Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 9:32 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 72 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Szlif cylindra a pojemność skokowa
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 7:53 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Witam.mam pytanie : o ile zwiększyła sie pojemność silnika jesli cylinder 50 ccm silnika Dezamet 023 jest po II szlifie??jakie sa pojemności dla poszczególnych szlifów??

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 11:24 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie jestem do końca pewien ale jeśli 2szlifto tzw. cylinder 60ccm to pojemność zwiększyła się do 55ccm. Weź sobie ten cylinder i zmierz średnicę , wzór na objętość walca pi* r2 * H. H=44mm.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 1:51 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 04, 2006 11:59 pm
Posty: 259
Miejscowość: sejny
jeden szlif to zdjecie z tulejki od srodka 0,25 mm chyba
czyli zdjeli ci 0,5 mm od srodka
pojemnosc minimalnie sie zwiekszyła,ale nie potrafie powiedziec ile

_________________
posiadam na sprzedaz wiele czesci do ruznych motorowerów,motocykli
wykonuje remonty motocykli,motorowerów,gruntownych i innych


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 2:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Czyli po 2 szlifie maks moge miec 55 cm?

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 2:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
Znaczy się chyba nie. Zmierz średnicę cylindra i podaj, 55ccm to chyba pierwszy szlif.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 2:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
I Wy znacie sie na silnikach. Żal. Jeden szlif ogólnie traktuje się jako zdjęcie z srednicy tulei 0,25mm. Ale można zrobić jeden szlif zbierający nawet 1 bądź 2 mm! Myślcie trochę. Jak znacie średnice tulei to na forum był temat o wzorach na obliczenie pojemnosci skokowej. I tyle. Proponuje zamknąć temat.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 3:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Mi sie wydaje ze az tyle to chyba nie...jakby tak bylo to chyba nie opłacałoby sie kupować gotowych cylindrów 60 ccm...tak mi sie wydaje...nie chce pozbierać motorka bo nie mam silikonu tak to bym zmierzył...

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 3:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Kubik, To jest cała teoria- lepiej dać stary oryginalny cylinder niż kupować nowy szajs ....

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 01, 2008 5:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
Po za tym ,żeby zmierzyć średnicę cylindra nie trzeba rozbierać silnika a już na pewno nie potrzebujesz silikonu, zdejmujesz głowicę i mierzysz średnicę suwmiarką.

r4g3 napisał(a):
I Wy znacie sie na silnikach.


A tobie to tatuś tego posta napisał??

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 11:30 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
Seryjny cylinder o średnicy tulei 38mm rozszlifowany na drugi nadwymiar daje pojemność 52,5ccm !

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 12:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
A wiecie moze jaki mozna zrobic max szlif??i ile daje pojemności wiecej?

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:01 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Sk@tty1 napisał(a):
r4g3 napisał/a:
I Wy znacie sie na silnikach.


A tobie to tatuś tego posta napisał??


Jakieś aluzje?

A cylinder po II szlifie (38,5) daje pojemnosc ok 51,22cm3.

W simsonie można zrobic chyba do max 41,75mm co daje 60,24cm3.
W dezamecie widziałem max 40mm ale moge się mylic bo nie bawie się w polskie silniki.

Oczywiscie mówię o średnicach do których dostanie się jeszcze tłok ogólnie dostępny...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:26 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
Grubość tulei to średnio 2,5-3mm przy nominalnym cylindrze (można przyjąć 2,75mm bo i tak większość danych jest podana w przybliżeniu i nie ma możliwości otrzymać dokładnego wyniku) , każdy szlif zbiera łącznie 0,5mm ścianki. Fabryka przewidziała tym silnikom jedynie 2 szlify czyli na drugim szlifie zostaje już tuleja o grubości 2,25mm i średnica cylindra 39mm , cylindry 55cm to nic innego jak cylindry roztoczone do 4 nadwymiaru (średnica 40mm) i grubość tulei cylindra która pozostaje to 1,75mm . Jeśli ktoś naprawdę ostro bierze się za tuning 023 i chciałby roztoczyć o jeszcze jeden szlif czyli 5 uzyskałby wtedy pojemność 56,6 ccm z tym że miałby problem z dostaniem tłoka z pierścieniami na ten wymiar musiałby robić je na specjalne zamówienie , ale wtedy należy pamiętać że jedna czynność pociąga za sobą szereg innych po pierwsze zmniejsza się powierzchnia na której zbiera się ciepło przez co cała tuleja szybciej się nagrzewa -przydało by się lepsze chłodzenie , poza tym rośnie stopień sprężania podczas zapłonu mieszanki energia wyzwolona działa z większą siłą na układ tłokowo-korbowy przez co dochodzi szybsze zużycie łożyskowania korby oraz wybijanie gniazda łożysk czopów wału itp. itd.
A teraz jak wiadomo przydało by się podsumowanie bo jak widać do takiego przeróbki potrzebne jest trochę kasy i pracy (specjalne zamówienie tłoka i pierścieni o średnicy 40,5mm , zlecenie szlifu , odpowiednie przygotowanie pozostałych podzespołów takich jak łożyska wału , tulejki korby itd. ) czyli łącznie zbiera się spora sumka a teraz układamy proporcję
z 49,8ccm pojemności skokowej - uzyskujemy 1,7km
z 56,6ccm pojemności skokowej - uzyskujemy Xkm
po wymnożeniu wychodzi nam przyrost mocy o 0,2km czyli uzyskujemy łącznie moc 1,9km skracając jednocześnie żywotność silnika i układu tłokowo korbowego.
<hahaha>
Moim zdaniem lepiej odłożyć sobie tą kasę na paliwo bądź włożyć do skarbonki i zbierać na lepszy sprzęt :D

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:37 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
W sumie to racja...szkoda zachodu...a z tymi proporcjami to nie jest tak jak mowisz w silnikach nie ma matematyki ponieważ kazdy silnik ma określoną sprawność (przy benzynie wynosi ok.30 procent) wiec nie da sie obliczyć tego tylko trzeba zmierzyć.ale Ogolnie przyznaje rację ze skoro trudno nawet o sam tłok to po co robic sobie problem...ja mam Narazie 2 szlif i pewnie na nim zostanę :)

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:46 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
to jest po prostu wyjaśnienie jak to mniej więcej wygląda bo po pierwsze szlif nie jest po to aby zwiększyć moc silnika czy go ztuningować a jedynie po to aby doprowadzić go do stanu "normalności" i zlikwidować wszystkie powstałe podczas użytkowania luzy i nieszczelności , co do obliczania tej mocy to w 100% się z tobą zgodzę , nie ma możliwości obliczenia mocy silnika z tym wyjątkiem że ja go nie obliczałem bo zmierzyła to za mnie fabbryka -1,7km z 49,8 ccm u nas zmienia się tylko pojemność a reszta parametrów pozostaje prawie identyczna więc obliczenie tego z proporcji daje nam zadowalającą nas dokładność , zresztą już na początku poprzedniego postu pisałem że opieramy się jedynie na danych podanych w książkach bądź danych technicznych i nie mamy co marzyć o jakiejś super dokładności , co do samej dokładności wartości mocy którą obliczyłem na 5 szlif - 1,9km to moim zdaniem jeśli takim Rometem z silnikiem 023 wjechalibyśmy na hamownię żeby zmierzyć ile to wyjdzie w praktyce wahania były by ok. 0,05km

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 72 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Szlif cylindra

Norbi

7

6386

Pią Maj 11, 2007 10:16 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Szlif cylindra

Janek1991

3

3215

Wto Sie 07, 2007 12:24 pm

wiktor Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Szlif cylindra z 50 do 60 ccm

Dark_Man_2

8

4657

Czw Sty 31, 2008 4:27 pm

Krzyssiek91 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Szlif cylindra

dawid529

2

2233

Nie Lut 03, 2008 7:01 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. większa pojemność

tomekk

7

3366

Pon Lis 28, 2005 6:52 pm

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 22 Queries | GZIP : Off ]