Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Kwi 16, 2025 11:41 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 10:42 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Sorry za mały offtop, ale przy okazji proponuję inne rozwiązanie mające na celu zwiększenie mocy: "bananowy" króciec ssący. Ma za zadane ograniczyć opory ssania, wykonałem go zrury aluminiowej (rękojeść od starej piły spalinowej - akurat taka krzywizna jakiej potrzebowałem), wokół niej żywica epoksydowa UHU 300kg+ odporna na wysoką temperaturę+opiłki aluminium w charakterze wypełniacza. Daje radę, lepsze przyśpieszenia, w zasadzie silnik mocniejszy w całym zakresie obrotów. Piankowy filtr powietrza wykonałem także we własnym zakresie. Nie muszę chyba dodawać, że przekroje rury z obu końców musiałem dostosować do kształtu kanału sącego i tylnej części gaźnika - trochę zabawy, ale warto było!Link do foty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11a ... b8000.html
Przy okazji, posunąłem się jeszcze dalej i jeden z posiadanych cylindrów przerabiam tak aby kanały ssący i wydechowy dochodziły do cylindra pod kątem ok.45 stopni, co jeszcze bardziej pozwoli zmniejszyć opory ssania/wydechu. Na razie jestem poza domem (do sierpnia). Jak wrócę, dam znać jakie są tego efekty. Skoro sam króciec - bądź co bądź daleki od ideału - dał znaczący wzrost osiągów, to z kanałami tak ukształtowanymi spodziewam się niezłej rakiety!

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 1:58 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
a nie wyszedł by podobny efekt jakbys wypolerował stary kruciec od środka i jeszcze skrócił? Z tą żywica to nie wiem jakie ona ma właściwości ale troszkę przesadziłes z dlugoscia swojego krućca....


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 6:58 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Mimo że jest dłuższy od oryginału, daje radę. Efekt jest lepszy niż w wypadku skrócenia tego pierwszego, z tego względu że moment obrotowy jest wyraźnie wyższy w całym zakresie obrotów - na skróconym oryginale silnik na obroty wchodził jak pilarka łańcuchowa, ale nie było co marzyć że przyśpieszy z niskich na trójce. Takie zachowanie jest akceptowalne na wyścigach, ale w normalnym uzytkowaniu zwyczajnie wkurza - trzeba często redukować bieg jeśli chce się jeździć dynamicznie np. w mieście, utrzymywać wyższe niż zwykle obroty. A wracając do kwestii długości - wygląda tak dlatego że...taki kształt miał odcinek rury alu, będącej materiałem na rdzeń (wnętrze) króćca. Pochodził on, nomen omen, ze starej szwedzkiej piły Parthner. Nie mgłem go bardziej skrócić, gdyż wtedy albo gaźnik sterczałby pod zbyt ostrym kątem, albo na połączeniu króciec-cylinder nastąpiłaby dość nagła zmiana kąta dolotu i zbędne zawirowanie mieszanki.Zależało mi na tym by króciec dał się wypolerować w środku, a żywica nie do końca spełnia ten warunek.
Co do samej żywicy, to ma gwarancje wytrzymałości temperaturowej do 100 st.C, a przy kanale dolotowym cylinder nie ma dużo więcej. Jak do tej pory trzyma się, nie odkształca i nie chwyta lewego powietrza. Nawiasem mówiąc, już czaję się na odcinek rury zagięty mniejszym promieniem, który posłuży za materiał na nieco krótszy element... <smiech>

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 8:34 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Dobra Poczytałem na temat kanałów, co mieliście do powiedzenia to teraz ja.
Ja też pisałem na gg z tym kolesiem z tej strony. Co, do cen to absurd. Ja nie bardzo się liczę z kosztami (Taki styl bycia), ale 400 PLN za takie badziewie to horror.

Najpierw pytałem jak to jest robione: ponoć tuleja z cylka jest wybijana na prasie hydraulicznej a nowa jest wbijana na ciepło

Później pytałem jak robione są dodatkowe kanały w cylku jawki (przecież tam nie ma za bardzo miejsca) - niby coś po skosie od kanałów głównych, czyli według mnie tylko zmniejsza to ciśnienie w całości układu (sprężanie)

Na koniec pokazałem moje zdjęcia i tu był zonk <wow> Jak ja to zrobiłem i w ogóle. A przecież to wszystko moja benedyktyńska robota. <smiech>
Padło tylko jedno pytanie czy to jest symetryczne - na to ja, że tak i, że ze zdjęć zamieszczonych na stronach wygląda to raczej na mało precyzyjna robotę - zrobione jest to jakimś grubszym frezem i tyle.
Tu koleś ujął się honorem i napisał, że takiej jakości tulei to ja nigdy nie będę miał i w ogóle
No to ja na to, że się zastanowię i kontakt się urwał.

Nie zdecydowałem się. Nie chciałem niszczyć cylka pasowanego prawie rok. Starego oryginalnego czecha też mi było żal.


Co do "banana" - oryginalny króciec ustawia gaźnik w pozycji poziomej co ma wpływ na pracę zaworu iglicznego. Proszę o wypowiedź co do tej kwestii


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 9:58 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Uściślając sprawę, oryginalny króciec jest tak skonstruowany, że oś podłużna gaźnika jest nachylona względem poziomu o ok.15 stopni. Albo inaczej, płaszczyzna przylgni króćca jest pionowa. W moim króćcu jest trochę inna sytuacja - pochylenie jest większe o ok.7-8 stopni (bez kątomierza warsztatowego trudno określić precyzyjnie, szkolny kątomierz zasadniczo przeznaczony jest do czegoś innego), ale jak dotąd nie miałem problemów z działaniem gaźnika - skład mieszanki pozostawiłem taki jak na oryginale i dziala bez zarzutu. Nie potrafię dać jednak gwarancji, że tak będzie w każdym innym przypadku - zawsze przecież można zrobić ten króciec z zerowym kątem odchylenia przylgni. Na pewno konstruktor gaźnika przewidział jakąś tolerancję jego położenia, w końcu motocykl jeździ nie tylko po równym terenie.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 4:36 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
omnia2005, to mówisz ze robieś już takie coś sam? masz zdjęcia??

