Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 19, 2025 5:18 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 6:29 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Oczywiscie że "wydoli". Przypuśćmy, że masz h4 + pozycja 5w + licznik 2w = 67w.
Gdyby zapłon miał te 90w to zostaje ponad 20w, które bez problemu naładuje akumulator.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 9:27 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
U mnie ma to kompletnie inaczej wyglądać. Więc tak przód H4 prosto z prądnicy na 3 cewkach zmostkowanych, tył na płytce drukowanej z diodami i kierunki na diodach tylko,że tych na cokole normalnej żarówki i zasilane z aqu. Kontrolki i jakieś podświetlenia liczników czy coś to również diody led więc to gówno prądu będzie brało. I ta czwarta cewka ładowanie aqu.
Osobiście czekam na tutka bigsoft'a i ile on rzeczy podepnie pod ten aqu, czy coś takiego jak ja chce zrobić po prostu wydoli :P z samego aqu czyli full światła i kontrolki :D.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 9:36 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Powiem tak. Moja koncepcja instalacji w Charcie jest taka, że będzie ona pracowała na zasadzie instalacji samochodowych - czyli układ zapłonowy, całe oświetlenie itd. będą zasilane z akumulatora (łącznie z lampą przednią), a prądnica będzie tylko doładowywać akumulator. Dzięki temu mamy zawsze dobre przednie światło niezależnie od obrotów silnika, a to chyba jest jedna z ważniejszych zalet tego układu (dodatkowo stosując zapłon DC-CDI w każdym zakresie obrotów będzie tak samo dobra i pewna iskra).

W pierwszym moim Charcie miałem tak samo zrobioną instalację (tzn. ta sama koncepcja) tyle tylko, że była to wersja "beta" i z przodu miałem żarówkę 12V/35W. Zapłon był w oryginale. Prądnica miała około 60W i bez regulatora gotowała akumulator po kilku minutach jazdy... :) W nowej wersji prądnicy bedzie zastosowane rozwiązanie dużo bardziej przemyślane niż wcześniej, a co za tym idzie będzie więcej mocy.


PS. Oczywiście koncepcja takiej instalacji zakłada, że oryginalny osprzęt Charta działa z aku tyle, że 12V. Nie planuję żadnych LEDów, wszystko jak w oryginale - żarówki. Taki jest plan, że ma to uciągnąć ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 10:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lis 01, 2010 7:53 pm
Posty: 125
Miejscowość: Skarbimierz Osiedle/Brzeg
Pojazd: Romet Chart rocznik 1992 oryginal
No to czekam z niecierpliwością na wynik Twoich prac, na pewno Twój poradnik przyda się wielu userom, i nie będzie potrzeby przepłacać za jakieś DE czy VAPE nie wiadomo ile kasy :D. A z tym zapłonem z aqu nie będzie żadnych problemów? I on będzie dalej przez moduł? Nie tak jak w zapłonach bateryjnych z przerywaczem?

A zresztą po co zadaje pytania... <sciana> Poczekam na wynik Twoich prac i wtedy będzie wszystko jasne. Z całych sił życzę Ci powodzenia.

_________________
[color=#00BF00][b][size=150]PROJEKT CHART 210 ELEKTRONIK version 70/4 (simson) [/size][/b][/color]
http://bikepics.com/members/r4tch3t/

[u]Postęp prac[/u]
[color=#FF0000]80%[/color]/[color=#00BF00]100%[/color]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 10:48 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Ja jednak wolał bym zostac przy zaplonie ac-cdi. Bigsoft - wiesz moze ile ok. udalo by sie wycisnac mocy z 4 cewek?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 7:33 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Ludzie cierpliwości trochę. Nie wiem ile mocy wyciągnę, ale myślę, że koło 100W się uda wycisnąć.

