Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 1:17 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 11:52 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
U kumpla w jawce działa bez problemów. Sprawdź tranzystor - może być uszkodzony.
Wymontuj tranzystor i w jego miejsce wstaw diodę BA159 - katodą do + elektrolitu,
a anodą do przerywacza. Sprawdź omomierzem tranzystor i diody.
Jeżeli podłączysz + omomierza do anody a minus do katody (diody) to wskazówka
omomierza powinna sie wychylić (ale nie do końca). Jeżeli podłączysz odwrotnie
wskazówka nie powinna się wychylać. Jeżeli tak jest to diody są sprawne.
Napisz czy potrafisz sprawdzić tranzystor n-p-n - omomierzem.
Katoda na diodzie jest od strony paska namalowanego na obudowie diody.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 11:02 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 9:54 am
Posty: 172
Miejscowość: Lubliniec
wszystko jest sprawne diody i trazystor tez. tata prubowal tez tranystora o innej polaryzacji i siedzial przy tym ponad gogine i nie dziala :(.poczekam jak dyko dostanie czesci i on to posklada ok bo to jest nie mozliwe zeby u innych dzialalo a u mnie nie. dziekuje narazie za pomoc :)

_________________
Moje maszynki http://polskajazda.pl/Profil,Romet,Ogar ... ,205/20832


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 5:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
No ja nie wiem, czy to tak prędko poskładam z moimi umiejętnościami :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 8:26 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 9:54 am
Posty: 172
Miejscowość: Lubliniec
poczekamy zobaczymy mi to nie dziala

_________________
Moje maszynki http://polskajazda.pl/Profil,Romet,Ogar ... ,205/20832


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 4:02 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
Dostałem dzisiaj to: http://o5o.dl.interia.pl/rzeczy.jpg . Wszystkie elementy są ok? Ten kondensator nie ma żadnego oznaczenia gdzie + a gdzie - (?)

[ Dodano: 17 Wrzesień 2007, 17:19 ]
galion59, mógłbyś dorysować w paincie do tego: http://o5o.w.interia.pl/rzeczy2.jpg kreski (przewody) jak mam to połączyć? Bo tego schematu to za bardzo nie rozumiem...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 5:39 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Na razie podłącz bez tranzystora. Napisz jaki to jest tranzystor i jakie diody.
Nie jestem pewny (ponieważ nie widać na zdjęciu) gdzie jest pasek oznaczający
katodę na większej diodzie, która ma być podłączona do cewki butelkowej.
Końcówka od strony paska ma być podłączona do cewki butelkowej.
Na kondensatorze elektrolitycznym powinien być zaznaczony minus (-).
Ta końcówka kondensatora, przy której jest zaznaczony (-) powinna
być podłączona do cewki w silniku. Musisz usunąć oryginalne połączenia
w silniku pomiędzy przerywaczem a cewką zasilającą zapłon.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 10:20 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
http://www.centrumelektroniki.pl/Tranzy ... 11955.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Dioda_ ... /6964.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Dioda_ ... /6970.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Konden ... 10571.html

To są te części, powiedziałeś wtedy, że takie są dobre, więc takie kupiłem.

Znalazłem oznaczenie " - " na kondensatorze.

Jak podłącze bez tranzystora, to nie będzie gorsza iskra ?

Rozumiem, że to, co było podłączone do masy zostaje do masy (jedno wyjście cewki butelkowej i jedno wyjście cewki zapłonowej (w silniku) ?

"Usunąć oryginalne połączenia w silniku pomiędzy przerywaczem a cewką zasilającą zapłon"- tzn, po prostu odłączyć jedno wyjście cewki zapłonowej od przerywacza ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 11:40 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Dokładnie tak jak napisałeś. Brak tranzystora nie powinien pogorszyć jakość iskry.
Przy nie podłączonym tranzystorze powinien pozostać kondensator.
Byłoby dobrze gdybyś zamiast diody BA159 zastosował BY550.
Bez tranzystora prąd płynący przez BA159 będzie trochę większy.
Dioda BA159 powinna wytrzymać - lepsza byłaby dioda BY550.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 12:22 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
No teraz to nie kupię tej BY550 bo nie będę płacił za przesyłkę 12 zł a za diodę 2.
Tzn, ten kondensator, który jest w silniku, nie jakiś dokupiony? I jak on ma być podłączony? jednym do masy, a drugim wyjściem do przerywacza (po prostu tak jak był fabrycznie) ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 1:13 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Kondensator w silniku zostawiasz tak jak jest podłączony fabrycznie.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 3:11 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 9:54 am
Posty: 172
Miejscowość: Lubliniec
dyko dziala to tobie???? mi sie wydaje ze ta robota to troszke bez sensu jak zostaje stary Kondensator????

[ Dodano: 18 Wrzesień 2007, 17:25 ]
galion59 zwracam tobie honory wszystko zaczelo dzialac poprawnie nie wiem czemu i iskra jest taka sama jak przy zastosowaniu standardowego Kondensatora i przeskakuje maxymalnie na odleglosci 3-4mm ale jesli sie do tedo ukladu doda Kondensator standardowo podloczony to iskra przeskakuje nawet w odleglosci 1 cm i bardzo ladnie kopie hehe :)

_________________
Moje maszynki http://polskajazda.pl/Profil,Romet,Ogar ... ,205/20832


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 6:15 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
No to super, że wszystko zaczęło działać. Ciekawe dlaczego na początku były
problemy z uruchomieniem układu. Może coś źle podłączyłeś?
Najważniejsze, że działa. Teraz czekam jak podłączy dyko.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 10:08 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 29, 2007 4:20 pm
Posty: 366
Miejscowość: Lublin
Pojazd: Rower, Ogar 200
Ja jestem chory narazie :P, może w niedziele to zrobie.

[ Dodano: 18 Wrzesień 2007, 23:09 ]
K@ziu, a Ty masz bez tranzystora?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 11:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
dyko
Jak czujesz się na siłach to możesz od razu robić układ z tranzystorem.
Dobrze byłoby gdybyś do tranzystora przykręcił mały radiatorek.
Przed przykręceniem tranzystor musisz cienko posmarować pastą
silikonową. Dzięki paście będzie lepiej oddawał ciepło do radiatora.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Wrz 19, 2007 12:30 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 9:54 am
Posty: 172
Miejscowość: Lubliniec
bez tranzystora tez dzialalo ale z nim jest iskra zdecydowanie wieksza :) tyle ze narazie na nim nie jezdzilem bo mam klape odkrecona od oleju tylko to odpalalem i pykal :P

_________________
Moje maszynki http://polskajazda.pl/Profil,Romet,Ogar ... ,205/20832


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Mostek prostowniczy

djblack_28

11

3722

Czw Maj 28, 2009 2:26 pm

szachcik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów regulator,mostek prostowniczy

kotek040496

3

2254

Czw Sie 20, 2009 12:06 pm

wasil0915 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ogar 200] Zapłon Bateryjny , Ładowanie

Bzdaku93

2

2628

Czw Wrz 10, 2009 4:27 pm

wasil0915 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zapłon bateryjny i ładowanie

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DaN

16

8201

Nie Wrz 04, 2005 8:27 pm

DaN Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jak podłączyć mostek i inne

kotek040496

2

1678

Czw Sie 20, 2009 12:10 pm

wasil0915 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 22 Queries | GZIP : Off ]