Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Gru 12, 2018 4:33 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 69 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Oddławianie silnika jawki
PostWysłany: Sob Cze 17, 2006 10:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
W związku z licznymi pytaniami pokaże w tym temacie co i jak przy oddławianiu. Zarówno jawki i ogara
Zacznijmy od zapłonu:
1.
Trzeba ustawić zapłon na ok 1,8-2,0mm
Przygotuj sobie:
-bibułkę albo siatke na zakupy :P
- klucz 10 na patyku albo takie fajne urządzonko które wkręca się zamiast świecy i ono ma podziałkę w milimetrach
-śrubokręt
-jeżeli nie masz tego "fajnego urządzonka" to suwmiarke
-szczelinomierz
1 opcja jeżeli nie masz "fajnego urządzonka"
Odkręcasz prawą pokrywe oraz zdejmujesz głowice, kręcisz śrubą przy magnecie, kołem itp.aby tłok był na samej górze(to miejsce zwane dalej GMP) odkręcasz wtedy przerywacz wpychasz miedzy platynki szczelinomierz o grubości 0,4mm po czym dokręcasz przerywacz. Następnie ustawiasz tłok 1,8mm przed GMP suwmiarką ofkoz, wsadzasz bibułkę między platynki, odkręcasz stojan na którym są cewki (3 śruby) dajesz go na maxa w lewo i powoli obracasz go w prawo patrząc w którym momencie bibułka zacznie wypadać. Gdy zacznie wypadać przestajesz obracać dokręcasz stojan,zakładasz głowice itd.
2.Gdy masz "fajne urządzonko" nie musisz zdejmować głowicy tylko wkręcasz je zamiast świecy ustawiasz tłok w górze zaznaczasz sobie na tej podziałce gdzie jest na samej górze i opuszczasz go ile tam trzeba. Reszta jest tak samo.
3.Dla różnych silników najlepsze są różne ustawienia tzn. nie jest tak że musi bdb działać na 1,8mm może działać lepiej na 1,95mm, dla tego trzeba prubować na różnych ustawieniach.Podpowiem że jak masz za wcześnie np2,0mm(akurat dla tego silnika) to ma moc na wysokich obrotach a na niskich to muł, oczywiście jak masz za późno to ma moc w niskich obrotach a na wysokie się nie chce wkręcić.

Następnie trzeba zrobić coś z krućcem cylinder-gaźnik:
Tu również mamy 2 opcje
1. odkręcamy króciec i piłujemy go pilnikiem aż będzie miał romiary takie jak w gaźniku.
2.Kupujemy nowy :P ok 10zł

Następnie trzeba się zająć wydechem
1. Trzeba uciąć kolanko w ogarkach wchodzi na ok 15cm a powinno 4-4,5cma w jawkach na 25cm iu też ma wchodzić na 4-4,5cm. Kolanko ucinamy np. szlifierką kątową/
2. Rozbieramy tłumik na części pierwsze. Są tam 3 części (w tym tej ostatniej się nie wyjmuje)Zdejmujesz końcówke i następną część(sprawi to troche problemów) ta następna część to dławik.
Patrz z tej strony gdzie masz 2 dziury.Przygotuj sobie wiertarkę i długie wiertło. Wierć dziury na wylot poprzez te 2 dziury tak że na drugiej stronie zamiast jednej będą teraz 3.
Przy okazji możesz wyczyścić dokładnie kolanko i wydech oraz przerzucić się na inny olej jeżeli przeraziła Cię ilość syfu.

Trzeba jeszcze wymienić dysze na przelot 68 i cieszyć się 3,5km
Wiem że musze jeszcze po poprawiać ten artykuł ale można go chyba przykleić bo pytań o oddławianie jest naprawde dużo.

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 17, 2006 12:17 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
good work, temat przyklejony :)

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 17, 2006 3:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
Później napisze jeszcze co potem robić aby zwiększyć moc. Dziś albo jutro.

