Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 22, 2025 12:52 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 467 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 8:16 am 
[u]
buniek92 napisał(a):
S50 70 ccm?


Nie zrobi sie już bo ma inny skok.

buniek92 napisał(a):
Bezelek, pochwal się, jak zrobisz 70 ccm albo więcej

A moge ja udowodnić ??

buniek92 napisał(a):
Ogar2007, ale tam jest 5 biegów.

dokładnie

ogar2007 napisał(a):
concuaeror zrobił i odpalił silnik,przynajmniej tak mi sie zdaje

Tak odpaliłem ale tylk ona 4 rzt. Kupiłem nowy wał i jak złożyłem silnik wogle nie palił mimo że zdjołem mebrane a potem patrzyłem na zwykłym cylindrze. I tak wkółko zmeiniałem gary a tu trzeba było tlyko jeb.. krzywke przesunać . Potem jak odpalił okazło sieże gwinty nie trzymają.Zawaliłem na distal ale jak sie rozgrzał to znowu łapał. A ten 16n1 jest straszne iczuły na lewe. Byle co i już nie jedzie Jazda była i tak gówniania bo puszczało . Teraz musze sobie dorobić inny cylinder ( inny radiator ) . Tak wogle mój cylinder jest poj.. że musze go podnieść o 2 mm na uszczelkach bo kanałów całkowicie nie otwiera.A jeszcze gwint na sprzęgle sie spier.. Powiem tak ktoś kur.. cały czas stał obok mnie i mi przeszkadzał a ja usilnie chciałem to zrobić . A nawyzywałem sie .. to mała głowa Teraz wykonam troche inaczej to bo do silnika, musze tylko kupić kartery .


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 9:32 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Cytuj:
Jestem zaciekawiony jak zrobisz te 5 kanałów. Możesz mi przedstawić plany cylindra?

To są dopiero plany bo jeszcze nie kupiłem cylindra 70 ccm ale moge od razu powiedzieć że trzy dodatkowe kanały będą przechodziły przez dolot który będe musiał zatkać.
Cytuj:
przem578, możesz mi powiedzieć w jaki sposób chcesz zrobić z tulei S50 70 ccm?

Ja nic takiego nie pisałem


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 11:56 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 27, 2007 12:01 am
Posty: 185
Miejscowość: Lidzbark Welski
przem578 napisał(a):
Cytuj:
przem578, możesz mi powiedzieć w jaki sposób chcesz zrobić z tulei S50 70 ccm?

Ja nic takiego nie pisałem

A, przepraszam, nie Ciebie miałem zapytać. Pytanie do Olo

_________________
Simson.
bikepics


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 11:57 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Nie szkodzi ale mogę ci od razu odpowiedzieć, że się nie da bo tuleja jest za cienka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 1:34 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 27, 2007 12:01 am
Posty: 185
Miejscowość: Lidzbark Welski
Właśnie to sugerowałem tym pytaniem. :)

_________________
Simson.
bikepics


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 2:16 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Gdzieś na allegro był taki cylek, więc uznałem że da się to zrobić, poza tym też gdzieś to było na czeskiej stronie, też się tym zasugerowałem :P Czyli zostaje robiona albo pasująca z jakiegoś 70ccm


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 3:26 pm 
Olo napisał(a):
pasująca z jakiegoś 70ccm


Np od simsona s70

Olo napisał(a):
zostaje robiona

Są ale za 120 zl jak nie więcej

Ja akurat wybieram tą 1 opcjie


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 4:06 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
A jak to sie zmieści na szpilkach?

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 4:08 pm 
Akurat tulej ma 52mm a to jest idealnie przy szpilkach. Nózki się obtoczy albo do 18 lub 49 , a kartery się na to rozwierci . Najważniejsze by tokarz mi rozwiercił aluminiowy radiator cylnidra 223 na wymiar tuleji simsona . Jeśli to zrobi to nie będize już żadnych problemów


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 4:44 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
<spoko> ja właśnie myślałem co, jeżeli nie wejdzie pomiędzy szpilki i wyszło na to, że trzeba się nauczyć spawać aluminium i mieć do tego sprzęt :) wtedy można coś myśleć... :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 26, 2008 11:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
Ja wytaczam tuleje, i wprasowuje nową, z kanałami danymi wg mnie :D

Choć teraz mam rozterke bo mam okazje tanio kupić simsona, a tam mam wiecej doświadczenia i wiem na 99% że mi projekt wyjdzie a z jawką dawno do czynienia nie miałem...

_________________
Simson is my life!

Simson SR50->Ogar 200->Choperek made by ja->Simson SR50->Suzuki Dr50-> Jincheng Knight 110cm, OGAR 200 i Simson S90 [*]->Simson SR90 Aktualnie Simson SR70!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 26, 2008 11:33 pm 
TU włąsnei chdozi o 223. Jedyne co by było mi potrzebne to np dane . Ile ma tulej takeigo cylnidra ale tak dokładnie 49 mm , 50 mm ??


