Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Tuning silnika Dezamet 019 https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-silnika-dezamet-019-t35173.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kanilox [ Sob Mar 23, 2013 3:33 pm ] |
Temat postu: | Tuning silnika Dezamet 019 |
Siemka, planuje tuning silnika Dezamet 019 do mojej motorynki stelli a mianowicie chce zrobić - Podkładka pod cylinder 1mm - 1.5mm - Planowanie cylindra od góry 1mm - 1.5mm - Skrócenie tłoka od dołu o 3mm po obu stronach - Podwyższenie okna wylotowego o 1mm - Planowanie głowicy (mam już zrobione) - Gaźnik k60b (obecnie mam GM13F) - Zpasowanie karterów z cylindrem (mam już zrobione) - Polerka kanałów przelotowych i wylotowego I chcę zapytać czy takie zestawienie jest dobre, czy wymiary dobre, czy warto robić taki tuning jeśli nie to dlaczego, ile doda mocy i czy bardzo zmniejszy żywotność silnika. Dodam że nie jestem jakimś noobem co chce sobie z komara ścigacz zrobić, znam konsekwencje tuningu oraz mam wszystkie potrzebne narzędzia w tym tokarkę |
Autor: | Patryk82 [ Sob Mar 23, 2013 3:58 pm ] |
Temat postu: | Re: Tuning silnika Dezamet 019 |
Podkładka i toczenie cyla od góry to nic innego jak zabieg mający na celu podniesienie okien płuczących i wydechowego, podcięcie tłoka o 3mm, to tak na prawde przyspieszenie otwarcia okna ssącego o 1,5mm (cyl idzie 1,5mm w górę). Zdaje mi się, albo kierujesz się poradnikiem Sałka, prościej jest zrobić to po swojemu narzędziem takim jak multiszlifierka i frezy np. kulkowy O ile splanowałeś głowicę? Ten gaźnik dobra rzecz przy tym silniku, co do takich przeróbek, to coś tam się poprawi, ale i tak nie ma co liczyć na jakieś super efekty |
Autor: | przemek5535 [ Sob Mar 23, 2013 4:32 pm ] |
Temat postu: | Re: Tuning silnika Dezamet 019 |
możesz jeszcze zapłon od charta włożyć |
Autor: | kanilox [ Sob Mar 23, 2013 5:48 pm ] |
Temat postu: | Re: Tuning silnika Dezamet 019 |
No tak, czytałem taki skrót artykułów Sałka i tak było tak wypisane. Co do zapłonu to mam zapłon przerobiony na tyrystorowy i chodzi świetnie, iskra by konia zabiła bez względu na obroty, nawet na trujelektrodowej Mam nawet filmik http://www.youtube.com/watch?v=sk_BUCQZxDw |
Autor: | tombo22 [ Sob Mar 23, 2013 6:16 pm ] |
Temat postu: | Re: Tuning silnika Dezamet 019 |
Ja bym pomyślał nad jakąś inną zębatką zdawczą Jeżeli masz dostęp do tokarki, możesz spróbować dobrać od innego motocykla i przerobić |
Autor: | kanilox [ Sob Mar 23, 2013 6:33 pm ] |
Temat postu: | Re: Tuning silnika Dezamet 019 |
tombo22 napisał(a): Ja bym pomyślał nad jakąś inną zębatką zdawczą Jeżeli masz dostęp do tokarki, możesz spróbować dobrać od innego motocykla i przerobić To może później będę się bawił zębatkami, ale też nie zależy mi jakoś na prędkości. Przez 5 lat jeździłem na 12z z v-max 36 km/h i nie było tak źle, jak teraz na 019 (miałem 023) będzie jeździł 55 to będę zadowolony a wydaje mi się że da rade na oryginalnych zębatkach. A czytałem teraz ten poradnik tuning-tech-f27/tuning-polskich-silnikow-dezamet-t14840.html i wynika z niego i jego komentarzy że podkładka pod cylinder to bardzo ekstremalny tuning drastycznie zmniejszający żywotność silnika, a wcześniej czytałem że jest to tuning w granicach rozsądku i teraz już jestem kompletnie zmieszany. Z każdego źródła dowiaduje się czegoś innego. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |