Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 12:35 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Licznik jawa mz w charcie
PostWysłany: Pią Gru 21, 2007 5:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
Mam pytanko czy bez żadnych przeróbek licznik i obrotek, wogule cała półka zegarowa podejdzie do charta ( rozstaw śrub) itp?? I czy taki licznik nie będzie przekłamywał??

[ Dodano: 21 Grudzień 2007, 16:53 ]
Acha zapomniałem dodać że myślę o zegarach od np. jawy, mz lub coś takiego żeby była ładna półka zegarowa i obrotek:)

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Gru 21, 2007 5:54 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Tak to tylko w erze. Bez przerabiania nie podejdzie.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Gru 21, 2007 6:05 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Na allrgro mozna kupić półke do Simsona.
http://moto.allegro.pl/item286234816_si ... garow.html
I nie wydaje mi sie żeby licznik od Jawy czy MZ pokazywał dobrze...

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Gru 21, 2007 7:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 9:38 pm
Posty: 478
Miejscowość: Zakliczyn
Pojazd: Honda Civic VI EJ9
No tak ale tu jest sama półka na zegary i koszt to ok. 40zł z przesyłką a ja myslałem raczej o używanej półce w której będzie obrotek i licznik.

_________________
BP - http://bikepics.com/members/Mathius/

PJ - http://www.polskajazda.pl/Profil/16117


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Gru 21, 2007 8:01 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Ale obrotek od MZ ani od jawy nie podejdzie bo jest na linke :P

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 9:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Prędkościomierz od etki będzie dobrze pokazywał tylko musisz "pogrubić" linke z jednej strony bo w MZ jest grubsza. A co do obrotka to nie jest wielkim problemem dorobienia mechanizmu, żeby działał - ja mam tak zrobione :]

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 11:04 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
To może przy okazji wytłumaczysz jak??

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 4:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
I zdjęcia zapodasz...

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 9:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Ja moge wytłumaczyć po części bo Mvvs, mi to tłumaczył :) A więc tak działa to wszystko na napędzie obrotomierza od MZ :) I ponieważ ten napęd w MZ jest na wale i tam jest większa nakretka to trzeba iść do tokarza aby dotoczył nam taka żeby pasowała na wał od strony magneta charta i pod napęd od Mz kiedy już ta nakrętka nam pasuję to mocujemy napęd w klapie (trzeba wiercić dziury itp ) Wiem tylko tyle jak Mvvs, sie zaloguje to wam wszystko opiszę :)

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 11:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 11:20 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
tomek1212 napisał(a):
To nie lepiej zrobić elektroniczny ?? Przynajmniej wskazówka tak nie lata.
Co kto lubi. Jedni wolą analoga inni elekronika.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 11:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
MG 200, powiedz w czym jest lepszy obrotomierz mechaniczny od elektronicznego ?? Oczywiście nie chodzi mi o elektroniczny w postaci wyświetlacza, tylko elektroniczny ze wskazówką (taki jak jest montowany we współczesnych samochodach)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 11:29 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
W niczym, ale niektórzy lubią sie pobawić w mechanike. To już indywidualna sprawa kto jaki sobie zrobi. Nikomu przecież nie narzucałem jaki ma zrobić :|

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 4:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
No to trochę odkopię temat, ale w dobrej wierze :]
Potrzebne rzeczy:
-Obrotomierz (hmmm... trudno się domyślić :D)
-Cały napęd obrotomierza MZ ETZ (Obudowa, nakrętka na wał i wałek napędu obrotomierza z plastikową tulejką do niego)
-Linka obrotomierza MZ ETZ
-Trochę tekturki na podkładkę pod napęd
-Dorobiona tulejka
-Śrubki i nakrętki (najlepiej imbusy bo najlepiej wyglądają :P)
-Wiertarka
-Pilnik
-Młotek (zawsze się przyda :P)
Opis czynności:
Jak masz wszystkie części bez tulejki dorobionej to musisz zmierzyć jak długa ma ona być a jak już ją zwymiarujesz to idziesz do tokarza i prosisz, żeby ci taką wytoczył (koszt to powiedzmy do 20zl). Jak już dostaniesz swoją tulejkę to całość nakręcasz na wał tą tulejkę zamiast oryginalnej nakrętki (ważne, żeby wewnętrzny gwint w tulejce był dość głęboki, żeby tulejka docisnęła magneto), oraz na tulejkę nakręcasz oryginalną nakrętkę na wał z MZ (tą ze ślimakiem). Odpalasz moto (samo "kopanie" ręką też wystarczy) i sprawdzasz czy bije na boki (tutaj można sprawdzić czy tokarz się postarał i zrobił prosto). Jak bije to musisz kilka razy klepnąć młotkiem, żeby było równo (im będzie równiej tym mniej wskazówka obrotomierza będzie drgała). Jak już jest prosto to musisz wywiercić otwór w pokrywie silnika w miejscu gdzie ma wyjść "twoje dzieło". Jak nie masz wystarczająco dużego wiertła (zapewne nie masz bo ta nakrętka jest dość duża) to potem rozpiłowujesz pilnikiem, aż nic nie będzie ocierało i będzie luz między nakrętką a pokrywą. Przykładasz resztę napędu oraz zaznaczasz miejsca na otwory do mocowania napędu i je wiercisz. Z tektury dorabiasz uszczelkę pod obudowę napędu(lepiej, żeby do napędu nie dostał się żaden pyłek bo ci się zniszczy ślimak :P). Przykręcasz "na gotowo" wszystko (przed przykręceniem warto nałożyć trochę smaru na ślimak, żeby się nie zużył za szybko :D). Teraz wystarczy, że połączysz obrotomierz z napędem linką i już obrotomierz działa :].

Mały schemacik :D:
Image

Tak wygląda gotowe dzieło:
Image

Fotki obrotomierza dla potwierdzenia, że ta metoda działa :P:
Image Image


Mam nadzieję, że nie pisałem tego na darmo i ktoś to zrobi tak jak ja :] Pozdro

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Licznik simson w charcie

jasiu111_2007

8

3174

Nie Kwi 06, 2008 4:10 pm

jasiu111_2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Licznik z jawy w charcie

rodak

8

2401

Pon Lip 21, 2008 10:03 pm

Z3US Zobacz ostatni post

Brak nowych postów LICZNIK cz175 lub ts350 w Charcie

pakerhala

10

2915

Śro Sie 29, 2007 8:35 pm

Biker_Boyz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Licznik

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Dawideq

18

6829

Śro Paź 18, 2006 8:25 pm

DJabeł Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Licznik

RedDevil

14

4599

Nie Mar 02, 2008 7:29 pm

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 19 Queries | GZIP : Off ]