Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 5:19 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Nie Lis 07, 2010 6:07 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Witam. Mam do was pytanie. Jeżdżę Jawą 20 z 73 roku jeszcze jej nie przerejestrowałem. Ostatnio zmieniałem tłok i pierścienie w cylindrze. Wszystko poskładałem. Motorower pali mi zimny na 3/4 kopy, a ciepły bez gazu na raz. Jednakże na 3 biegu jego moc jest mizerna, lekka górka i już musze redukować (komarkiem to tam sie jedzie cały czas dwójką). Poziom paliwa w komorze pływakowej wyregulowany. Zastanawiałem sie nad tym że może być delikatnie za wczesny zapłon ? Co o tym sądzicie ? <help>
Aha dodam jeszcze że w cylindrze jest kilka delikatnych rysek i środkowy pierścień na tłoku jest na 1 szlif (reszta nominał), bo podczas zakładanie jeden nominał mi sie złamał a tylko na szlif miałem w domu. ojapier

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 3:39 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
Zmień pierścienie, ma słabą kompresję i nie ma mocy, jak to nie pomoże to szlif.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 3:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
Zrób wszystko pożądnie. Szlif zeby rysek nie było, do tego tłok i pierscienie o odpowiednim rozmiarze.

_________________
Romet 50t-1
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/59332"

Jawa 350 TS
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... port/84155"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 4:15 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Nie wiecie może gdzie w bieszczadach jest jakiś zakład przeprowadzający szlify cylindrów ?
A może ma ktoś do sprzedania oryginalny czechosłowacki cylinder (nie dzisiejszą podróbę) do użytkowania bez robienia szlifu itp. ?

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 4:22 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Sob Lut 02, 2008 8:12 pm
Posty: 1175
Pojazd: Sei
Poszukaj na zumi, bądź popytaj się po znajomych którzy mieli już prawdopodobnie styczność z tym.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 4:45 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Bo z tego co słyszałem to tych nowych cylindrów nie opłaca sie kupować. U nas ma taki łepek całego Mustanga z papierami do sprzedania tylko silnik rozebrany. On mówił że cylinder ma jakąś małą ryskę czy coś ale nie wiem.

Czy kupował ktoś może ten zestaw z allegro : http://allegro.pl/jawa-50-jawka-cylinde ... 98496.html ? Chciałbym się głównie dowiedzieć czy średnica kanałów jest taka jak w czeskim cylindrze ?

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z mocą motoroweru na 3 biegu.
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 7:57 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Dżul125 napisał(a):
Chciałbym się głównie dowiedzieć czy średnica kanałów jest taka jak w czeskim cylindrze ?


Średnica jest zbliżona zapewne - bo to z almotu. W tych polskich cylindrach występują progi między tuleja-ożebrowanie i trzeba to poprawiać. Za to w najtańszych zestawach np. pseudo 60cm3 kanały są mniejsze i tłok puchnie. Nie warto . Z resztą za 120zł nie opłaca się w ogóle nowego zestawu kupować. Już taniej wyjdzie kupić Czecha i dać go do szlifu oraz dopasować tłok z pierścieniami. Możesz też kupić przerobiony cylinder np. 50/4 od Przemka:
sprzedam-f13/cylinder-50-4-t26268.html
Wszystkie kanały powiększone , wypolerowane. Za 80zł opłaca się bardzo. Dokupisz tłok 2p nominał z pierścieniami i będziesz śmigał.
Pozdro ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Wto Lis 09, 2010 6:26 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Mam jeszcze pytanie : Czy to zjawisko może być też spowodowane przez za dużą dawkę paliwa ? Swiece okapca mi na czarno a po zmierzeniu ciśnieniomierzem ciśnienie sprężania wynosi 8,9.

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Wto Lis 09, 2010 7:03 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 08, 2010 4:54 pm
Posty: 37
Miejscowość: GCH,czersk-okolice
Pojazd: skuter 4t mz 250 es/2 trophy
poprzednie ;
-ogar 200
-romet 205 x4
-komar 2350
-motorynka
-mz 150 ts
yamaha rd 80 z silnikiem wsk
-wsk 125
-tzr 50
-wiele wiele innych ;D
chłopie jawka i ogary już tak mają że na 3 obroty są niskie i pod góreczki tża 2 wbijać taki urok czeski ;d

_________________
[color=#0000FF][size=150] Kupie wsk 125
SPRZEDAM OPONY CROSS [/size][/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Śro Lis 10, 2010 6:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
a rozbierałeś cały silnik skrzynie itd / bo ja raz jeden tryb odwrotnie włożyłem i też tak było że 1 i 2 była dzida a na 3 tlko po prostj mogłem jechać xd

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Śro Lis 10, 2010 6:31 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Silnika nie rozbierałem :D Tylko sciągałem głowice i cylinder. Simmeringi jeszcze org czeskie środek w silniku pewno tez made in ćeskoslovakia na 100 % :D Ogólnie mam w tym motorowerze mam około 95 % części oryginalnych bo był mało eksploatowany.

