszcze rozważ silnik 2,7 eta (m20b27, oznaczenie 325e). Jest to dość ekonomiczny silnik zwany benzynowym dieslem z racji swojej charakterystyki (230Nm dostępnych od chyba 3tyś rpm i 122/129KM, wkręca się do ok. 4500 rpm, więc mniej, niż niektóre diesle). Warto trochę o nim poczytać ;)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Pon Lis 18, 2013 10:58 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 08, 2013 9:18 pm
Posty: 35
Miejscowość: Brojce
Pojazd: RS 80/Escort 1.6/Clio 1.5/Jawa 350 TS
Chciałbym 1.8,gdyż wiele negatywnych opinii słyszałem o 1.6,a różnica w spalaniu nie jest tragiczna(bodajże litr na trasie,a w mieście z racji tego,iż 1.6 trzeba wysoko kręcić różnica wynosi 0,4 litra(ponoć)). Szerokie lampiszcze:)

_________________
[url=https://www.facebook.com/EkstremalniFani] - Fan Page RS Extremy

Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


Poszukuje ramy z papierami do Jawy 350 TS w dobrym stanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Wto Lis 19, 2013 12:26 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
O silnikach m40 słyszałem tylko, że trzeba lać odpowiedni olej, full syntetyk, inaczej z silnika robi się bocian ;) IS też fajna sprawa, tylko, że tam już spalanie pewnie podchodzi do tego co w R6 :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Sob Lis 23, 2013 11:20 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 08, 2013 9:18 pm
Posty: 35
Miejscowość: Brojce
Pojazd: RS 80/Escort 1.6/Clio 1.5/Jawa 350 TS
Czyżby nikt więcej się nie "wypowi"?

_________________
[url=https://www.facebook.com/EkstremalniFani] - Fan Page RS Extremy

Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


Poszukuje ramy z papierami do Jawy 350 TS w dobrym stanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Nie Lis 24, 2013 5:23 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
ja powiem standardowo, lepiej kupić model starsze auto lub rocznikowo, lecz bardziej zadbane niż nowsze w tej samej cenie ale znowu padło do robienia, co w bmw jest kosztowne i nie przyjemne :P

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Pon Lis 25, 2013 5:16 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sty 14, 2013 1:38 pm
Posty: 92
Pojazd: Aprilia Tuareg 125 RAVE2 powered by ROTAX 127

A4 B5 AHU+

Yamaha R6 2001
za 5k to albo trzeba dobrze szukać albo kupisz padło, niestety nie są to nowe samochody


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Pią Lis 29, 2013 10:32 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 12, 2012 9:31 pm
Posty: 411
Miejscowość: Waganiec
Pojazd: Garbus, E34 i stara Polówka. Ponad 20 jednośladów.
Ja mam E34 na sprzedanie. '94, czarna perła, oryginalne fele, oryginalna lotka hella, 2.0 benzyna, automat. Mój ojciec jest drugim właścicielem w polsce. Jak ktos znajdzie rdze to stawiam krate wódki. Pare pierdołek do zrobienia. Do tego komplet zimówek na stalówkach, radio JVC, tuba, hak wbity w dowód itd. Mysle że za 3200-3300 by oddał. Nie trzeba wywalic Bóg wie ile kasy zeby kupic coś fajnego, trzeba dobrze szukac a nie kupowac od cwaniaczków.
http://zapodaj.net/824011fb1eb31.jpg.html
http://zapodaj.net/1f195418f5b95.jpg.html
http://zapodaj.net/6dc1dc74d4a90.jpg.html
http://zapodaj.net/537813b61ce3a.jpg.html
http://zapodaj.net/f48402280eb36.jpg.html

_________________
Jeśli masz jakieś wraki motocykli, zbędne cześć, dokumenty- pisz, na pewno się dogadamy ;) (Za części do Ogarów i Komarów dziękuje, mam sporo, mogę sprzedać na kilogramy ;)

Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Nie Gru 08, 2013 8:45 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 08, 2013 9:18 pm
Posty: 35
Miejscowość: Brojce
Pojazd: RS 80/Escort 1.6/Clio 1.5/Jawa 350 TS
Które z tych dwóch(E30 oraz E34) lepiej się sprawdzi do trochę sportowej jazdy?
(mam na myśli tylko różnicę w ramach,silniki w tym pytaniu są nie istotne:))

_________________
[url=https://www.facebook.com/EkstremalniFani] - Fan Page RS Extremy

Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


Poszukuje ramy z papierami do Jawy 350 TS w dobrym stanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Nie Gru 08, 2013 11:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
E30

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: BMW E30
PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 7:19 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
Najważniejsze to szukaj zdrowej budy. Silnik zawsze można zmienić, a w beemce robi się to w dwa wieczory.
Newralgiczne miejsca w E30 to: podłoga za przednim kołem (łączenie nadkola z podłogą, okolice pedałów), doły słupków A (przednich. Podszybie i po podszybiem pod maską), okolice przednich kielichów, progi i wnęki bagażnika (te za kołami)
Wyszukuj w tych miejscach szpachli, włókna itp. Nawet małych śladów. Zajrzyj pod tapicerki bagażnika, pod dywan itp

Najlepszym silinikiem do E30 jest M50B25, ale on seryjnie nie występował.
Modele od 320 wzwyż miały zawias na tzw grubej ladze, oraz wnetylowane tarcze.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.067s | 22 Queries | GZIP : Off ]