Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 10:52 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Śro Sie 24, 2011 2:50 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 18, 2011 5:17 pm
Posty: 4
Pojazd: Jawa 50 typ 23P
Miesiąc temu kupiłem sobie Jawkę 50. To jest mój pierwszy motorower w życiu i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z czymkolwiek co by miało silnik. Więc moja wiedza o silnikach jest niemal zerowa. Uczę się

A z Jawką to jest tak. Jak ją kupiłem to nie miała mocy i przy wchodzeniu na wysokie obroty dławiła się, szarpała, praktyczny brak mocy. Dzięki wpisom na tym forum wiedziałem od czego zacząć. Wyczyściłem gaźnik. Nic nie pomogło, zmieniłem filtr powietrza i strzelanie zanikło. Zaczęła wchodzić na wysokie obroty i lepiej jeździć. Przynajmniej podjeżdżała pod lekką górkę na 2, pod większą na jedynce, ale tak się przy tym grzała że było czuć smród zagrzanej benzyny z olejem, który wcześniej skapnął na cylinder. No i po podjechaniu brak mocy, ledwo na jedynce jedzie, a dwójki lepiej nie wrzucać. O jeździe we dwie osoby można zapomnieć.

Ogólnie to nie ma kopniaka, palę ja na pych, wystarczy jej metr, dwa i pali bez problemu, nawet zagrzana. Kiedy jest zimna czuć, że ma moc, rozpędza się szybko i można wrzucać 3, ale po przejechaniu 500m - lipa. Cylinder jest na tyle gorący, że po splunięciu ślina odbija się od niego i ląduje na ziemi. Więc jak bardzo może grzać się silnik, tak żeby ślina się mocno gotowała na nim?

Przy ustawianiu wolnych obrotów na wolnym silniku, można ustawić tak, żeby ładnie pyrkała. Ale jak tylko się zagrzeje, wolne obroty nie wystarczają i trzeba by cały czas wkręcać śrubkę. Śrubka jest ustawiona na szybsze obroty niż minimalne, a i tak na postoju muszę dawać gazu żeby nie zgasła

Jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Jak jadę na zagrzanym silniku i chcę zmienić bieg z trójki na jeden mniejszy, to po wciśnięciu sprzęgła i wysprzęgleniu silnika dostaje bardzo wysokich obrotów (gaz puszczam). Obroty zmniejszają się dopiero jak wrzucę dwójkę i puszczę sprzęgło. Nie wydaje mi się żeby linka gazu trzymała, bo po wrzuceniu biegu i zmniejszeniu się obrotów, Jawka reaguje normalnie na gaz. Czyli nie trzyma wysokich obrotów, a zwiększa je jedynie po dodaniu gazu i zmniejsza po odjęciu.

No i jak się już zagrzeje to ciężko z niej wycisnąć moc. W jedną osobę (ważę 80kg) jak się już bujnę na równym to z 35 może 40 poleci (licznik nie działa), ale więcej to już nic. Mogę dawać gazu, a obroty się zwiększają, przyspieszenia nie czuć, aż przy maks gazie silnik zaczyna buczeć. Na dwójce zagrzana bardzo powoli się rozpędza.

Oleju mixoil do paliwa jest wlane 60ml do 5L.

Znajomy powiedział mi że to sprzęgło się ślizga i dlatego nie ma mocy, ale jeszcze nie sprawdzałem.

Mam nadzieję że opis jest wyczerpujący, mogę sprawdzić dowolną rzecz, a nawet nagrać filmik z pracy dowolnego elementu. Pomóżcie proszę mojej Jawce, czuję że chciała by poszaleć, ale brak jej mocy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Śro Sie 24, 2011 3:42 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Cze 29, 2011 1:58 pm
Posty: 115
Miejscowość: okolice Jarosławia
Pojazd: Derbi Senda
Cytuj:
Mogę dawać gazu, a obroty się zwiększają, przyspieszenia nie czuć

Sprzęgło popuść(śrubkę z prawego dekla lekko wykręć) taak

---------------------------------------------------------------------------

Cytuj:
Kiedy jest zimna czuć, że ma moc, rozpędza się szybko i można wrzucać 3, ale po przejechaniu 500m - lipa.

