Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 9:19 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Inny cylinder w 023 i s38
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 12:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Wczoraj leżąc na wyrku myślałem sobie jak podkręcić moc w komarze... Ale zacznijmy od podstaw - dane techniczne silników.


Typ silnika/ średnica cylindra/ skok tłoka/ stopień sprężania/ moc

s38/ 38mm/ 44mm/ 6,5/ 1,8KM

023/ 38mm/ 44mm/ 8/ 1,7KM (4800obr/min)

027/ 38mm/ 44mm/ 8 / 2,8KM (5800obr/min)


Na pomysł wpadłem przez... No właśnie przez wiedzę, że tłok w 027, 023, s38 jest taki sam.

Ale do rzeczy. Pomysł mój polega na tym aby do silnika np. s38 wsadzić cylinder od 027 (teoretycznie powinien pasować). Problem zaczyna się przy szpilkach, a dokładniej w ich roztawie (jeżeli jest inny). Na to też znalazłem sposób - wywiercić w cylku 027 nowe mocowania na szpilki. Co do mocowań gaźnika i kolanka - kolanko zasze można wygiąć - w 027 jest mocowanie kolanka takie jak w jawce więc gwintu nie rozwalimy, a gdyby były problemy z króccem, to zawsze można zrobić inny - jest w 027 wymienny. Dobrze byłoby też dać wydech i gaźnik (najlepiej 14MC) od 027.


Korzyści:

Większa moc (teoretycznie)
Lepsze chłodzienie - większe radiatory przy cylindrze.


Co o tym myślicie. Prosiłbym też o to aby ktoś podał mi roztaw szpilek w silniku 023 lub s38, to przyrównałbym do tych z 027...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 12:51 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Ja źle temu wróże.
Co z oknami ?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 12:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
No właśnie o to chodzi, że okna są inaczej rozmieszczone, przez co zyskujemy na mocy. A skok jest ten sam więc będą się prawidłowo otwierały.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 12:59 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 04, 2006 5:56 pm
Posty: 82
Miejscowość: Starachowice
Wytłumacz mi jedno jak przy takich samych paramertach oprócz stopnia sprezania który jest nizszy w silniku s38 moze miec 1,8 KM?? a 023 przy 8,0 stopnia sprezania jest 1.7?? to jest nielogiczne... :|

_________________
Pozdrawiam Cyngiel (ALTUS RLZ)
Oddajmy cześć tym, którzy polegli w tragicznych wypadkach...
http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 027652.htm


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
023 ma rozstaw szpilek zupełnie inny niż charta bo 027 ma rozstaw szpilek w kształcie kwadratu a 023 prostokąta, a rozstaw to: 3,7cm-krótszy bok i 5,7cm-dłuższy bok. ale pomysł masz interesujący

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Ostatnio edytowany przez Sk@tty1, Śro Sie 15, 2007 1:12 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Cyngiel, sam się zastanawiam nad tym - dane są pobrane z neta.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
No to cylinderek albo kartery na wiertarkę stołową i zrobić mocowanie szpilek...

[ Dodano: 15 Sierpień 2007, 14:13 ]
A jaki tam sprzęt potrzeba... Wiertarka stołowa, gwintownik i można robić :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:13 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
właśnie, i mówcie co chcecie ale mi sie ten pomysł podoba <spoko>

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
slawek90 napisał(a):
Wystarczy że lekko zjedziesz wiertłem w bok i już masz po sprawie



Dlatego trzeba zaopatrzyć się w wiertarkę stołową. Kartery może na to nie pozwolą ale cylinder na 100% tak :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
to jest tak:
023: 49,8cm3/ 38mm/ 44mm/ 8/ 1,25kW (1,7KM)/4800obr./min/ 2.85Nm
027: 49,8cm3/ 38mm/ 44mm/ 8/ 2,0kW (2,8KM)/ 5800orb/min/ 3.5Nm

to są dane z książki o Rometach więc te które podał =XawiD= są poprawne nie mam tu niestety danych silnia komarka ale skoro tamte były dobre to i te od s38 będą

[ Dodano: 15 Sierpień 2007, 14:27 ]
mój kumpel ma wiertołke stołową i mógł by zrobić coś takiego ;]

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:38 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
slawek90- wcale nie trzeba wiercić w żebrach otwory w cylindrze spokojnie się zmieszczą mam tu uszczelke pod głowicę od 023 i cylinder od 027 więc moge porównac a co do głowicy to jak ktos ma łeb do tego tez coś wymyśli.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
to ja jutro zrobię przymiarkę :P
wszystkie narzędzia mam.... ale cylindra niee :/
zobacze

ps. wiertarka stołowa to podstawa :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
to twoje zdjęcia slwek90 fakt że zetkną się one z oryginalnymi dziurami ale jak się dobrze to zrobi to nic się nie stanie

[ Dodano: 15 Sierpień 2007, 14:50 ]
sory że takie wielkie ale nie chciało mi się pomniejszac :P

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 2:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
no ale tylko minimalnie więc cała siła nacisku i tak się rozejdzie w środek bo i tak ta część gdzie będą żeberka będzie zwyczajnie luźna ponieważ głowica się oprze na tym podwyższeniu

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 4:12 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 04, 2006 5:56 pm
Posty: 82
Miejscowość: Starachowice
chcecie tak bardzo to zrobic? Ok pogadam ze starym pracuje na zakładach MAN'a i robie co chce regeneruje wały toczy co chcesz robi wszystko z dokładnoscią. Takie dzióru w cylu to nie problem tylko trzeba DOKŁADNIE wymierzyc i jazda pogadam ze starym i moze cos skombinuje tylko protrzebuje cyl do komara i charta
P.S. s38 moc 1.5 - 1.6km dane z czasopisma "świat motocykli" temat "Żywotny insekt" (komar pierwsze wersje) podane sa szczegółowe dane tech i ma 1.5 natomiast silnik tez chyba s38 od Rysia ma jak podaje Świat motocyki w artykule "Jak feniks ze złomu" ma 1.6 :|

_________________
Pozdrawiam Cyngiel (ALTUS RLZ)
Oddajmy cześć tym, którzy polegli w tragicznych wypadkach...
http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 027652.htm


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów inny cylinder do jawa 50 ??

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 4, 5, 6 ]

wazniak

81

24288

Sob Kwi 07, 2012 4:58 pm

spun Zobacz ostatni post

Brak nowych postów inny tył

kuba848

4

3035

Nie Gru 17, 2006 8:43 pm

banan_s51 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów inny licznik

tomekk

9

5288

Sob Mar 03, 2007 7:01 pm

pasikonik ogier Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Inny Silnik

Grooh

12

4671

Śro Maj 17, 2006 2:46 pm

STIG Zobacz ostatni post

Brak nowych postów inny gaźnik w Mtx/mbx 80 ?

Jasio125

2

2134

Śro Maj 12, 2010 3:15 pm

Jasio125 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 26 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.061s | 20 Queries | GZIP : Off ]