Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 7:12 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 11:47 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Aha....no dzieki za odpowiedz...Czyli wnioskuje,ze bez przeróbki stojana sie tego nie da zrealizowac?

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 7:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
raczej nie. A jak prądnice z gwiazy przełączyszw trujkąt to odtrzymasz inne napięcie a więcej o prądnicach znajdziesz na www.elektroda.pl tam gdzieś jest temat o elektrowniach wiatrowych i sporo wiedzy o alternatorach może nawet pokusisz się o zrobienie jakiejś innej.

P.S. z tego co jeszcze kojaże to alternator 3 fazowy nie ma taiego "skoku , zrywu " jak się nim kręci (nie wiem jak to fachowo nazwać.)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 7:26 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
F2B, Jak dasz 3 mostki i nie będziesz się bawił w układy gwiazda-trójkąt to nie stracisz mocy.

Z tego co wiem nie potrzebujesz napięcia 3 fazowego do zasilania sprzętu tylko ładowania akumulatora.

kamil_ziomek, ogólnie to tam też jestem zarejestrowany.

Co do alternatorów w elektrowniach wiatrowych, to tam są duże moce i potrzebne napięcie przemienne (Nicola Tesla już stwierdził że najlepszym systemem jest 3-fazowy do zasilania silników)

Jak ci o zryw chodzi jako siłę rozruchową to sprawa wygląda:
- alternator ma budowę podobną do silnika synchronicznego (to fakt że ma małą siłę rozruchową), a dużą koło pręd. synchronicznej
- silniki asynchroniczne mają inną budowę i nie mam ochoty tego robić
- silniki BLDC budowa podobna do silnika synchronicznego tylko sterowany ELEKTRONICZNIE, ma podobną moc do silnika krokowego, można uzyskać moc 100W z silnika z CDROMu (takie małe od rozpędzania płyty)

Ogólnie to magneto warto wymienić na elektromagnes i wsio pójdzie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
korneliuszo, Dzieki za odpowiedz...Po prostu byłem ciekawy,czy zyskał bym więcej mocy przy 3fazówce.Jeszcze raz dzieki :)

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Uzyskałbyś tyle samo mocy tylko równiej rozłożonej w czasie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: prądnica trój fazowa wjawce
PostWysłany: Nie Lip 06, 2008 8:03 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 7:48 pm
Posty: 1
Miejscowość: Lubelskie
ja mam zammiar zrobić taką prądnice i połączyć cewki w trójkąt bo chyba więcej mocy by było ale wrazie awari 1 cewki to co wtedy ? wiec chyba zrobię w gwiazdę to hyba będzie bezpieczniejsze tylko cewki muszę przewinąć bo planuję akumulatorek zamontować mam mostek truj fazowy i radiator do niego i jeszcze jedna istotna sprawa to to że prądnica wraz z wzrostem obrotów daje większe napięcie jakiś regulator potrzeba mam z poloneza jakiś 9d ale niewiem czy to się nada bo polonez ma alternator jak ktoś coś wie w tym temacie to niech napisze wszystkim skorym do pomocy zgury dzięki


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 07, 2008 6:08 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
kotek4, popraw błędy!

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:10 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
pomysł dobry ,ale
Magnum 200 napisał(a):
kotek4, popraw błędy!

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Śro Sie 20, 2008 11:21 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
regulatory napięcia z alternatorów się nie nadawają jak masz magnesy na wirniku.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 9:05 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
kotek4
odradzam ci tego, lepiej zrób tak jak reszta (możesz kupić drugi mostek 3-fazowy i po podłączać uzwojenia jakkolwiek (byle jeden koniec do jednego wejścia mostka)).
Pamiętaj, że mostki 4A starczą ci i nie ma sensu kupować na wyższe prądy.

Regulatora takiego alternatorowego nie podłączysz do magneta jak wspomniał kamil_ziomek, ponieważ nie ma sprzężenia zwrotnego (nie zmienisz "mocy" magnesów).

Simsony mają ELBĘ, lecz ona tylko stabilizuje (są straty) napięcie.

Osobiście uważam, że jak masz włączone światła i podłączony akumulator to napięcie się samo utrzymuje. (akumulator takie wahania zniesie)

czyli ogólnie lepsze sprawdzone metody, czyli http://www.przecinak.republika.pl i wykonać.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Elektryka

-aren-

3

2675

Pią Kwi 07, 2006 7:14 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

tomacho

6

3077

Sob Cze 16, 2007 7:59 am

MaximusResetus Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektryka

Xmass

2

1847

Czw Maj 01, 2008 11:02 am

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

kowal10a

1

1727

Pon Maj 19, 2008 5:36 pm

Piotrek91 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

Polski

2

1946

Wto Mar 22, 2011 12:49 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 22 Queries | GZIP : Off ]