Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Cze 20, 2024 4:11 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 8:54 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 10, 2009 10:15 pm
Posty: 274
Miejscowość: Głuszyca
Pojazd: Renault Clio c1ph1 1.4kat "Energy" 80Km 92r aka "Malinka"
Korbowód blokuje się w miejscu gdzie jest łożysko o połówki wału. A przez to tłok może być przyciskany to tulei. No cholera nie wiem jak mam to wytłumaczyć inaczej.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 8:59 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 10:54 pm
Posty: 1049
Miejscowość: miłoszyce
Pojazd: BMW e36 1,8
Romet Chart 210
Ogar 200
WSK 125 Kos
wiec masz krzywo społowiony wał

_________________
BMW - Bawarskie Maszyny Wyścigowe


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 9:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 10, 2009 10:15 pm
Posty: 274
Miejscowość: Głuszyca
Pojazd: Renault Clio c1ph1 1.4kat "Energy" 80Km 92r aka "Malinka"
No dobra. Ale moje pytanie brzmiało czy czegoś to nie uszkodzi. Czy coś nie nie zatrze. Docisk tłoka do tulei jest niewielki ale te tarcie korbowodu nie zaszkodzi. Jest to niewielkie także wydaje mi się, że powinno się to dotrzeć.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 9:20 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 22, 2009 3:29 pm
Posty: 157
Miejscowość: Sypniewo.koło Ostrołęki
Pojazd: Honda MBX 80, Kadet M780lux, ETZ 150
POPRZEDNIE POJAZDY:
-Ogar 205,200
-Wsk 125 x2
- Jawa 50
- Chart 210 x2
- Motorynka
- Mińsk 125
- MZ 250 x2
rozbij troszkę ten wał tak jak był i śmigaj. a co do wyważania to nie chrzańcie bo wyważać wały to tylko w fabryce wyważają. potem jest to niepotrzebne. jak coś to tylko można wycentrować wał. ale teoretycznie to w miarę dobrze zpołowiony wał powinien się sam wycentrować przy pierwszym uruchomieniu silnika przez siły padające na niego podczas ruchu korbowodu góra/dół.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 9:24 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 10, 2009 10:15 pm
Posty: 274
Miejscowość: Głuszyca
Pojazd: Renault Clio c1ph1 1.4kat "Energy" 80Km 92r aka "Malinka"
Już tak robiłem ale bałem się o łożyska i ich gniazda. Będę musiał ściągnąć cylinder z tłokiem i jeszcze raz trochę go rozbić. Wolę nie ryzykować. W sumie to chwila roboty a nic mi się nie zatrze. Pytałem się właśnie o to docieranie bo nie chce mi się tego znowu rozbierać.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 9:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Gru 08, 2007 10:42 pm
Posty: 710
Miejscowość: Nowa Ruda
Pojazd: Był:
Ogar 205
Motorynka
Jawa 50
Aprilia rs 80
A teraz:
Golf II 1.3 NZ
Jeżeli wał kręci się na tyle lekko, że można go obracać najmniejszym palcem u dłoni bez problemu to powinno być ok.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/RS,80/35388"

http://bikepics.com/members/koki92nr/98rs80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ciasny korbowód
PostWysłany: Wto Cze 23, 2009 10:09 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 11, 2008 9:39 pm
Posty: 307
Pojazd: Kawasaki KMX 125 97'
Jak robiłem u mojego kumpla w romecie, to wał byl krzywy (lewy czop) i zaniosłem do sąsiada. On obejrzał, wziął inny wał, rozbił na 2 cześci przy użyciu długiej śruby M12 i młotka waląc w sworzeń między połówkami wału, potem w ten sam sposób rozbił wał kumpla i i założył całą lewą połowę swoją do prawej połowy i korbowodu kumpla, zbił to tak samo jak rozbił, obejrzał czy jest prosto i powiedział że jak go założę to on się jeszcze unormuje wg. karterów. Założyłem go, a on wogule nie trze, wogule się nie zacina korbowód, jest prosty itd. Więc wcale nie musi być idealnie wyważany, wystarczy trochę pomyśleć i posiadać trochę umiejętnosci. Zamiast specjalnych maszyn wystarczyło sąsiadowi imadło, śruba i młotek. :P


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [223] Korbowód

Riddick

9

2571

Nie Gru 21, 2008 12:11 pm

Riddick Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [MBX 80] korbowód

adriandlugi

0

897

Sob Paź 31, 2009 11:02 pm

adriandlugi Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 22 Queries | GZIP : Off ]