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 9:40 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Witam chciałbym odświeżyć ten temat. Jednak mam inne pytanie : Ustawiając poziom paliwa w gaźniku Jikov w jawce 50 mam o 1 mm za niski poziom paliwa. Gdzieś znalazłem że powinien być na 14 mm mierzone od górnej krawędzi komory pływakowej. Iglicę mam na drugim rowku od góry. Kupiłem nowy cylinder produkcji moto impex. Czy jeśli opuszczę iglice na trzeci rowek od góry to zrówna się stosunek mieszanki paliwo-powietrze czy muszę regulować tę blaszkę ? Prosiłbym o nie zamykanie tematu ponieważ będę za niedługo rozbierał silnik z mojej jawki i jakbym miał jakieś pytania dotyczące remontu to będę pisał w tym temacie by nie zakładać następnego.

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 9:55 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Mylisz pojęcie poziom, a dawka paliwa. Jeżeli masz za niski poziom paliwa w komorze paliwowej, to silnikowi będzie go brakować szczególnie w warunkach dużego zapotrzebowania na paliwo, jak jazda pod górkę, czy długa szybka jazda. Iglicą natomiast ustawiasz dawkę benzyny względem powietrza. Zbyt bogata mieszanka w benzynę poskutkuje wysokim spalaniem, czarną/mokrą świecą i/lub zalewaniem silnika. Zbyt uboga mieszanka w paliwo natomiast doprowadzi do tego, że silnik będzie słaby i/lub będzie miał podwyższoną niż porządana temperaturę.

Także zarówno dawkę jak i poziom paliwa trzeba wyregulować pod zapotrzebowanie konkretnego silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Sob Sty 01, 2011 11:38 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 12, 2010 9:13 pm
Posty: 114
Miejscowość: Bóbrka k.Soliny
Pojazd: WSK 125, M21W2 Kobuz
Aha. Bo myślałem że nie będę musiał tak perfekcyjnie doginać tej blaszki co uważam za trudną czynność ponieważ nie ma podanych jakiś konkretnych wymiarów jak ona ma być podgięta. Wiem że w starszych autach (126p, 125p, polonez) była podana odległość na jaką ma blaszka odstawać od pokrywy komory pływakowej. Szkoda że tu nie ma czegoś takiego. Aha i mam pytanie : Jeśli ustawiam ten poziom to paliwo po wciśnięciu pływaka w dół powinno się zrównać z pływakiem na wysokość (paliwo równo z czubkiem pływaka) ? Bo ktoś mi kiedyś podał taką informację i nie wiem czy to prawda.

_________________
Stroiłeś czwórkę po co ?
Bo gumy drzeć nie chciała !
Stroiłeś czwórkę i co ?
I Pegaz cieknie wciąż :):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawa 20 1973 rok na trzecim biegu brak mocy.
PostWysłany: Sob Sty 01, 2011 5:08 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Dżul125 napisał(a):
Jeśli ustawiam ten poziom to paliwo po wciśnięciu pływaka w dół powinno się zrównać z pływakiem na wysokość (paliwo równo z czubkiem pływaka) ? Bo ktoś mi kiedyś podał taką informację i nie wiem czy to prawda.


Powiem tak. Niekoniecznie musi tak być, bo gaźnik trzeba doregulować pod dany silnik, ale to co piszesz - jest to dobra pozycja wyjściowa i może się okazać, że taki poziom będzie właśnie ok.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Jawa 50] Przygasa na trzecim biegu

Maker3

6

1891

Pon Cze 16, 2008 7:37 pm

Maker3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Brak mocy na 3 biegu

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

misiolek

39

13395

Sob Mar 22, 2008 5:01 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Brak mocy na 2 biegu

marcin74

3

2472

Czw Cze 03, 2010 8:01 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów na 3 biegu zdycha ogar 200 brak mocy

Raffciooo

5

3288

Sob Paź 30, 2010 10:45 am

Maci05 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Simson] Brak mocy na czwartym biegu.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jasiu111_2007

23

9497

Pią Maj 02, 2008 2:44 pm

Pumba Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 107 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 22 Queries | GZIP : Off ]