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Kwi 01, 2008 7:16 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Dawno, dawno temu na pewnym forum mtorowerowym zaproponowałem wykonanie skośnych kanałów: ssącego i wydechowego w silniku Jawki. Parę dni temu skończyłem projekt, co widać na zdjęciu poniżej - dowód, że przeróbka choć trudna to jednak jest wykonalna. Oto fotka:
Image
Jak dotąd projekt nie wywołał "burzy mózgów" - przypuszczalnie nikt nie zauważył że dopisałem co nieco przy moim starym poście na temat wyników tuningu, ale zasadniczy cel (usprawnienie wymiany ładunku) został osiągnięty - silnik wkręca się na obroty jak pilarka spalinowa! Na niskich zrobił się nieco leniwy, ale to kwestia dostrojenia układu wydechowego. Moc jest dużo wyższa w wysokim zakresie obrotów, bo maszyna pieknie idzie na koło. Muszę zmienić tylko jedną rzecz: kanał ssący jest zmodyfikowany za pomoca żywicy epoksydowej, która miała być odporna na wysoką temperaturę... a nie jest, w każdym razie nie na tyle na ile bym sobie tego życzył - w efekcie silnik po rozgrzaniu łapie "lewe" powietrze. Króciec ssący w przyszłości wykonam więc z aluminium. To powinno załatwić sprawę. Aha, dla porządku: aby uniknąć "wąskich gardeł" powiększyłem kanały przelotowe - pole przekroju wzrosło o około 40%, ale - uwaga! - nie powiększałem okien tych kanałów. Powiększyłem jedynie wycięcia w dolnej części tulei, ale nie powiększałem wycięcia w tylnej części płaszcza tłoka - i nie zamierzam tego robić bo kanał ssący będzie wtedy otwarty non stop, a nie mam jeszcze membrany. Nie zdążyłem też powiększyć wejść w okna przelotowe w karterze (brak czasu, krótki urlop!) więc silnik i tak chodził "na pół gwizdka". A że te "pół gwizdka" to swobodnie licząc jakieś 8,5-9 tys. obr./min, to już inna bajka. Na 1 biegu ponad 30km/h, przy Z12...
Dowód, że warto było.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Kwi 01, 2008 7:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Może jakiś rysunek , schemacik bo na fotce słabo widać i chciałbym też tak zrobić lecz tylko wydechowy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Kwi 01, 2008 8:09 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Dodatkowo fotka rury wydechowej, która jest też kanałem wydechowym cylindra.Image

Więcej wyjaśnień: oryginalny kanał wydechowy musiałem wypiłować, tzn. usunąć w taki sposób by wybrać wyłącznie aluminium a nie naruszyć zbytnio tulei. Wybranie materiału dotyczyło głównie boków i tylnej części kanału. Przy okazji konieczne okazało się wycięcie tylnej części dolnych żeberek cylindra. Do rury wydechowej (wykonana z oryginalnej, odpowiednio przycięta) dospawałem odcinek o przekroju stopniowo zmieniającym się od takiego jaki ma kanał (okno wydechowe) do okrągłego, ze średnicą przelotu 26mm. Dospawałem też płaski kołnierz mocujący (widoczny na zdjęciu) z trzema otwotrami na szpilki M6. Tylną oryginalną szpilke musiałem usunąć razem z żeberkami, zatem najlepszym rozwiązaniem było wstawienie dwóch nowych po bokach wydechu. Dodatkowo dospawałem później pionowe żeberko chłodzące (i wzmacniające) z przodu rury wydechowej, pod samym cylindrem - patrz zdjęcie w poprzednim poście. Największe wyzwanie polega na takim dopasowaniu przedniej krawędzi rury wydechowej (tej która przylega do tulei) by nie było nieszczelności - jeśli są, silnik traci na mocy. Ja niestety nie wyeliminowałem ich jeszcze u siebie, o czym świadczy podwyższony hałas. Detal do dopracowania. No i jeszcze kwestia tego typu, by po połączeniu wszystkiego w całość końcówka rury wydechowej była w tym samym miejscu co w oryginale - w innym razie będzie konieczność zmiany punktu zawieszenia tłumika. Tego niestety też nie uniknąłem. Kwestia czasu na dopracowanie...

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 467 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silniczka jawki

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sumarek

21

11227

Pon Lis 12, 2007 10:32 pm

PYTA Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Oddławianie silnika jawki

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

bosek3

68

61144

Nie Maj 15, 2011 4:09 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8959

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5780

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13854

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]