Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 11:20 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:00 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
Witam, otóż niedawno na allegro kupiłem używany nominalny cylinder.
Dziś będąc w mieście postanowiłem także kupic tłok oraz pierścienie. No więc kupiłem, nie chce mi się zbytnio czekac na kumpla, lecz kompletnie nie znam się na tym :D
I teraz pytanie, jak wymontowac stary tłok, i jak włożyc nowy? Nigdy tego nie robiłem.
Proszę o dokładną instrukcję. (Cylinder mam już wykręcony, pozostał tłok.)

Chodzi mi o rometa ogara 205. Silnik 023 dezamet.


Ostatnio edytowany przez b7arteQ, Sob Sie 29, 2009 1:05 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pomoc z wymianą tłoka.
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:02 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 13, 2008 12:02 pm
Posty: 414
Miejscowość: Rzeczniów
Pojazd: 50-T-1
Złap tłok i go poprostu wyciąg jeśli się da. Jeśli nie to odkręć głowice i wypychaj tłok jakimś drewnianym drążkiem np.

Weź popraw nazwę tematu bo razi.

_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/30485
Wpadajcie i komentujcie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pomoc z wymianą tłoka.
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:04 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
Głowice i cylinder mam zdjętą. Sam tłok wystaje z silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pomoc z wymianą tłoka.
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 13, 2008 12:02 pm
Posty: 414
Miejscowość: Rzeczniów
Pojazd: 50-T-1
Acha, myślałem, że tłok jest w cylindrze co go kupiłeś. Żeby tłok z silnika wyjąć to zdejmujesz cylinder i masz tłok na wierzchu. Żeby go wyjąć musisz wyciągnąć sworzeń właśnie z tłoka i z korbowodu.

_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/30485
Wpadajcie i komentujcie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:26 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
Hm, jak go wyciągnąc ten sworzeń? to taka rurka która jest po środku tłoka?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:32 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 22, 2009 12:07 am
Posty: 336
Miejscowość: Włocławek
Pojazd: 1x Daewoo Tico
1x Romet Ogar 205
1x Romet Kadet
1x Romet Pony (remont)
1x Komar 2350
1x Komar 232
6x Komar do złożenia
Tak, to jest ta rurka :P
Musisz zdjąć zabezpieczenia najlepiej jakimiś małymi kombinerkami, następnie użyć ściągaczki do wyjęcia tego sworznia ;) Wygląda ona mniej więcej tak: Image
Możesz też użyć małego patentu z rurkami i długą śrubą, ewentualnie gwintem..

_________________
Pojazdy na PJ..


Remont Komara trwa.. :>
Wykonano:
//////////////////// - 7%
lokurva

Komar 3...nareszcie :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:40 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
A jaki to patent z tymi rurkami i długą śrubą?

Nie posiadam niestety tej "machiny" :D do wyjęcia sworznia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 1:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Kwi 30, 2006 11:59 am
Posty: 302
Miejscowość: Łańcut
Pojazd: 306 1.6
Jak masz ściągnięte zabezpieczenia to znajdź śrubę, lub cokolwiek żeby średnica była mniejsza od średnicy sworznia, ale nie za mała.
Potem ustawiasz silnik obok ściany i między ścianą a tłokiem wstaw deskę. Chodzi o to żeby potem nie ugiąć korby. Przystawiasz śrubę i uderzasz w nią młotkiem tak żeby tłok cały czas opierał się przez deskę o ścianę.
Bardzo proste i nie potrzeba ściągaczy i innych pomysłów.

_________________
He said my story was cool then he called me Bro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 4:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Kurde ale macie problemy, weź coś minimalnie mniejszego od średnicy sworznia i delikatnie popukaj. Może być już tak wyrąbany, że sam wyleci, a wy mu mącicie w głowie o ściągaczu. Trochę przesadzacie to jest romet, a nie jakiś nowoczesny sprzęt. A korbowód wcale tak łatwo się nie wygina.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 4:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
yazimoo ma rację... A przecież sworzeń dostajesz w komplecie to jak się u szczerbi czy co to włożysz nowy...

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 5:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
A ja sworznia nie dostałem :(
Cóż, potem, ewentualnie w poniedziałek popróbuje ;]

---- Połączono -----

Ufff, dałem rade ściągnąc :D

Ale teraz za cholere nie chce sworzeń do nowego tłoka wejśc. !
Jakaś poarada ;>?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 8:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
On musi gładko wchodzić. Spiłuj lekko tą tulejkę w korbowodzie, tylko uważaj żeby nie przesadzić, bo wtedy korbowód do wywalenia :P

---- Połączono -----

Ewentualnie nasmaruj towotem i spróbuj przed tą czynnością, co napisałem.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 9:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Cinuz, co ty za głupoty gadasz o piłowaniu tulejki w korbie?! Co do problemu to możesz ewentualnie poprawić otwory w tłoku rozwiertakiem bądź w ostateczności nawet wiertłem. Tulejki korby nie radzę piłować, co najwyżej można ją potraktować rozwiertakiem (nie wiertłem!) jeżeli by była za mała.

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 9:40 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Dokładnie! Gdzie piłować tulejke <nie> Co do tłoka to też nie radziłbym rozwiercać, kiedyś sworzeń też mi nie chciał wejść i wziąłem rozwiertak 12mm delikatnie poprawiłem i było idealnie, ale jak się tłok nagrzał i rozszerzył to luz się robił i stukało.

Podgrzej tłok i wtedy próbuj - ewentualnie jeszcze możesz do tego zmrozić sworzeń.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wymiana tłoka
PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 11:01 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Maj 31, 2009 9:34 pm
Posty: 11
Pojazd: Romet Ogar 205
W poniedziałek spróbuje (Jutro święto ;) ) Jak z jednej strony włożyłem ten sworzeń to go teraz wyjąc nie moge o_0 ale się pomęcze ;d


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Wymiana tłoka

kret16

11

6755

Czw Sie 20, 2009 6:49 pm

MVVS Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Montaż tłoka

maciek-info

13

6965

Czw Mar 30, 2006 9:50 pm

Lashlo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Średnica tłoka w wsk 125

KRYSTI

1

1911

Pon Mar 17, 2008 7:34 pm

smyk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zmiana tłoka.

Tosiek

6

2225

Sob Kwi 09, 2011 1:32 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Po wymianie tłoka

pawel1323

2

1344

Czw Gru 23, 2010 9:17 pm

pawel1323 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 20 Queries | GZIP : Off ]