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 01, 2006 11:55 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 04, 2006 7:37 am
Posty: 58
Miejscowość: Stąd
jesio 1 pytanko: czy jak zwiększe przelot, to zwiększy sie spalanie??

thx, good work,

_________________
BY KrUcZeX™

ZDRADZIŁEM WAS ZIOMKI :P, przerzuciłem się na skuter :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 01, 2006 5:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
no pewnie:)

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 01, 2006 8:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Ja oddławiłem silnik i zabardzo nie odczułem większego spalania :) (lepiej do mnie :P )

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 05, 2006 2:27 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Maj 19, 2006 12:55 pm
Posty: 24
Miejscowość: Dąbrowa GÃłrnicza
Gdy kupię na agmocie te kolanko : http://www.agmot.pl/foto/6577.jpg , ten tlok : http://www.agmot.pl/foto/9552.jpg i ten króciec : http://www.agmot.pl/foto/7244.jpg osiągi ulegną wyraźniej zmianie w mojej Jawce 50?
Pozdrawiam:)

_________________
-->Jawa 50 Sport by PabloUA<--


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 05, 2006 2:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Po 1 to kolanka sie nie kali kupować lepiej je samemu uciąć a po 2 to po co ci tłok ??

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 04, 2007 6:51 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 01, 2007 8:18 pm
Posty: 175
Miejscowość: kotlin
a to ucięte kolanka to napewno jakis efek da ??

_________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/6365


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 04, 2007 6:53 pm 
kala2191 napisał(a):
a to ucięte kolanka to na pewno jakiś efekt da


Tak.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 04, 2007 7:58 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lut 16, 2007 10:42 pm
Posty: 219
Miejscowość: Barczewo\Olsztyn
U mnie jak ucialem kolanko to spaliny takiego kopa dostaly, ze caly nagar sie w jedno miejsce zebral i zatkal tlumik :P Wiec przy okazji przeczysc tlumik ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Oddławianie silnika jawki
PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 6:56 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Mar 01, 2007 7:41 pm
Posty: 8
Miejscowość: katowice
[quote="bosek3"]
1. Trzeba uciąć kolanko w ogarkach wchodzi na ok 15cm a powinno 4-4,5cma w jawkach na 25cm iu też ma wchodzić na 4-4,5cm. Kolanko ucinamy np. szlifierką kątową/
nic z tego nie rozumiem czy moglbyś mi przybliżyć szczegulowo o co z tym kolankiem chodzi czy ono ma jakąś zaslepke oslabiającą silnik???

_________________
pal gume,nie dusze!!!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Trzeba uciąć kolanko o 10cm... Jak zobaczysz kolanko, to się połapiesz...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:07 pm 
Kolanko to jest element dławiący silnik Ogara 200. Jest ono dłuższe niż w Jawkach. Trzeba je tak uciąć aby wchodziło na 4-4.5 cm do tłumika :).


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
arni napisał(a):
moglbyś mi przybliżyć szczegulowo o co z tym kolankiem chodzi czy ono ma jakąś zaslepke oslabiającą silnik???

zaślepki nie ma ale moment odbicia spalin jest inny masz ogra 200 i nie znasz zasad działania silników 2T ??

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 69 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Oddławianie silnika

mati03

1

933

Pią Kwi 04, 2008 2:59 pm

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Tuning silnika jawki

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 30, 31, 32 ]

bosek3

466

85281

Wto Sie 18, 2009 5:36 pm

Zepik19 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Oddławianie

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

borek

21

4111

Pon Maj 08, 2006 4:39 pm

DaN Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ODDŁAWIANIE

Marcink1

5

1533

Nie Sie 19, 2007 10:28 am

Fan Delty Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Oddławianie kolanka

karczi

3

1505

Sob Cze 02, 2007 5:09 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.072s | 22 Queries | GZIP : Off ]