Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 8:44 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 4:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Witam mam problem kiedy kupiłem charta jechał on 55 bo normalnie pierścienie chamowały, po prostu na biegach nie wyciągał max obrotów tak jakby miał za mało paliwa/odcięcie zapłonu. Po mniej więcej 100 km zdjąłem cylinder i okazało się że pękł górny pierścień, a i jeszcze nie było tego zabezpieczenia w tłoku co pierścień w nim siedzi. Kupiłem drugi tłok i pierścienie na początku było dobrze, dotarłem go i jechał 65 km/h lecz gdzieś po 120 km znów zaczął chamowac silnik wyleciało te zabezpieczenie (nie chodzi mi o te od sworznia tylko te które jest po to żeby pierścień się nie ruszał <sciana> . I mam pytanie czego to może być wina, progu na cylindrze nie mam a ciągle mi to się dzieje ojapier czy szlif coś da ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [chart] problem z culindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 4:16 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]

Rejestracja: Pią Sty 25, 2008 10:23 am
Posty: 378
Miejscowość: Zawiercie
Pojazd: Opel Vectra B 1.8 1999

Były:
Fiat Cinquecento 700
Romet Chart 210 Elektronik
Romet Ogar 200
Jak na moje to po prostu lipny tłok...bardzo lipny... spróbuj gdzieś dorwać od komara oryginał, i trzeba spiłować nóżki o 3 mm chyba... i powinno być ok. <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [chart] problem z culindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 4:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
nie na pewno nie tłok w dwóch to samo było w tym jeden od komara a wtym co teraz mam tylko pierścień się złamał


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 6:14 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 22, 2009 3:29 pm
Posty: 157
Miejscowość: Sypniewo.koło Ostrołęki
Pojazd: Honda MBX 80, Kadet M780lux, ETZ 150
POPRZEDNIE POJAZDY:
-Ogar 205,200
-Wsk 125 x2
- Jawa 50
- Chart 210 x2
- Motorynka
- Mińsk 125
- MZ 250 x2
zdobądź oryginalny nowy tłok, zrób szlif cylindra, dobrze to dotrzyj i śmigaj !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 7:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
tak gorzej jak zrobię szlif a będzie to samo, nie wiem może ktoś chciał przerobic np okno wydechowe i coś zwalił jak myślicie??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 10:28 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Gdzie i jakie kupywałeś tłoki?JEżeli na pewno nie tłok to może zabezpieczenia miałeś marnej jakości czyli miękkie i postanowił polatać trochę więcej niż góra dół...

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 10:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
nie no bez przesady na dwóch to się stało a na tym pierścień się znów złamał, czy może być to wina wału, lub tak myślę że poprzedni właściciel chciał zrobić tuning i coś za bardzo przypiłował w cylindrze, jest to możliwe ?? Z góry dzięki za odpowiedzi. A i przypominam że nie chodzi mi o te zabezpieczenia sfornia tylko ten co pierścień w nim siedzi!!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 10:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
A no tak zapomniałem


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 12:24 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 21, 2007 8:36 am
Posty: 1616
Miejscowość: Ostrołęka
Pojazd: Audi A4 B5 1.6 '95

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 200 '89
Romet Ogar 200 '83
Romet Ogar 200 '86
Romet Ogar 205 '82
Romet Komar 2350 '72
MZ TS 150 '82
WSK B3 125 '80
WSK B3 125 '81
Malaguti F-10 '92
Pytanie głupie, ale tłok zakładasz strzałką w stronę wydechu?

_________________
Było, minęło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 9:33 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Tak :]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 1:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Wrz 27, 2009 10:00 pm
Posty: 476
Miejscowość: Częstochowa
Pojazd: Romet Chart 210 88'
Romet Pony 50M2 87'
Jawa 50 typ 23 80'
Polski Fiat 126p 77' & 81'
FSO Polonez Caro 1.4 16v 95'&97', 1.6 GLI 96'
Jakie masz te tłoki? Oryginalne czy nie?
Sprawdź czy na odlewie wewnątrz tłoka jest napis ZMD i czy zamki pierścieni które Ci wylatują są kwadratowe czy okrągłe...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 2:03 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
w pierwszym tłoku w którym wyleciał był kwadratowy a jak kupiłem to te z okrągłym więc pewnie ten pierwszy był zmd


