Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 02, 2024 1:18 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 4:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
angus88 napisał(a):
jaki sposób się to robi

Tego nie pisałem, dlatego napisałem że sa tutki na necie :) Może i nie ma za dużo jak piszesz.
angus88 napisał(a):
jakie muszą być te odstępy pomiędzy przerywaczami

Na to koledze odpowiedziałem :)

Dobra Józek (Yazimoo) koniec OT :D Dobrze wiesz co i jak... <lol> <lol>

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 10:31 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Sty 17, 2010 12:42 pm
Posty: 4
Pojazd: simson s51
mówiłem że się nie znam :P:P no więc teraz wiem że platynki się nie rozwierają jak magneto jest ściągnięte :D hehe :P
więc teraz sprawa się ma tak :
NIe ma wogle iskry na świecy !! przy założonym magnecie !!
1 . Jak sprawdzić czy platynki się rozwierają w odpowiednim momencie , przy założonym magnecie ?
2. Mówicie że ma być maksymalne rozwacie platynek 0,4 jak zatem się to ustawia , tymi śróbkami mam pokręcić tak :P ?
3. Mam podejżenie co do cewki jednej na iskrowniku że jest popsuta , bo drucik ma jakiś lekko zczarniały , nie różni się bardzo od dwóch pozostałych ale jednka jest jakaś tam różnica czy może ona jest popsuta ?
4. pod bakiem mam cewkę z której wychodzi kabel do świecy , jak sprawdzić czy ona działa poprawnie ?
5. Czy iskrownik musi być ustawiony dokładniej w jakieś pozycji w zględem silnika ? tam na jego podstawie widze jedną kreskę , symetrycznie po drugiej stronie sa dwie dziurki i pomiędzy nimi jedna kreska . na obudowie kartera też jest zaznaczona mała kreseczka . czy te jedna z tych kresek na iskrowniku ma się pokrywac z kreską na karterze ? ja to się tylko domyślam bo się wogle nie znam ;/
i jeszcze wracając do tych platynek .. zrobiłem tak że ten tłok jest 1,8 mm przed górnym maxymalnym położeniem , zaznaczyłem te kreski na magnecie i na karterze , i teraz sobie nie potrafie tego wyobrazić jak sprawdzić czy : zaczynają się rozwierać dokładnie przed spotkaniem się dwóch kresek na magnecie i na karterze ... i czy to ma się zacząc rozwierać np milimetr przed spotkaniem się tych kresek ?

Dzięki Serdeczne za te wszystkie odpowiedzi


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 12:49 am 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
angus88 napisał(a):
1 . Jak sprawdzić czy platynki się rozwierają w odpowiednim momencie , przy założonym magnecie ?

Platynki mają się rozwierać przy danej odległości tłoka od GMP (górny martwy punkt). Kręcąc magnetem musisz patrzeć czy styki sie rozwierają.
angus88 napisał(a):
2. Mówicie że ma być maksymalne rozwacie platynek 0,4 jak zatem się to ustawia , tymi śróbkami mam pokręcić tak ?

Zapłon ustawia sie całym iskrownikiem, a nie przerywaczem.


Widze, że kompletnie nie wiesz o co w tym chodzi i jak sie za to zabrać. Polecam więc lekutre książki obsługowej do Simsona. Ewentualnie moge zrobić skany działu o regulacji z tejże książki.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 4:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
angus88 napisał(a):
1 . Jak sprawdzić czy platynki się rozwierają w odpowiednim momencie , przy założonym magnecie ?
2. Mówicie że ma być maksymalne rozwacie platynek 0,4 jak zatem się to ustawia , tymi śróbkami mam pokręcić tak :P ?
3. Mam podejżenie co do cewki jednej na iskrowniku że jest popsuta , bo drucik ma jakiś lekko zczarniały , nie różni się bardzo od dwóch pozostałych ale jednka jest jakaś tam różnica czy może ona jest popsuta ?
4. pod bakiem mam cewkę z której wychodzi kabel do świecy , jak sprawdzić czy ona działa poprawnie ?
5. Czy iskrownik musi być ustawiony dokładniej w jakieś pozycji w zględem silnika ?
Dzięki Serdeczne za te wszystkie odpowiedzi


1. Wzrokowo widzisz :) Można rownież za pomocą zarówki. Z zalozonym magnetem.
2. Tak 0,4mm. Szczeliniomierzem. Po porstu jest śruba od przerywacza luzujesz i ustawiasz.
3. Zczarniały nie oznacza spalony. Waże aby nie był przerwany. Wizualnie też nie zawsze mozna oceniać.
4. Nie mam pojęcia. Jezeli jest zaplon ok itd to musi być iskra. Chcesz sprawdzic daj do sprawnego moto(kolegi) i juz.
5. Tak, to idzie ustawić. Nie chce mi sie pisać od podstaw jak sa tutki w necie. Te kreski ktore masz maja znaczenie o ile są dobrze poznaczone :)

Edit do 4pkt :D W sumie mam pomysł bo tak robiłem na cewcę.
Image

Opis:
A - Kawałek metalu plaskowinika lub co kolwiek.
B - Akumulator 6/12v
C - Cewka butelkowa z kabelem WN świeca itd...
D - Sprawna świeca zapłonowa
Wiec tak skladasz to tak jak na schemacie nie bede sie rozpisywal, zapewne widac przerwany niebieski kabel ktory idzie do kawalka metalu. Jezeli wszystko bedzie ok masz tym kabelkiem tak ,,cykać" przykladajac go do metalu wtedy powinien być widoczny przeskok iskry. Działa to jak zaplon bateryjny. Jednak to nie pozwala do konca stwierdzić czy cewka jest sprawna, iskra nie oznacza że to bedzie jezdzić poprawnie. Tyle... :D

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 4:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Tylko nie zawsze "dobra cewka WN" czyli taka która będzie wytwarzała iskrę będzie sprawna. Miałem już styczność z 3 simami w których iskra była ideał, a nie odpalał choćby nie wiem co, nawet nie zagadał, spalona cewka WN...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Pią Lut 05, 2010 11:13 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Sty 17, 2010 12:42 pm
Posty: 4
Pojazd: simson s51
Dzięki za te wszystkie odpowiedzie :) Dużo mi wyjaśniliście :) jak mi się uda coś ztego wykorzystać to napisze :D :D
pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ustawienie zapłonu

mati590

1

2710

Nie Wrz 18, 2005 11:47 am

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

pec12

16

7176

Wto Sie 29, 2006 4:24 pm

Flash Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu

szymek200

6

2778

Nie Sty 06, 2008 1:39 pm

birs Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu pytanie

Neomi

1

1570

Śro Wrz 07, 2011 6:57 pm

Naveintre Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson SR]- ustawienie zapłonu elektronik.

kleiber1993

2

4481

Pon Lut 04, 2008 8:47 am

Pumba Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 20 Queries | GZIP : Off ]