Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 19, 2025 3:30 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 188 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 3:17 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Kwi 08, 2007 7:55 pm
Posty: 23
Miejscowość: konotop
nie musi być symetryczny


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 3:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
ja proponuje do takiego czegos podciac tłok o 2-3mm, wywiercic otwory (2 o srednicy 5-6 mm) i założyć podkowe aby zniwelować dodatkową objętość od płaszcza tłoka do membrany <brawo> takie jest moje rozumowanie!
MaximusResetus nie mam pojęcia co dała Ci sama membrana (takiej roboty jak zrobiłeś) skoro nie zmieniłes fazy rozrządu na tłoku...

Po pierwsze- mieszanka moze naprawde kierowała sie w jedną strone ale przez te małe otwory wątpię ze przepłynie jej duzo...
Po drugie- tłok dalej kierował zasysaniem mieszanki więc jak mogła wzrosnąc moc przy zmniejszeniu przelotu przez membrane??
Po trzecie-membrana bedzie miała tylko sens wtedy gdy okno dolotowe bedzie cały czas otwarte i gdy membrana będzie najbliżej okna ssacego jak tylko moze to być..!!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 3:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
r4g3 napisał(a):
wywiercic otwory (2 o srednicy 5-6 mm)

where?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 4:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
na agmocie polukaj se tłoki od yamahy dt (z membraną) <zniesmaczony>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 4:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
r4g3, chyba nei czytałeś tematu od początku. Kiedy tłok w jawce się cofa wypycha część mieszanki spowrotem do gaźnika, zamiast do komory korbowej i zwiększanei ciśnienia w komorze korbowej zaczynało się dopiero kiedy tłok zamkną wlot od gaźnika. Membrana zamyka ten wlot kiedy ciśnienie w gażniku i jest równe bąź mniejsze niż w komoże korbowej dzieki czemu sprężanei miesanki zaczyna sie w momencie kiedy tłok zaczyna sie cofać a nie dopiero kiedy górna cześć tłoka zamknie wlot, a wiec dużo wcześnij, tym samym mieszanka w komorze korbowej ma dużo wiesze ciśnienie niż normalnie dizęki czemu znacznei szybciej napełnia komorę spalania.

Cytuj:
Po pierwsze- mieszanka moze naprawde kierowała sie w jedną strone ale przez te małe otwory wątpię ze przepłynie jej duzo...

przepłyneło tyle co normalnie, z tym że nei wróciła sie do gażnika wiec wiecej jej zostało w komoże korbowej

r4g3 napisał(a):
Po drugie- tłok dalej kierował zasysaniem mieszanki więc jak mogła wzrosnąc moc przy zmniejszeniu przelotu przez membrane??


Tu sie mylisz bo kiedy jest membrana tłok nei ma już nic do gadania bo membrana steruje zasysaneim mieszanki. Może i otwory mojej pseudomembrany były ciut mniejsze niż normalny otwr,ale na tyle duże zeby komora korbowa napełniła się w całej objętości.

r4g3 napisał(a):
Po trzecie-membrana bedzie miała tylko sens wtedy gdy okno dolotowe bedzie cały czas otwarte i gdy membrana będzie najbliżej okna ssacego jak tylko moze to być..!!


Tu masz racje ale nie do końca. Fakt najlepiej kiedy wlot jest cały czas otwarty, ale w takim zastosowaniu jak moje membrana zapobiegała cofaniu się mieszanki, a to już dużo. JAk założe orginalną membranę to napewno obetnę tłok na tyle zeby okno było otwarte cały czas, ale przy tym co zrobiłem teraz i nie miałem pewności czy to zda egzamin tłoka wolałem nie ruszać :)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 4:38 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
tak, paliwo nie cofnęło sie do gaźnika tylko do króćca.... bo występuje róznica ciśnień ( nie wspominam tu już o szczelnośći Twojej mombrany!!) przez co pojemnosc skrzyni zmieniła się o + objętość krućca... przezobejrzyj dobrze schemat pracy dwusuwu z membraną! przy wracaniu tłoka do dolnego położenia odległość od membrany do tłoka tez sie zapełnia!! nie wiem jak to dokladnie u Ciebie dzialalo bo nie przyglądałem się temu... Ale same te otwory w twojej membranie nie wyglądaja na odpowiednie <bez obrazy>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 6:44 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
r4g3, mieszanka cofa sie do krućca, wypychając tym samym mieszankę która znajdowała sie w krućcu do gaźnika. Na jedno wychodzi...

