Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Lip 13, 2025 8:30 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 11:47 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Aha....no dzieki za odpowiedz...Czyli wnioskuje,ze bez przeróbki stojana sie tego nie da zrealizowac?

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 7:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
raczej nie. A jak prądnice z gwiazy przełączyszw trujkąt to odtrzymasz inne napięcie a więcej o prądnicach znajdziesz na www.elektroda.pl tam gdzieś jest temat o elektrowniach wiatrowych i sporo wiedzy o alternatorach może nawet pokusisz się o zrobienie jakiejś innej.

P.S. z tego co jeszcze kojaże to alternator 3 fazowy nie ma taiego "skoku , zrywu " jak się nim kręci (nie wiem jak to fachowo nazwać.)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 7:26 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
F2B, Jak dasz 3 mostki i nie będziesz się bawił w układy gwiazda-trójkąt to nie stracisz mocy.

Z tego co wiem nie potrzebujesz napięcia 3 fazowego do zasilania sprzętu tylko ładowania akumulatora.

kamil_ziomek, ogólnie to tam też jestem zarejestrowany.

Co do alternatorów w elektrowniach wiatrowych, to tam są duże moce i potrzebne napięcie przemienne (Nicola Tesla już stwierdził że najlepszym systemem jest 3-fazowy do zasilania silników)

Jak ci o zryw chodzi jako siłę rozruchową to sprawa wygląda:
- alternator ma budowę podobną do silnika synchronicznego (to fakt że ma małą siłę rozruchową), a dużą koło pręd. synchronicznej
- silniki asynchroniczne mają inną budowę i nie mam ochoty tego robić
- silniki BLDC budowa podobna do silnika synchronicznego tylko sterowany ELEKTRONICZNIE, ma podobną moc do silnika krokowego, można uzyskać moc 100W z silnika z CDROMu (takie małe od rozpędzania płyty)

Ogólnie to magneto warto wymienić na elektromagnes i wsio pójdzie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
korneliuszo, Dzieki za odpowiedz...Po prostu byłem ciekawy,czy zyskał bym więcej mocy przy 3fazówce.Jeszcze raz dzieki :)

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:18 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Uzyskałbyś tyle samo mocy tylko równiej rozłożonej w czasie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: prądnica trój fazowa wjawce
PostWysłany: Nie Lip 06, 2008 8:03 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 7:48 pm
Posty: 1
Miejscowość: Lubelskie
ja mam zammiar zrobić taką prądnice i połączyć cewki w trójkąt bo chyba więcej mocy by było ale wrazie awari 1 cewki to co wtedy ? wiec chyba zrobię w gwiazdę to hyba będzie bezpieczniejsze tylko cewki muszę przewinąć bo planuję akumulatorek zamontować mam mostek truj fazowy i radiator do niego i jeszcze jedna istotna sprawa to to że prądnica wraz z wzrostem obrotów daje większe napięcie jakiś regulator potrzeba mam z poloneza jakiś 9d ale niewiem czy to się nada bo polonez ma alternator jak ktoś coś wie w tym temacie to niech napisze wszystkim skorym do pomocy zgury dzięki


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 07, 2008 6:08 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
kotek4, popraw błędy!

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:10 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
pomysł dobry ,ale
Magnum 200 napisał(a):
kotek4, popraw błędy!

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Śro Sie 20, 2008 11:21 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
regulatory napięcia z alternatorów się nie nadawają jak masz magnesy na wirniku.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Elektryka 3faz
PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 9:05 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
kotek4
odradzam ci tego, lepiej zrób tak jak reszta (możesz kupić drugi mostek 3-fazowy i po podłączać uzwojenia jakkolwiek (byle jeden koniec do jednego wejścia mostka)).
Pamiętaj, że mostki 4A starczą ci i nie ma sensu kupować na wyższe prądy.

Regulatora takiego alternatorowego nie podłączysz do magneta jak wspomniał kamil_ziomek, ponieważ nie ma sprzężenia zwrotnego (nie zmienisz "mocy" magnesów).

Simsony mają ELBĘ, lecz ona tylko stabilizuje (są straty) napięcie.

Osobiście uważam, że jak masz włączone światła i podłączony akumulator to napięcie się samo utrzymuje. (akumulator takie wahania zniesie)

czyli ogólnie lepsze sprawdzone metody, czyli http://www.przecinak.republika.pl i wykonać.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Elektryka

-aren-

3

2812

Pią Kwi 07, 2006 7:14 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

tomacho

6

3281

Sob Cze 16, 2007 7:59 am

MaximusResetus Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektryka

Xmass

2

1990

Czw Maj 01, 2008 11:02 am

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

kowal10a

1

1833

Pon Maj 19, 2008 5:36 pm

Piotrek91 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów elektryka

Polski

2

2056

Wto Mar 22, 2011 12:49 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 23 Queries | GZIP : Off ]