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 2:25 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Pomierz te kanały jakie masz i wstaw na forum wymiary to Ci ktoś sprawdzi czy było coś przerabiane i czy właściwie. Jak będzie ok to tłok ZMD i szlif...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 7:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
dobrze tylko narazię wsadziłem nowy pierścień bo miałem akurat, jak znów będzie hamować a na pewno będzie to jak ściągnę cyl to pomierze!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart 210] Problem z cylindrem
PostWysłany: Śro Sty 06, 2010 4:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Zawsze będzie hamować bo takie są właśnie tłoki AK12 i do tego gówniane pierścienie.

Ja miałem podobne cuda, 100-200km górny pierścień pękał zawsze w tym samym miejscu i na jednakowym odcinku, oczywiście silnik chodził dalej tylko dużo mocy tracił, a nie robiło to szkód dlatego, że ten pierścień aż się wtapiał w tłok i po prostu dalej siedział nie wypadał przechodząc po oknie. Zamek mi też wylatywał przy tym, tzn w cylu nie wypadał tylko rozkiwany zawsze był i wystarczyło dosłownie paznokciem na upartego go ruszyć i wypadał. Do tego ciągłe przycieranie no szlak mnie trafiał.

Oczywiście mój przypadek był na cylu 50/4 czyli większa temperatura i te sprawy no ale w seryjnym widać też to jest możliwe. Mi się to działo i na tłokach CX i na tłokach ZMD (2 tłoki ZMD i na każdym było to samo).

Ja akurat problem rozwiązałem tak, że kupiłem tłok od sima (węgierski AK20) i po kłopocie. Oczywiście jedynym mankamentem żeby go założyć to to, że trzeba podnieść cylek o 6mm w górę - zrobiłem z blachy nierdzewnej i jest wszystko pięknie.

http://bikepics.com/pictures/1843275/" target="_blank" target="_blank

Skończyły się moje problemy z zacieraniem, pękaniem pierścieni, wypadaniem zamków itd. Do tego silnik na prawdę dużo ładniej pracuje, pierścienie nie hamują, lepiej wkręca się na obroty i oczywiście też vmax jest lepszy bo jak mówiłem więcej może wykręcić bo nie ma hamowania pierścieniami itd. A no i uszczelnienie jest sto razy lepsze, ściągam cyla po około 400km i tłok "bialuśki" jak nówka, na ZMD czy podróbkach rometowskich już po 100-200km tłok był dosłownie calusieńki czarny co oznacza przedmuchy jak nie wiem, do tego nagaru w rowkach na pierścienie tyle, że ledwo te pierścienie mogły się "okręcać". Aha ale dodam, że cylek był po szlifie i dobrze dotarty, a takie jaja były.

Wszystko na jednym cylu bez wykonywania szlifu po zmianie tłoka na simsonowski.

Tłok ZMD po około 200km

http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 4-full.jpg

2 różne tłoki ZMD po przebiegach około 500km (jak widać obydwa bez zamka bo wypadły)

http://bikepics.com/pictures/1841602/

http://bikepics.com/pictures/1841603/

Tłok od sima (na tym samym cylindrze i szlifie) (ta fotka to chyba coś około 400km miał przejechane)

http://bikepics.com/pictures/1841629/

Denko tylko prze polerowałem, żeby nie było znów gadania że jak to jest możliwe po 400km.

P.S. Fotki dałem żeby nie było, że głupoty opowiadam.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Problem z cylindrem

malinka

3

1368

Pon Maj 09, 2011 6:07 am

Addadko Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Stella ] Problem z cylindrem

knypek

13

2793

Śro Maj 07, 2008 6:38 am

Martinus Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Łączenie kolanka z cylindrem

Jandar

7

2431

Śro Maj 09, 2007 7:03 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Co jest z tym cylindrem?? POMOCY!

piotrek8113

7

2409

Śro Maj 23, 2007 7:08 pm

piotrek8113 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Odkręcające się śrubki pod cylindrem.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Crossik

16

4008

Pią Kwi 02, 2010 1:11 pm

Crossik Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 133 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.062s | 21 Queries | GZIP : Off ]