[ Dodano: 31 Maj 2007, 15:42 ]
Wybiłem tuleję i teraz jestem w kropce... <hmm> W miejscu gdzie idzie szpilka cylinderek ma tylko ok 2,6mm... Cięźko będzie wyżłobić w tym jakiś sensowny kanał... 1,5mm to max na ile można by sobie pozwolic. Za to tuleja ma aż 4mm gróbości wiec tak sobie pomyślałem czy by w niej jeszce tak ze 2 mm kanału nie wyżłobić? wtedy kanał o wysokości 3,5mm i ok 5 - 6 mm szerokości coś by już dał. :) Przy okazji jeszcze można by główne powiększyć trochę tak jak na fotce z poprzedniej strony. Al co sądzićie o tym żeby kanał rzeźbić w tuleji?

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 5:58 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Przecież ja pisałem już, ze tam nie ma za bardzo miejsca na dodatkowe kanały a pokazywalem mój cylek - szlifowany osobiście około roku


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 7:39 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
omnia2005, to jak masz jakieś fotki swojego cylka to daj je tutaj. Mnie korci jeszce co innego. W sumie jak bym zastosował membranę, to kanały można by puścić od wlotu górą, a górną część tłoka tak obciąć zeby nigdy nie zatykał wlotu i wogule poszeżyć wlot w stronę silnika żeby przepływ mieszanki do górnych kanałow był dobry.

[ Dodano: 31 Maj 2007, 20:48 ]
wyglądało by to mniej więcej tak ;)
Image

Popielate to jest tuleja, a kropkami zaznaczone co by trzeba było zmienić w okolicy wlotu.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 8:08 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Zdjęcie cylka z polerowanymi progami Jak kupisz nowy cylek to ma próg na wysokości połączenia końca kanału z tuleja Około 2 mm U mnie tłok nie ma żadnych progów

Na zdjęciu cylek widać dno kanału - jest prawie idealnie wyszlifowane Drugie okno po przeciwnej stronie - widać dokładnie jak sie świeci szlifowana tuleja Z resztą okno na dole też jest dopiłowane do odlewu

zdjęcie cylek2.jpg - zdjęcie z tłkokiem wewnątrz cylka - tłok został ustawiony wewnątrz cylka w ten sposób, że zamyka w całości okno kanału nieszlifowanego (okno niewidoczne) To co widać czyli szczelina w oknie po przeciwnej stronie czyli różnicę w kształcie (wielkości) okien w cylku - to zdjęcie pochodzi z okresu kiedy wykonana została połowa prac

Kiedyś już publikowałem te zdjecia na forum w dwóch tematach Efekty kilku godzin ciężkiej pracy Nieśmiertelna walka z metalem czy coś tak


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 5:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
omnia2005, a to ja myślałem że Ty zrobiłeś dwa dodatkowe kanały jeszcze a Tobie chodziło tyllko o powiększenie orginalnych. ale co myslicie o tym żeby puścić dodatkowe kanały tak jak narysowałem? oczywiście na dolocie byłaby membrana.

[ Dodano: 6 Lipiec 2007, 16:50 ]
Oto moje kanały, jezce nie jest to do końca gotowe, chyba zrobie z tych dwóch jeden duzy, bo te mi troszkę krzywo wyszły.
Image
Image
Image

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 1:02 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
no widze ze zaczales rpzerobke cylindra ;]
byly problemy z wybiciem tuleji? mozesz opisac krok po kroku jak to zrobiles?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 1:14 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Większego problemu nie miałem. Wytoczyłem coś podobnego jak w poradnikach jest, włożyłem w tuleję od str silnika, z drugiej kawałek rury, grubszej od tuleii, jako prasy użyłem imadło+młot 5kg i wyszło :] A jak brakło już imadła to większą rurkę wziąłem i na ziemi samym młotkiem wypukałem ją delikatnie. Szczerze to myślałem że będzie to znacznie trudniejsze.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 2:13 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
i nic nie podgrzewales cylindra ? normalnie z zimnego wybijales?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 2:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Normalnie z zimnego. Nie miałem jak go podgrzać. Ale nie porysowało cylka w środku. Sie tylko teraz zastanawiam jak ja go spowrotem wbiję żeby był prosto? <hmm> Bo nie pomyślałem wcześniej i nie zaznaczyłem sobie nic...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 9:59 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
O ja pie**** coś Ty zrobił a jak w karterze poprowadzisz dopływ mieszanki ?? Z kanalików 2 mm ?? Bo na to wychodzi wytłumacz mi to.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 98 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [223] Dodatkowe kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

piter24

16

7457

Nie Lis 09, 2008 11:11 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 50] 3 kanały płuczące

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

sumarek

44

19615

Wto Lut 17, 2009 10:31 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [SIMSON 50] Kanały płuczące

krzysztofer00

8

4620

Czw Kwi 02, 2009 3:10 pm

krzysztofer00 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019] Dodatkowe kanały płuczące

kawa1232

4

3321

Wto Maj 26, 2009 1:25 pm

dawid1995 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dodatkowe kanały płuczące

rybkus

10

6056

Wto Lut 15, 2011 11:18 am

Garry1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 19 Queries | GZIP : Off ]