Próg na cylindrze jest duży?

---------------------------------------------------------------------------

Cytuj:
po wciśnięciu sprzęgła i wysprzęgleniu silnika dostaje bardzo wysokich obrotów

Cytuj:
Grzanie się silnika

Za dużo powietrza?
Iglice daj wyżej - o rowek niżej daj ten seger/zabezpieczenie/wsówke- jak zwał tak zwał.

----------------------------------------------------------------------------

Cytuj:
Znajomy powiedział mi że to sprzęgło się ślizga i dlatego nie ma mocy

taak

_________________
Motocykliści dzielą się na dwie grupy:
*Ci co są już po glebie.
*Ci co się do tego nie przyznają.
;]

http://zalukaj.tv/polecony,445435/

http://www.bikepics.com/members/sylweq7a/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Pią Paź 07, 2011 7:45 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 18, 2011 5:17 pm
Posty: 4
Pojazd: Jawa 50 typ 23P
Sorki za długi czas bez odpowiedzi. Z tym ślizgającym się sprzęgłem mieliście rację, Jawka dużo lepiej reaguje na gaz.

Próg na cylindrze? Jak to sprawdzić?

Przeczyściłem wylot z cylindra i tłumik, było tam mnóstwo nagaru. Teraz Jawka gorzej odpala i strzela z tłumika. Czyżby zbyt bogata mieszanaka paliwa z powietrzem?

Spróbuję jeszcze z tą iglicą, podnieść ją do góry.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Pią Paź 07, 2011 8:38 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 29, 2011 12:00 am
Posty: 288
Pojazd: Romet Pony 301
Romet Pony M3
Derbi Senda SM Drd Racing 07
Kolega sylwek troche pomógł ale ja chyba dodam od siebie więcej. Tak więc jest to typowy objaw puchnięcia tłoka, po zagrzaniu tłok poprostu zwiększa swoją objętość co skutkuje większym tarciem a to przekłada się na spadek mocy oraz wysoką temperaturkę . Oczywiście można jeszcze pare innych rzeczy wyeliminować takich podstawowych jak : Kolor świecy ( Ma być kawa z mlekiem bądź ceglasty) Próg na cylindrze (kolega wyżej wspomniał, należy zdjąć głowicę czyli górną część cylindra i na cylindrze, przy końcu należy sprawdzić czy jest wyczuwalny próg) Złe ustawienie zapłonu ( Na forum poszukać wypadałoby) oraz złe ustawienie gaźnika ( sprawdzamy przez kolorek świecy) a i tak apropo, grzałby się wtedy kiedy mieszanka jest za uboga w paliwo, czyli kolor świecy szary, natomiast jeśli byłoby za dużo paliwka kolorek byłby czarny. Polecam też wymienić Ci świece, o ile nie jest sfatygowana:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Pią Paź 07, 2011 8:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Jak na moje to główną winę ponosi tu zapłon


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Pią Paź 21, 2011 3:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
a to ze w czasie jazdy jak wcisniesz sprzegło to wchodzi na obroty to za mało paliwa, z kranika dobrze leci? wykrec odstojnik i wyczysc :)

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Grzanie się silnika i spadek mocy
PostWysłany: Nie Paź 23, 2011 7:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Gru 09, 2010 11:25 am
Posty: 396
Pojazd: Jawka 50 Mustang
Ogar 200
Zumico quick 4t
Te grzanie sie silnika to bedzie wina puchnacego tłoku lub peknietego pierscienia tez tak kiedys miałem.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Spadek mocy silnika

Womax

12

3892

Wto Maj 02, 2006 9:18 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Spadek mocy

WOJTEK17

1

1522

Czw Sie 02, 2007 11:08 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Spadek mocy

Adi_CK

14

4076

Sob Paź 25, 2008 3:08 pm

mlodyellow Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Spadek mocy

kamilbob

6

2129

Śro Lis 05, 2008 3:15 pm

kamilbob Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Palenie gumy- spadek mocy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

dzik

27

6851

Wto Sie 07, 2007 12:46 pm

luk333 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 93 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 22 Queries | GZIP : Off ]