Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Sty 23, 2018 8:41 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Typowe niesprawności silnika 139FMB
PostWysłany: Nie Kwi 15, 2012 7:17 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Czw Lut 09, 2012 10:05 am
Posty: 39
Pojazd: Motorynka
Witajcie.
Z racji tego że tematów typu, "ogar nie chce odpalić" jest pełno przedstawię wam mały toutrial co należy zrobić w takim przypadku.
Silnika nie da się uruchomić, sprawdzamy:
Czy jest iskra.
Wykręcamy świece, wkładamy ją do fajki , przykładamy do cylindra/głowicy , kręcimy rozrusznikiem i patrzymy czy pomiędzy elektrodami przeskakuję iskra.
Czy paliwo dochodzi do gaźnika:
W celu sprawdzenia ściągamy wężyk idący do gaźnika. Jeżeli paliwo wypływa to dobrze, jeżeli nie należy sprawdzić czy mamy w baku paliwo. Jeżeli jest ,należy sprawdzić czystość filtra paliwa a następnie drożność całego układu paliwowego, czy przewód zasilający nie jest nigdzie załamany/zagięty, czy nie ma jakiegoś większego syfu w przewodzie.
Czy paliwo dostaję się do cylindra/głowicy.
Sprawdzamy to w następujący sposób: kręcimy dłuższą chwilę, następnie sprawdzamy czy świeca jest "mokra lub wilgotna" jeżeli jest mokra tzn że zalewa i należy zmniejszyć dawkę paliwa, to można uczynić obniżając iglice.
Rozrusznik nie kręci
Przy takiej przypadłości, pierwszą czynością jaką wykonamy jest sprawdzenie poprawności przymocowania klem do biegów akumulatora, jeżeli poprawnie są przykręcone, brak śniedzi. Przystępujemy do sprawdzenia napięcia akumulatora, do tego będziemy potrzebowali miernik elektryczny, ustawiamy go w pozycje "V" i przykładamy kable miernika do klem, czerwony kable przy mierniku to z reguły + a czarny -. Przy akumulatorze mamy oznaczenia który jest który, podpinamy się do akumulatora + do + i - do -. Prawidłowo naładowany akumulator powinien mieć napięcie w granicach 13 V. Sprawdzamy oczywiście na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie.
Paliwo dochodzi do cylindra, iskra jest ale mimo to nie odpala.
W takiej sytuacji sprawdzamy ustawienie rozrządu, odkręcamy dwa koreczki w lewym deklu silnika i ustawiamy literkę T na znaku, następnie odkręcamy dekielek zębatki rozrządu, i sprawdzamy czy znak JD lub kropeczka pokrywa się z wcięciem w głowicy.
Kolejną rzeczą którą należało by sprawdzić jest stopień sprężania, do tego potrzebny będzie nam manometr, wykręcamy świece i wkładamy manometr do otworu od świecy i kręcimy rozrusznikiem, następnie odczytujemy wyniki, jak mnie pamięć nie myli powinno być około 9 atmosfer. Kolejnymi rzeczami które możemy zrobić jest: odłączenie czujnika przy stopce bocznej, sprawdzenie luzu zaworowego.
Sprzęgło się ślizga
Jeżeli gwałtownie dodajemy gazu a prędkość nie wzrasta tylko obroty idą w górę to mamy ślizgające się sprzęgło(zbyt mocne naciągniecie linki sprzęgła) W celu usunięcia usterki należy delikatnie popuścić linkę sprzęgła na regulacji, lub odkręcić chromowany dekielek w prawym deklu silnika i delikatnie wykręcić śrubkę a następnie skontrować.
Sprzęgło "ciągnie
Jeżeli wbijamy bieg a moto jedzie nam do przodu lub ciągnie przy wcisniętym sprzęgle tzn że mamy zbyt słabo podciągniętą linkę. Należy w takim przypadku linkę podciągnąć, rozkręcić regulację na lince lub wkręcić śrubę pod chromowanym dekielkiem.
Brak iskry
Tu już może być wyższa technika lecz nie zawsze ponieważ diabeł tkwi w szczegółach.
Najpierw spróbujemy od najprostszej rzeczy czyli wymianie świecy zapłonowej, jeżeli na różnych świecach nie ma iskry, sprawdzamy wszystko połączenia kabli, kostki i tym podobne złącza. Jeżeli wszystko jest w porządku a iskry dalej nie ma, należy sprawdzić czy ze statora/cewek wychodzi napięcie. Do tego będziemy potrzebowali miernik elektryczny, tu też ustawiamy na "V" i plus miernika przykładamy do kabla na którym chemy sprawdzić napięcie a minus np do ramy naszego moto.
Przeważnie oznaczenie kabli jest następujące;
Czerwono-czarny; zasilanie cewki
Niebiesko- biały; impulsator
Biały i żóły lub dwa żółte: ładowanie
Zielony ; masa.
Jeżeli mamy napięcie na każdym z kabli należy sprawdzić czy nie urwał się kablek przy cewce WN. Jeżeli nie to szukamy dalej. Winny może być również moduł zapłonowy, tego niestety nie da się sprawdzić i trzeba zaryzykować i wymienić na inny, można również pożyczyć od kogoś, ważne żeby był w 100% sprawny.
Silnika ma wysokie obroty
Najczęstszą usterką w takich przypadkach jest pęknięta uszczelką między króćcem ssącym a gaźnikiem. W celu sprawdzenia, odpalamy moto bierzemy jakiś np dezodorant i psikamy wokół połączeń układu dolotowego. Jeżeli obroty wzrastają tzn że łapie lewe powietrze i należy wymienić uszkodzoną uszczelkę lub uszczelnić sylikonem.
Kolejną rzeczą może być źle wyregulowany gaźnik, w tym celu należy przystąpić do regulacji gaźnika, lub zmniejszeniu obrotów biegu jałowego.
Moto nie ciągnie, słabeTo już może być grubsza sprawa, gdyż przeważnie bywa tak że uszkodzony jest układ korbowo-tłokowy. Czyli jaśniej mówiąc, zużyte pierścienie, cylinder, brak kompresji, zbyt duże lub zbyt mały luz zaworowy. Wypalone/podwieszone zawory, wypalona lub wydmuchana uszczelka pod głowicą. Luz na korbowodzie.
Moto spala olej, kopci na niebiesko
W takim przypadku najczęstszą przyczyną są zużyte pierścienie, cylinder, lub twarde uszczelniacze zaworowe w takim przypadku trzeba wymienić dane elementy na nowe.

Jak mi coś się jeszcze przypomni to dopiszę.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów SWAP silnika simsona do charta.

ryhit

4

5439

Wto Gru 13, 2011 4:57 pm

Vesten Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie góry silnika dla Zielonych

KamiloloPL

3

4108

Sob Kwi 14, 2012 8:54 pm

WorseBoy Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie skrzyni biegów silnika 019

WorseBoy

5

5794

Czw Sty 17, 2013 10:46 pm

Matii-x Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Demontaż i montaż silnika 027 - Romet Chart 210.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

smyk

32

20383

Śro Gru 28, 2011 10:31 pm

Are9911 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

Patryk82

4

4511

Nie Lip 24, 2011 11:44 pm

Patryk82 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.201s | 22 Queries | GZIP : Off ]