Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 12:43 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Pon Lis 17, 2008 1:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lut 15, 2008 2:40 pm
Posty: 801
Miejscowość: Łęczna(lubelskie)
Pojazd: Kawasaki GPZ500S
Jak wiadomo tłok w 223 jest u góry zaokrąglony - i tu moje pytanie czy można i czy to coś da jak spiłuje to zaokrąglenie??



Źle podpisany temat!

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Pon Lis 17, 2008 1:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Gru 08, 2007 10:42 pm
Posty: 710
Miejscowość: Nowa Ruda
Pojazd: Był:
Ogar 205
Motorynka
Jawa 50
Aprilia rs 80
A teraz:
Golf II 1.3 NZ
Jak spiłujesz tłok na płasko to automatycznie powiększasz komorę spalania a co za tym idzie zmniejszasz kompresje.Więcej złego niż dobrego, zazwyczaj planuje się głowicę aby zmniejszyć komorę spalania i zwiększyć kompresje.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/RS,80/35388"

http://bikepics.com/members/koki92nr/98rs80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Pon Lis 17, 2008 4:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
W sumie jeżeli nastawiasz się na moment obrotowy kosztem wyższych obrotów i mocy to możesz się w to bawić. Moim zdaniem to nie ma sensu, takie zabiegi stosuje się w silnikach niskoobrotowych np. WSK'ach


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Pon Lis 17, 2008 7:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
kamilbob
coś da napewno ale w negatywnym znaczeniu według mnie nie popraiw to osiągów tylko je pogorszy xD


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 9:34 pm 
Offline

Rejestracja: Pią Lis 07, 2008 8:35 pm
Posty: 4
Pojazd: Ogar200 po lekkich przeróbkach :D
Ja odradzam. Zmniejszy się kompresja, no i moc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 9:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 19, 2008 6:09 pm
Posty: 357
Miejscowość: WROCŁAW-BROCHOW
Pojazd: Yamaha RXS 100 '97 <3
No tak ale denko tłoka ma wieksza powierzchnie,wiec moze przyjąć jak gdyby wiecej paliwa.Nigdy tego nie testowałem ale czytałem ze sprawdza sie

_________________
RXS 100 '97 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 9:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
spada stopień kompresji czyli spada moc


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 9:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
No co ty nie kombinuj :D Lepiej nozke od ssacgo skrocic o te 1,5mm :] i ew na denku zrobic nadciecia na plukach i wydechu ;]

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 10:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
zależy czy chce się jeżdzić motorem na maksymalnych obrotach czy w granicy 3tyś obr/min. Moc silnika to tylko iloczyn momentu obrotowego i obrotów ale dobry moment obrotowy w większym zakresie obrotów zwiększa jego elastyczność i ułatwia freestyle


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 12:47 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
Ja uważam ze nie należy denka tłoka piłować na płasko ponieważ może grozić to wypaleniem dziury w tłoku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 1:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
widze ze wam nie przegada... weźcie sobie spiłajcie na płasko albo nawet zrobcie kilka dziurek w tłoku na wylkot (słyszałem ze wtedy tłok lepiej przepuszcza mieszanke i masz pojemność skokowa + pojemnosc komory korbowej ponoc masz wtedy kopyto az miło) po wykonaniu tych zabiegów popukajcie sie w głowe i napiszcie wsze spostrzezenia


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 5:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Niech kolega zerknie na to http://img73.imageshack.us/my.php?image=22161vf6.jpg . W wsk chyba nie na żatry zmniejszyli stopień sprężania i powiększono pojemność żeby zmniejszyć moc za to moment obrotowy mocno się zmienił a motocykl stał się odpowiedni do jazdy w rajdach obserwacyjnych.

P.S. Jeśli się nie wie czy tłok można spiłować na płasko to najlepiej wziąć stary niepotrzeny tłoczek i przeciąć go. Materiału jest sporo.
Nie zamierzam się kłucić bo stopień sprężania zwiększa moc ale jego odjęcie też nie jest tragiczne w skutkach.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 6:19 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
Niech kolega zerknie na to http://img73.imageshack.us/my.php?image=22161vf6.jpg . W wsk chyba nie na żatry zmniejszyli stopień sprężania i powiększono pojemność żeby zmniejszyć moc za to moment obrotowy mocno się zmienił a motocykl stał się odpowiedni do jazdy w rajdach obserwacyjnych.


Jeśli chcesz mieć moto odpowiednie do obserwacyjnych to możesz dostroić sobie odpowiednia długość ukł dolotowego.
poza tym wsk ma silnik wysoko skokowy i dlatego od niskich obrotów przyspiesza


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 9:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
ja mam swoj światopoglad oparty na praktyce a nie teorji... suchych danych więc zdania nie zmienie...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] Spiłowanie tłoka
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 10:05 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Konrad ma rację (mo recht) więc dajcie spokój. Przecież przy takim spiłowaniu tłoka, bez planowania głowicy moto nie będzie miało siły.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Obcinanie tłoka?

Diabloo

8

4344

Nie Gru 10, 2006 7:47 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Skracanie tłoka

paabson

14

5956

Sob Lut 03, 2007 9:11 pm

dido1214_ Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. skracanie tłoka

Kermit

2

2828

Nie Mar 04, 2007 11:25 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. odchudzanie tłoka

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 5, 6, 7 ]

MaximusResetus

102

28233

Pon Paź 18, 2010 5:05 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Hartowanie tłoka

paabson

14

8114

Pon Cze 18, 2007 8:00 pm

mandos Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 24 Queries | GZIP : Off ]