Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Maj 08, 2024 11:27 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 12:41 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 11, 2008 1:23 pm
Posty: 76
Miejscowość: Stawiec / Milicz
Pojazd: Romet Ogar 205 oryginał jak na razie:)
Mam pytanko przy spawaniu tłumika pod modyfikowany silnik, mam już wymiary ale nie wiem co dać w miejscu "header"- tu chyba powinno wchodzić kolanko ale ile? dalej "diffusor" - jak to musi być wykonane? jak to się robi? "midsection" - jak ma to wyglądać i jak to wykonać? i ostatnie "cone" - wydaje mi się że tu nic się nie robi prawda?
Jeżeli ktoś nie rozumie o co pytam, to czy w tłumiku trzeba wspawać jakieś dławiki czy coś podobnego proszę piszcie jeśli troszkę się znacie na tłumikach robionych pod dany cu=ylek pozdro.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 1:38 am 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
"Header" to jest kolanko :) a tam w miejscu wpisujemy kąt czy ma się ono rozszerzać czy pozostać zwyklym kolankiem :)
Wpisujemy 0 jeśli ma się nie rozszerzać to 1,6 ;)

"Diffusor"- Poprostu 3 stożki należy je połączyć ze sobą ;)

"Midsection"- srednica walca środkowego jest zależna od wpisanej tutaj liczby. Zazwyczaj od 2,5 do 3,6. Nie jest to az takie wazne, nalezy uzyskac 'wykonalna' srednice tego walca.Poprostu walec ;)

"Cone"- Tu się mylisz ten kawałek zależy jaki przebieg mocy będzie miał twój silnik. Od 9* do 15* im mniej stopni tym rezonans będzie bardziej "rozłożony" a im więcej stopni tym dół będzie słaby a górny zakres obrotów mocny.

Nie jestem specem od tłumików ale wiem gdzie szukać wiadomości ;) google nie gryzie :P

Jak byś chciał spawać bez rozszerzającego kolanka to podobny w budowie jest "pseudosport"

Przykład rozszerzającego się kolanka w simsonie
Image

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 9:05 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 7:37 pm
Posty: 15
Pojazd: Simson ;)
Cytuj:
Nie jest to az takie wazne


Chyba, że twój wydech będzie miał wyglądać jak rura kanalizacyjna.

Biorąc przykłady z innych tłumików, gdzie walce nie są aż tak grube bo, walce grubościach bliskich 100 [mm] źle wyglądają.

Co do długości kolanka zależy w dużej mierze od strojenia na ile stroicie tłumik to samo walec środkowy jego długość i 3 pierwszych stożków.

Kąt rozwarcia kolanka nie zawsze da się dać na 1.6*.

Wydech nie zawsze wyjdzie idealny trzeba dążyć do zbliżonych wartości.

Większość zależy od cylindra jaki budujesz.

Polecam szukać informacji tyle ode mnie.

_________________
:-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 12:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Skasowałem treść posta, bo coś popierdoliło mi się <stiupid> <lol>


Ostatnio edytowany przez przem578, Pon Mar 09, 2009 12:37 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 1:20 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 7:37 pm
Posty: 15
Pojazd: Simson ;)
przem578 troche w tym racji jest większość wydechów jakie robili ludzie miała ostatni stożek 11-12*.

Nie wiadomo nikt tego nie przetestował chyba jeszcze jak to wpływa, na pracę silnika.

Wiec to tylko gdybanie, co jak na co wpływa.

_________________
:-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 4:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
To nie jest gdybanie tylko to jest pewne.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 5:55 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 7:37 pm
Posty: 15
Pojazd: Simson ;)
Dobrze. To nie problem przebudować wydech. Duzymi przeszkodami przy mocnym rezonansie jest magneto zewnętrzne w naszych motorowerach które przez krzywke ma słabą wytrzymałość.
Lecz budujac wydech też trzeba się liczyć że nie jeździ się tylko po torze i prostej drodze wiec wiekszość stosuje takie kąty, jakie wymieniłem wyżej. Budując swój wydech wzorowałem się na książce Bella którą Olo wrzucił na forum, polecam. Czekam na jakiś konkrety z waszej strony może pochwale się swoim jak skończe.

_________________
:-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Sob Mar 07, 2009 9:16 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 25, 2007 5:02 pm
Posty: 174
Miejscowość: Mazowieckie
Pojazd: Romet Chart 210
a kto jest w stanie do charta policzyc ? :>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Spawanie tłumika
PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 11:34 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Każdy może policzyć. Odrobinę chęci i tyle...

Co taka tu cisza nikt nic nie pisze ?

Miałem swój wydech pokazać obiecałem wyżej.

http://www.bikepics.com/pictures/1576856/

Co do kąta ostatniego stożka im większy rezonans mocniejszy w mniejszym zakresie im mniejszy kąt tym rezonans słabszy ale w szerszym zakresie.

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. 70/4 spawanie tłumika

mk666

3

1967

Pią Gru 11, 2009 9:14 pm

mk666 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Końcówka tłumika

siwy101

2

2873

Wto Sie 09, 2005 3:39 pm

szkart Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. wytłumienie tłumika.......

ruki1989

1

2058

Czw Maj 10, 2007 7:36 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

Brak nowych postów mocowanie tłumika

dzikimisiu

7

3086

Śro Paź 17, 2007 7:15 pm

smyk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Dławik tłumika

Piotrek91

12

4155

Nie Sty 27, 2008 9:16 pm

Piotrek91 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 23 Queries | GZIP : Off ]