Co do zapłonu - tak moduł może zostać oryginalny. U siebie zastosuję podwójne rozwiązanie, z możliwością przełączenia na standard AD-CDI w razie ewentualnej awarii przetwornicy ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 7:41 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
To życze miłych prac ;) NIe mogę się już doczekać.

Twoje rozwiązanie wydaje się najlepsze.
A słyszales może coś o cewkach SEM do charta? Czy opłaca się takie coś kupić?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 8:22 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 27, 2011 11:07 am
Posty: 261
Miejscowość: Rzeszów
Pojazd: coś tam jest...
oxider napisał(a):
To życze miłych prac ;) NIe mogę się już doczekać.

Twoje rozwiązanie wydaje się najlepsze.
A słyszales może coś o cewkach SEM do charta? Czy opłaca się takie coś kupić?


Mam tą cewkę w wsce S2 i wg mnie jest nie do zarżnięcia.

_________________
[color=#FF0000]Piszę poprawnie [/color] [color=white]po polsku![/color]
FSM Syrena 105L 1980
FSM Syrena 105L 1977
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
MZ TS 150 1984
WSK M21W2S2 1975
ZZR Komar 2320 1969


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 8:41 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
A iskra jest mocniejsza?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 8:46 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 27, 2011 11:07 am
Posty: 261
Miejscowość: Rzeszów
Pojazd: coś tam jest...
Wg mnie tak. Bez aku pod SEMowym zapłonem waliła iskrę jak czwórkowy zapłon z cewką butelkową na BARDZO dobrym aku

_________________
[color=#FF0000]Piszę poprawnie [/color] [color=white]po polsku![/color]
FSM Syrena 105L 1980
FSM Syrena 105L 1977
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
MZ TS 150 1984
WSK M21W2S2 1975
ZZR Komar 2320 1969


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 10:59 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
oxider napisał(a):
To życze miłych prac ;) NIe mogę się już doczekać.

Twoje rozwiązanie wydaje się najlepsze.
A słyszales może coś o cewkach SEM do charta? Czy opłaca się takie coś kupić?


Ostatnio kupiłem 2 takie nowe od zazikupl. Jeszcze nie doszły. Jak dojdą, to przetestuję i dam znać ;) PS. Cewki SEM nie są tylko do Charta. Zadziałają w każdym motorowerze.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 6:47 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 01, 2010 4:04 pm
Posty: 52
Miejscowość: Małopolska
Pojazd: Chart s70/4 COMFORT
zapłon ZMD-12v
Bigsoft - a w swoim projekcie zastosujesz moduł zapłonowy z regulacją obrotów maksymalnych?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 8:30 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Nie myślałem nad tym szczerze mówiąc :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 6:48 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 13, 2011 9:01 pm
Posty: 190
Miejscowość: M-ce ;) [KRA]
Pojazd: Chart '89 & Punto '00
Romet Pegaz '76
mały OT: Również mam cewkę SEM i planuje ją wszczepić do Charta, nie robiłem jeszcze żadnej przymiarki i nie wiem nawet jak ją podłączyć ojapier czy jest gdzieś opis jej zacisków ? gdzie podłączyć masę a gdzie impuls ? na samej cewce nie ma żadnych oznaczeń.. taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Prądnica Chart i Dantom.
PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 8:26 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Nie ma to znaczenia, obojętnie jak podłączysz - będzie działać.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Alternator czy prądnica?

plusminus

1

1621

Wto Sty 10, 2012 7:10 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Prądnica 30W z Jawki.

Michal57

5

3234

Czw Lut 12, 2009 11:14 am

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart zmiana zębatki z 44 na 35 zębów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

mk666

35

14175

Pią Cze 27, 2008 6:25 pm

karolik8 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Chart z obrotomierzem od fiata 125p

mk666

3

3113

Śro Lip 02, 2008 9:37 am

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Chart 210] Tylnie światło CHART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!P

mk666

5

3427

Pią Cze 13, 2008 4:54 pm

mk666 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 21 Queries | GZIP : Off ]