Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 7:49 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 10:16 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 03, 2005 12:57 pm
Posty: 140
Miejscowość: Opolskie
i powiedz mi masz czeski cylinder czy polski ??


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 10:28 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
karol282 kilka postów wcześniej jest rysunek w paincie jak będzie mieszanka szła. przez kanał dolotowy. Coś jak na tym schemacie:
Image
Co prawda u mnie kanał y dochodzą do samego końca,ale czymś to wypełnię.

Pay245, a po czym to poznać <hmm>

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 10:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
czeski ma wbijana tluej a w polskim jest tulej zalewana alumnium.

Ja będe bacnzei przygladał sei temu teamtowi . Troche zaniepokoiło mnei to dorobienei tych kanałów., że niby nie ma miejsca

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 9:38 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
też przyglądam się temu tematowi, a ten schemat jest dla mnie przynajmniej dziwny. Nie chce mi sie czytac od nowa ale czy masz membranę? bo tak to raczej nie bedzie chodzić...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 7:27 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Nie mam jeszcze membrany, ale kupię. To właśnie ma z membraną działać. Inaczej nie miało by to sensu najmniejszego.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 8:52 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
na twoim miejscu nie kombinowałbym tak prowadząc okno przelotowe przez dolot. stracisz mnóstwo na sprężaniu mieszanki, takie jest moje zdanie... pod mniejszym ciśnieniem bedzie wstępne spręzanie i przepłukiwanie. Taka moja teoria, jak co to popraw mnie,..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 9:44 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Stracę tyle samo co w innych motocyklach z większą ilościąkanałów płuczących. A to że będą one poprowadzone od dolotu to wg mnie tylko przewaga nad kanałami poprowadzonymi po skosie. Pojemność skrzyni korbowej wzrośnie tylko o pojemość kanałów od dolotu do okien. W przypadku kanałów dorabianych po skosie pojemność skrzyni wzrasta też o pojemność dodatkowych kanałów, a są one znacznie dłóższe niż przy prowadzeniu przez dolot. Tak mi sie wydaje.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 6:10 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
MaximusResetus, masz rację: jeśli kanał poprowadzi się pod kątem 45 stopni, to jego pojemność (szkodliwa w tym przypadku, niestety!) przy niezmienionych przekrojach poprzecznych, czyli prostopadłych do osi kanału wzrośnie o ok. 41%, co zresztą wynika z funkcji trygonometrycznych. Dlatego w moim skośnym kanale zdecydowałem się zastosować mniejsze przekroje. Ale do rzeczy, ciekawi mnie jak daleko dojechałeś frezem w "górną" część cylindra, tzn. czy i o ile ewentualnie kąt otwarcia dodatkowego kanału płuczącego zamierzasz zrobić mniejszy od oryginalnych, bocznych kanałów? Pytam z jednego powodu, mianowicie chodzi mi o kąt nakierowania mieszanki wpadającej ponad tłok tym dodatkowym kanałem. Doradzałbym dość ostry kąt, ze względu na to że istnieje obawa o straty świeżej mieszanki (okno kanału jest przecież naprzeciwko wydechowego), więc sensownie byłoby skierować kanał tak, by mieszanka i spaliny "rozmijały się" w miarę bezkolizyjnie, bez zbędnego mieszania. To oczywiście oznacza, że i w tulei będziesz musiał wykonać okno o górnej i dolnej krawędzi skośnej...
Poza tym zastanawiam się, może najlepiej byłoby zastosować kanał zwężający się w miarę przybliżania się do okna (jak na tym rysunku który zamieściłeś wcześniej)? Z tego co widzę, to wszystkie maszyny o w miarę sportowym charakterze tak właśnie mają ukształtowane kanały. Sam pomysł podoba mi się, choć w artykułach T.Sałka pojawiła się informacja że trzeci kanał podnosi osiągi tylko w wąskim zakresie obrotów, poza nim zaś powoduje utratę momentu obrotowego. Ale biorę poprawkę na to, że tam autor opisywał silnik z czysto tłokowym rozrządem, bez membrany. Twoje rozwiązanie chętnie bym połączył z ukośnym kanałem wydechowym, mogłoby byc ciekawie <faja>

