Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Maj 11, 2024 1:28 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Simson S51] Przerobienie silnika na S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 9:53 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
Witam wszystkich chciałem dowiedzieć sie jak z Simsona S51 zrobić Sima S70??
Chciałbym dowiedzieć sie krok po kroku jak i co co trzeba kupić o ile rozwiercić kartery jaki korbowód itp... Napiszcie mi jeśli możecie plisss :) z góry dziękuje.

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 11:13 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Powiem tylko że nie jest to simson ale silnik podobny w budowie. Za to ty nie będziesz musiał nadlewać karterów no i wał z S70 koszyk z S70. ;)
Silnik Adasia:
tuning-tech-f27/poradnik-romet-chart-50ccm-70ccm-t15086.html

Mój silnik jest tak samo przerobiony ale tylko S60...

Bierzesz kupujesz cylinder i rozwiertujesz na taki rozmiar jaki ma tuleja płuki pewnie też będzie trzeba... Nie wiem dokładnie jak wygląda to w simsonie ale szlifowanie nie jest trudne, Dremel, kamienie, papier ścierny. Wał trzeba wymienić ponieważ nie wytrzymał by tego a po drugie jest wyważony na inny tłok. Tak czy siak silnik trzeba rozpołowić.

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 5:12 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 27, 2007 12:01 am
Posty: 185
Miejscowość: Lidzbark Welski
Daniel, strasznie chaotycznie to wytłumaczyłeś. ;p
Zakładamy, że masz już cały zestaw góry silnika, czyli głowica, cylinder, tłok, pierścienie itd. Musisz teraz rozpołowić silnik i powiększyć otwór w karterach z ok. 47mm do zewnętrznej średnicy tulei +1mm. Najlepiej roztoczyć to, ale jeśli nie masz możliwości to jakieś pilniki, kamienie czy coś. Następne, musisz mieć wał S70 (choć na S51 też by to jakoś jeździło, ale zrób raz a porządnie). Sklejasz cały silnik w kupę i już. Możesz do pełni szczęścia założyć kosz sprzęgła S70, który zmienia trochę przełożenie i zwiększa lekko prędkość maksymalną. Jeśli będzie trudno wyregulować gaźnik, załóż większą dyszę, tj. 72.

_________________
Simson.
bikepics


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:05 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
spoko tylko jeszcze jedna rzecz jaki mam dać korbowód?? bo wiem że w S70 były korbowody troszke dłuższe i grubsze także co z korbowodem aha i jeszcze jedno wał DDR więc nie bd kupował S70 zprasuje mi kolega z nową korbą tylko powiedźcie jaką dać korbę. dzięki :))

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Wał od S70 jest inaczej wyważony łożyska Ci szybko padną i te wibracje...

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:22 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
Łożyska założe nowe i simmeringi tak samo tylko ten korbowód...

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Róbta co chceta... Ja Ci radze dać wał z S70. Tylko żeby potem nie było płaczu bo Ci wał nie wytrzymał.

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 6:57 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
Szczerze to wole dać wal orginalny DDR a nie jakieś badziewie chińskiej/polskiej/itd produkcji napiszą że to do S70 a każdy kupuje na allegro DDR od 50ccm wytrzyma więcej niż chiński... niby do 70ccm te wały za 150zł można sobie wsadzić w ****(w NOS) do DDR dam nową korbę i bedzie szedl oczywiście cyla + głowice S70 koszyk sprzęgłowy S70 nowe łorzyska simmeringi i będzie rwał asfalt... pozdrawiam i dziękuje za informacje tylko prosiłbym o dokladne info o ile rozwiercić kartery jaką korbę itd.. plisssss

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 10:39 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
Ale oryginalny DDR jest przystosowany pod tłok od 50ccm DDR, a nie pod tłok od 70ccm i dlatego się kupuje wał wyważony pod tłok 70ccm. Chyba że nie chcesz zmieniać wału to łożyska FAGi padną Ci po paru tyśącach kilometrów. Mi na wale od 50ccm przy cylindrze 70ccm na membranie FAGi padły po 1000 km.

p.s. Nie trzeba zmieniać korbowodu przy wale DDR.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 8:57 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
No to mu próbowałem wyjaśnić.

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 9:50 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
oki dzięki za info kupie wał a ile milimetrów trzeba rozwiercić kartery pod cyla 70ccm

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 10:00 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Tyle ile ma tuleja + 1mm.

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 12:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Najlepiej przyłóż uszczelkę od S70 i odrysuj.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 2:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Oj lepiej właśnie tak nie robić :P Te wszystkie uszczelki są tak nie dokładnie zrobione że bałbym się tak robić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Simson S70
PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 6:22 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 16, 2009 9:49 am
Posty: 9
Miejscowość: Wszechświęte
Pojazd: Simson S50
eee tam wezmę uszczelke najpierw dopasuje do cyla jak bedzie dobrze to odrysuje... :)

_________________
Pozdrawiam Michał ;)

Simson jest Bogiem, jazda nałogiem, biegi podstawą, palenie gumy zabawą!!!

Simson S50: 60ccm/2-Almot, wał+korbowód-DDR, gaźnik 16-N1-11-DDR}
____________________________________________________________}


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [SIMSON] Przerobienie na większą pojemność

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Adamas1

15

10908

Nie Paź 24, 2010 5:43 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet] Przerobienie na crosaa

Adamas1

11

3368

Pon Cze 08, 2009 8:43 pm

Biker Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar205] Przerobienie na enduro

fun45

2

1438

Pią Paź 02, 2009 1:44 pm

Addadko Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Motorynka] Przerobienie tyłu

piotrek16

9

3063

Wto Paź 20, 2009 4:02 pm

szachcik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [romet 50t1] Przerobienie na Simsona.

Adamas1

13

4033

Czw Lis 05, 2009 9:18 pm

jacek0998 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 20 Queries | GZIP : Off ]