Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Lip 18, 2018 4:08 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 3:12 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 05, 2011 12:48 pm
Posty: 114
Miejscowość: Włoszczowa/Świętokrzyskie
Pojazd: Komar 2330 '71
Simson SR1 '57
Simson SR2E '62
Pegaz 710 '74
WSK 125
Witam, z racji, że trochę czekałem na nowy wał, dopiero to wszystko poskładałem, i pojawił się problem, jak skręcę mocno 2 kartery to wał ciężko chodzi, a jak odrobinę poluzuję to kręci się jak głupi. Wniosek prosty - trzeba wyśrodkować wał, szczególnie, że z jednej strony jest 1mm luzu pomiędzy wałem a karterem a z drugiej zaledwie 0,5mm. Więc najpierw spróbowałem kulturalnie popchnąć wał ściągaczem trójramiennym - bezskutecznie, no to z później od strony magneta założyłem blachę i próbowałem go wciągnąć, ale mimo użycia dużej siły wciąż przerwy pozostają takie same:/ i teraz pytanie jak to dobrze zrobić żeby nic się nie uszkodziło, z góry uprzedzam wał w 100% nowy składany metodą ciepło-zimno wszystko wpadało jak w masło 0% użycia młotka. myślałem, żeby podgrzać opalarką trochę łozysko(no i niestety wał też) od tej strony gdzie jest 0,5mm i próbować go wciągać, czy po prostu rozłupać go jeszcze raz i nabijać wszystko od nowa? Ja już sam nie wiem, czemu to tak opornie idzie...

_________________
Cinuz napisał(a):
w wasze sprzęty nie ma odkopów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 5:07 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
Rozłóż silnik i pomierz czy wał ma na pewno miejsce. Miałem taką sytuację w silniku Derbi 125, że nowe łożyska, o tym samym oznaczeniu numerowym były 0,5 czy 1 mm grubsze- w końcu okazało się że ta grubość zależy od końcówki oznaczenia łożyska- tych liter. Objawy były identyczne jak u ciebie. Może w twoim przypadku jest podobnie? Albo wał ma minimalnie inne wymiary- sprawdź i nic na siłę.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 6:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Równie dobrze może to być kwestia grubości uszczelki między karterami, powinna być taka jak fabryczna.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 9:32 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 05, 2011 12:48 pm
Posty: 114
Miejscowość: Włoszczowa/Świętokrzyskie
Pojazd: Komar 2330 '71
Simson SR1 '57
Simson SR2E '62
Pegaz 710 '74
WSK 125
Szkp, ja mierzę szczelinomierzem, i ewidentnie wychodzi, że wał nie jest prosto, jest 0,5mm różnicy w wielkościach szczelin pomiędzy połówkami wału, a karterami , a to bardzo dużo, dlatego właśnie myślałem, że trzeba wyśrodkować wał.
Przem578, nie było uszczelni pomiędzy karterami, a ja dla pewności złożyłem na sylikon.

Panowie, a co myślicie żeby znowu rozpołowić, i wtedy popchnąć wał wraz z łożyskiem, od tej strony gdzie jest za mała szczelina ?

_________________
Cinuz napisał(a):
w wasze sprzęty nie ma odkopów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 10:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1004
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Ja zawsze robiłem to tak, że składałem silnik na ciepło i po złożeniu (skręceniu karterów), wał dostawał z jednej i z drugiej strony młotkiem gumowym, bądź zwykłym przez drewienko, wał przez to ustalał się w idealnym położeniu. Stawiam na to, że po prostu nie wszedł ci do końca równo, rozpołów i społów silnik i powinno być git :)

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 6:13 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
Terri, no tak, ale wał jest przecież ustalony w łożyskach, a łożyska w karterze. Moim zdaniem w takim przypadku, jedyną opcją jest rozpołowić, wszystko obejrzeć, pomierzyć i dokładnie złożyć jeszcze raz.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 6:48 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 05, 2011 12:48 pm
Posty: 114
Miejscowość: Włoszczowa/Świętokrzyskie
Pojazd: Komar 2330 '71
Simson SR1 '57
Simson SR2E '62
Pegaz 710 '74
WSK 125
Huberts, puknąłem z dwóch stron, ale raczej w celu odprężenia łożysk.
No nic z tego co mówicie - nie wykręcę się od ponownego rozpołowienia, jak to rozłożę, to zdam relację, dzięki Panowie :)

_________________
Cinuz napisał(a):
w wasze sprzęty nie ma odkopów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jak bezpiecznie wyśrodkować oporny wał? TGB 303rs
PostWysłany: Pią Paź 12, 2012 12:54 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 05, 2011 12:48 pm
Posty: 114
Miejscowość: Włoszczowa/Świętokrzyskie
Pojazd: Komar 2330 '71
Simson SR1 '57
Simson SR2E '62
Pegaz 710 '74
WSK 125
Panowie ratujcie mnie już ręce opadają :| składam to gówno 2x dziennie i nic z tego nie ma, wszystko jest takich samych wymiarów, był lekki problem z wchodzeniem tulei (tych łączących oba kartery) nasmarowałem je, podprostowałem wchodzi teraz ładnie karter ale wciąż to samo nie dochodziło łożysko do końca wału, więc zrobiłem inaczej - schłodziłem cały silnik z wałem, na wał nałożyłem gorące łożysko(przyłożylem między wał a łożysko szczelinomierz 0,4mm może to było niepotrzebnie zrobione?), potem to wszystko znowu schłodziłem i założyłem gorący karter weszło idealnie, wszystko spasowane, dokręciłem śruby popukałem znowu to samo :| wał ciężko się obraca, a po poluzowaniu śrub kręci się bez oporu.

Panowie, gdzie jest błąd? może zacznę od początku jak to poskładałem:
Najpierw schłodziłem wał, nałożyłem na wał gorące łożysko(bez szczelinomierza - założyłem to łożysko do końca) potem schłodziłem wał z łożyskiem rozgrzałem lewy karter (większy) włożyłem wał z łożyskiem (wszedł bez zająknięcia, aż usłyszałem puknięcie) no i teraz w rozgrzany prawy karter wchodzi schłodzone łożysko, potem rozgrzewam karter +łożysko i to już składam w całość, i wał kręci się bez oporu jeśli nie są skręcone śruby, inaczej chodzi bardzo ciężko.
Proszę o pomoc.

_________________
Cinuz napisał(a):
w wasze sprzęty nie ma odkopów.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów TGB 303RS ruszające się połówki wału

Terri

5

4061

Śro Wrz 26, 2012 7:57 pm

Huberts Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.065s | 20 Queries | GZIP : Off ]