Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 4:28 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 11:09 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
proszę o pomoc-czym może być spowodowany brak iskry w silniku s38-napięcie jest lecz brak iskry i kabla od gaszenia-skąd go wyprowadzić-a i nie odskakuje kopka?macie może jakieś schematy?pomocy-zdjęcie silnika z którym mam problemy
Załącznik:
SILNIK.jpg
SILNIK.jpg [ 155.72 KiB | Obejrzany 4656 razy ]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 11:32 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
Jak to napięcie jest a iskry brak? Na kablu WN jest napięcie? No to może wina świeczki...?
Kabel do gaszenia skręcasz razem z kabelkiem, który odchodzi od cewki do przerywacza.
Najprościej to kup jakiś inny zapłon za 15 zł i będziesz miał wszystko gotowe.

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 12:20 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
a może jakoś prościej to wytłómacz-jestem wzrokowcem i nie bardzo kumam teraz

---- Połączono -----

a i jeszcze biegi nie wskakują-co może być-jest tylko jeden włączony cały czas a reszte trzeba trzymać samemu na lince-co jest grane-tak to jest jak się złom kupi


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 1:56 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
W takim razie najlepiej byłoby wytłumaczyć Ci na zdjęciu. Mogę Ci wkleić pod wieczór, bo teraz nie mam dostępu.
Chyba że Ty wrzuć dokładne zdjęcie zapłonu (po zdjęciu magneta oczywiście) a ja Ci powiem co i jak.

Z tymi biegami to tak musi być. Jak inaczej byś to rozwiązał? Wrzucać 1 ciągnąc linkę, a potem 2 jak? - pchając linkę, czy osobną linką? Niebardzo... Tam jest sprężynka, która zawsze ciągnie na 2, a na kierownicy, przy manetce jest taki prosty mechanizm, który (teoretycznie przynajmniej bo różnie to bywa) powinien utrzymywać 0 i 1.

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 2:10 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
a właśnie nie trzyma ani 0 ani 1 ale na 2 jest cały czas i sprężynka ciągnie-czyli dobrze?a i kopka nie odskakuje-musze pewnie rozpołowić silnik co?robie to pierwszy raz więc prosze o pomoc-zdjęcie zapłonu


Załączniki:
zapłon.JPG
zapłon.JPG [ 94.31 KiB | Obejrzany 4618 razy ]
Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 3:35 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
Ojej!! zarobion Nie wygląda to najlepiej. Cewka to jak po pożarze. Radziłbym zainwestować w inny zapłon, a przynajmniej w cewkę.

Przewód do gaszenia silnika powinien być przylutowany do cewki wraz z kabelkiem idącym do przerywacza. Miejsce to zaznaczyłem białą strzałką. Ewentualnie, żeby nie lutować to możesz przykręcić ten przewód wraz z innymi śrubką w miejscu zaznaczonym żółtą strzałą.

Działanie biegów jest takie jakie być powinno, a w sprawie kopajki to nie wiem, nie pamiętam dokładnie jak tam jest zrobione, ale najpewniej pękła lub spadła sprężyna - obawiam się że bez rozpoławiania się nie obejdzie.

Image

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 3:42 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
jeszcze problem tylko tej kopki


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 3:45 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
To ja tu się męczę, tłumaczę, a silniczek już na Allegro wisi....
Poddajesz się? Brak samozaparcia..

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Śro Wrz 17, 2008 5:42 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
nie poddaje się-parze czy dostane za niego tyle co dałem-gościu nie wiedział co z nim jest-jak nie sprzedam to zrobie go dla siebie-pewnie masa kasy ale to nic-jeszcze tylko ta kopka-poprostu orientuje się czy warto to robić-wyszły jeszcze luzy na wale-co chwile coś


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 6:28 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
a jeszcze jedno pytanko-czy do mojego silnika będzie pasowało magneto od silnika kwadratowego bo też taki mam jako dawce


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:54 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
Od dwubiegowego silnika kwadratowego pasuję zdecydowana większość rzeczy - poza wałem. Magneto, zapłon, sprzęgło itd. pasują.

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 11:10 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
jeszcze jedno-na co należy zwrócić uwagę przy remoncie silnika-co należy wymienić?bo chyba zostawie sobie ten silnik-wyremontuje i będę wiedział co mam-czy jeżeli założe tłok po 1 szlifie to z cylindrem musze też coś robić?

---- Połączono -----

czemu na tym moim silniku na bokach jest taki napis a w necie takiego silnika nie spotkałem-zawsze pisze s38 bądź predom czy dezamed?co jest?jak powinno chodzić w nim sprzęgło-powinienem je rozsprzęglić ręką przy silniku czy idzie dość ciężko?wydaje mi się że to jakiś składak i nic do siebie nie pasuje!ma ktoś może zdjęcie takiego samego silnika-prześlijcie

---- Połączono -----

w tym miejscu gdzie strzałka mam taki lejek-czy to powinno tak być?nas tym zdjęciu tego nie ma bo jest zapożyczone

---- Połączono -----

już chyba wiem co jest grane-na jednym karteże wybita jest cyfra 1/1 a na drugim 1/3 czy to coś znaczy-czy mogą to być dwa różne kartery-nie przeszkadza to w niczym?