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 9:21 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
No no ładnie ciekawie napewno bedzie :D Maximus też nierozumiem Twojego schematu wytłumacz go prosze ;) Mam jeszcze jedną prośbe do naszych specjalistów opiszcie jeszcze raz dokładnie budowe tego skośnego kanału bo z tego co przeczytałem wyżej rozumiem tyle co nic a chciałbym zrobić taki kanał bo membrane mam i zawsze bedzie jakaś moc dodatkowa potrzebna.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 9:31 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Kwi 06, 2007 12:08 pm
Posty: 67
Miejscowość: Inąd.
Ale to już karol naprawdę przeróbka dla zawodowców, mimo wszystko możesz próbować.


Ostatnio edytowany przez Szymon, Nie Lip 22, 2007 10:28 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 9:35 am 
Szymon, prosiłeś admina czy możesz dać link do innego forum o podobnej tematyce?


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 11:44 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
No więc tak. przerobiłem troszkę poprzedni schemacik. Jak widać nowe kanały, a dokładniej już otwory w tuleii będą puszczone pod maxymalnie największym kątem jaki uda mi się uzyskać, żeby mieszanka kierowała się na górną część głowicy,albo przynajmniej środkową a nie na okno wylotowe. Czerwonym kolorem zaznaczyłem o ile wzrośnie pojemność skrzyni korbowej. Niebieskim zaznaczyłem część którą wypełnię a widoczna jest na weżej pokzanych zdjęciach. Zielonym kolorem naszkicowałem kanały gdyby były puszczone pod skosem. odrazu widać że są ponad dwa razy dłuższe tak więc ich pojemność jest dużo większa. Czyli pojemność szkodliwa skrzyni korbowej wzrośnie o wiele więcej niż przy kanale górnym. Ciemnopopielaty to zarys membrany a jasny popiel to tuleja.

karol282, czego tu nie rozumieć? Kiedy tłok się cofa spręża mieszankę i wypycha do kanałów płuczących oraz spowrotem do krućca (przy orginalnym cylindrze) przez kanał dolotowy. Mambrana zatrzymuje mieszankę przed cofaniem się do krućca i mieszanka będzie wpychana przez górny kanał płuczący do cylindra.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 6:16 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Ja wdł takeigo projektu robiłem z dziurami w tłoku. Ale to troche lipa bo mimo że one są na 2 pierścieniu to chyba otiweraja w miedzy czasie okno ssące .

Ja zrobie tak jak na zdjęciu , nie będe sie bawił w głupoty

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 11:05 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Conqeror, nie rozumiem Cie. Zrobiłeś dziury w tłoku na wysokości 2 pierścienia? Jak na tym zdjęciu?
Image

po kiegoż grzyba??

[ Dodano: 23 Lipiec 2007, 12:14 ]
A już łapie... Bo masz to bez membrany, tak? No to jak otwierają okno ssące ale juz od strony skrzyni korbowejk to chyba żadna tragedia.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 12:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
prawie identycznie . Moje są neico mneijsze. Jak tłok będzie otwierał kanały płuczące to sie również otworzy ssące. Tak przynajmneij przypuszczam . Ja nei wiem jak ten koleś z czech to zrobił że mu to działa

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [223] Dodatkowe kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

piter24

16

6975

Nie Lis 09, 2008 11:11 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 50] 3 kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

sumarek

44

18602

Wto Lut 17, 2009 10:31 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [SIMSON 50] Kanały płuczące

krzysztofer00

8

4390

Czw Kwi 02, 2009 3:10 pm

krzysztofer00 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019] Dodatkowe kanały płuczące

kawa1232

4

3132

Wto Maj 26, 2009 1:25 pm

dawid1995 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dodatkowe kanały płuczące

rybkus

10

5678

Wto Lut 15, 2011 11:18 am

Garry1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 20 Queries | GZIP : Off ]