---- Połączono -----

tak wyglądają moje kartery-czy wszystko z nimi ok?czy ten lejek tak musi być?


Załączniki:
kartery (1).JPG
kartery (1).JPG [ 84.83 KiB | Obejrzany 4533 razy ]
kartery.JPG
kartery.JPG [ 97.23 KiB | Obejrzany 4530 razy ]
silnik.jpg
silnik.jpg [ 42.69 KiB | Obejrzany 4539 razy ]
Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 2:50 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
czy silnik kwadratowy byłby lepszy i mocniejszy do gokarta?jakie przełożenia trzeba zrobić by mieć w miare prędkość i moc?jaką mocą dysponuje silnik "jajo" a jaką "kwadratowy"?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 3:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 06, 2007 11:13 am
Posty: 313
Miejscowość: Radomsko / Łódź
Te lejki to ja nie wiem co to ma być... W żadnym ze swoich silników czegoś takiego nie miałem.
Przy remoncie zwracasz uwagę na wszystko co jest zużyte. Stan karterów (czy nie są gdzieś popękane, powyszczerbywane), wał (czy jest prosty, luzy na korbie, gwinty - jeśli coś z nim nie tak to najlepiej nowy lub regeneracja), dalej oglądasz dokładnie wszystkie tryby skrzyni, czy nie mają powyłamywanych zębów, czy nie są zbyt wytarte, dajesz nowe łozyska na wał i wałki skrzyni, nowe uszczelniacze, nowe tarcze sprzęgła, z Twoim zapłonem też wypadałoby coś zrobić. Tłoka się nie szlifuje, tylko cylinder ewentualnie, a tłok trzeba kupić nowy na odpowiedni nadwymiar. Podobnie pierścionki. Oczywiście wymieniasz sworzeń, segery, nieraz trzeba głowicę wymienić lub ją delikatnie splanować dla wyrównania. Wszystko ładnie czyścisz, składasz do kupy, dobrze uszczelniasz, skręcasz i jest szansa że będzie OK. To jest minimum, żeby powiedzieć że silnik jest po remoncie.

To że na pokrywce jest jakiś inny napis to nie ma najmniejszego znaczenia. Nie wiem za bardzo od czego to zależy, ale te pokrywki są zupełnie zamienne, niczym się nie różną, a silniki takie robili przez ok 15 lat więc mogą być różne napisy.

Nie wiem czy te oznaczenia na karterach świadczą o tym że pochodzą z różnych kompletów ale jesli tak to kicha.

Silnik jajowaty ma 1,4 KM , a kwadratowy 1,8, choć są to tylko teoretyczne dane, bo nie ma niczego w tych silnikach co mogło by powodować jakąkolwiek różnicę. Jak dobrze złożysz silnik okrągły, poprawisz trochę fabrykę, usuniesz nadlewy na cylindrze - zgrasz ze sobą kanały, dobrze go uszczelnisz, dobrze wyregulujesz zapłon i gaźnik to nie ma powodu, żeby taki silnik był słabszy niż kwadrat.

---- Połączono -----

Sprzęgło powinno chodzić ciężko , a to że wydaje sie jakby nic nie pasowało, to normalne w tych sprzętach ;)


Jeśli koniecznie chcesz zdjęcie to proszę bardzo:
Image

_________________
Komar MR232 '67
Komar MR2320 '70
Komar4 MR2328 '72 - remont 60%
Romet Pony 50M1 '79
Romet Pony 50M2 '82 - sprzedam
WSK 175 M21 W2 '72
Suzuki GS550L '81


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: problemy z silnikiem s38
PostWysłany: Czw Wrz 18, 2008 4:58 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Wrz 16, 2008 11:21 am
Posty: 45
Pojazd: honda civic,gokart
sam już nie wiem-czy robić ten jajowaty czy zainwestować w cylinder-głowice-tłok i magneto do kwadratowego silnika


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów problemy z silnikiem coś glechota

jacek_44

2

1890

Wto Wrz 18, 2007 8:51 pm

michaello1004 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problemy z silnikiem Chart

ślonzok

7

4130

Śro Cze 18, 2008 5:28 pm

ślonzok Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210 i problemy z silnikiem....

Tibrus

8

3418

Sob Sie 02, 2008 8:46 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [simson S51] problemy z silnikiem

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

marcintroc01

24

8244

Pon Mar 16, 2009 6:22 pm

marcintroc01 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Motorynka] 2 problemy z silnikiem dwubiegowym romet

rivamen

0

1485

Śro Lip 25, 2007 8:49 pm

rivamen Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 78 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.062s | 24 Queries | GZIP : Off ]