Membrana była szczelna dopuki guma nie naciagła się od benzyny :)
dlatego przyrost mocy i wzrost obrotów odczułem tylko z początku jazdy próbnej... potem wszystko wróciło do normy.


r4g3 napisał(a):
przy wracaniu tłoka do dolnego położenia odległość od membrany do tłoka tez sie zapełnia
to wiem. Dlatego zwiększa to pojemność skrzyni korbowej, ale ciśnienienie w niej zaczyna zwiększać się już w momencie kiedy tłok zaczyna sie cofać, a nie wtedy kiedy tłok zamyka wylot. Zresztą nad ta moją membraną z pierwsego postu nie mamy sie co rozwodzić bo i tak nei zdała egzaminu z powodu gumy która flazceje i rozciaga się pod działaniem oparów benzyny :)

Teraz mam zamiar zastosować prawdziwą membranę i głowne co wlaśnie mnie interesuje to jak ją zamontować, i co zrobić z tłokiem żeby uzyskać jak najlepszy efekt.

Doszliśmy już do tego że jak obetniemy tłok z góry to:
+:
zmniejszymy masę tłoka
kanał dolotowy będize cały czas otwarty
-:
zwiekszymy pojemność skrzyni korbowej o tą część tłoka którą obetniemy + odległość od membrany do cylindra (a w jawce niestety będize ona dość duża razcej, wszystko zależy od tego jak blisko tłoka da się membranę zamontować.)

to samo by było gdybyśmy wycieli tylko dziury w tłoku.

NAtomiast jeśli nie obetniemy nóżki to pojemność komory zostanie taka sama. w momencie kiedy tłok zacznei sie cofać mieszanka będzie się spreżąć w komoże korbowej i w części pomiędzy tłokiem a membraną. A kiedy górna część tłoka zamknie wlot, dalsze sprężanie będzie nastepować już tylko w komorze korbowej,więc to jest plus. jeśli wlot do membrany bedzie cały czas otwarty sprężanei będzie w większej komorze i ciśnienie będize mniejsze.

Najlepiej by było za tem walnąćmembranę bezpośrednio do komory korbowej :) ale jak by soć poszło nei tak to można zepsuć cały silnik, dlatego lepiej dać ją tylko na cylinder...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 8:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Sorki ze sie wtrancam.
Gdzies to na czeskiej stornie widziałem :D
Czyli chcecie zrobić takie coś ?
Robił już to ktoś to w polsce ?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 8:42 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
tak więc jakie z tego wnioski wychodzą??? takie że trzeba zrobic jak na zdjeciach powyżej |Membrana jak najniżej| , pomyślałem troszke i według mnie tłok trzeba tylko podciac, nic nie wiercic, samo podcięcie powinno wystarczyc (1-2mm, zreszta z tym mozna eksperymentowac! Lekko podcinac i zakladac, jak cos nie tak pojdzie to nowy tłok i ciąc do poprzedniej wartości....)! Życzę powodzenia w przeróbkach!!
A i do tego nadała by sie jeszcze podkowa ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 9:13 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Pumba92, jeśli chodzi o zawór to własnei coś takiego chce zrobić. jeśli o radiatory to już nie :) Na forum jescze nie widziałem żeby ktos to zrobił :) więc wydaje mi się ze moge być pierwszym :P

podkowa... łatwo sie mówi gorzej zrobic :/ nie mówiąc już o tym ze znowu trzeba by cały silnik rozkręcać, a dopiero co go tydzień temu złożyłem po kapitalce... :)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 9:49 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Nad rozbudową żeber też można by pomyśleć, bo większy stopień sprężania to większa temperatura.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 10:01 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
mandos, nad chłodzeniem teżmyślałem :) w tym temacie: http://moto.kirc.pl/topics3/wodne-chlodzenie-vt4328.htm
no chyba ze z tego nic nie wypali to bede spawał zebra dodatkowe. Ale nei wszystko odrazu... jak w te wakacje zrobie porzynajmniej jedną z tych rzeczy które mam w planach to bedzie dobrze :) bo jednak wymaga to trochę kasy a z tą ostatnio krucho u mnie... :/ dlatego wszytko będe sie starał robic stopniowo.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 5:25 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Powinno sie na czechach dać kupić takie czesci na wielu stronach czeskich sa takie rzeczy chyba ze ktos jeden robi takie rzeczy :D?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 1:44 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
A wracając do membran można je zrobić tym sposobem co dał autor tematu i zamiast gumowych membran ;) dać carbonowe. Już mówie dokładnie otóż mój kolega mając honde mb 80 kupił w sklepie motoryzacyjnym w moim mieście płatki carbonu z których sie wycina membrany wycioł sobie takie pod wzór starych i mu to wyszło moto lepiej chodziło i było bardziej elastyczne. Wiec myśle że jednak te membrany domowej produkcji wypalą :)

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 1:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
zamiast gumy klisza rentgenowska jest elstyczna odporna na paliwo i olej(sam sprawdzałem) nadawała by sie do tego ale nieiwem jak bedzie temperaturą czy sie nie stopi


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 188 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Membrana w 027

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 11, 12, 13 ]

MVVS

193

90902

Czw Lut 03, 2011 7:42 pm

Sosek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Co to membrana ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Damianooosik

34

41833

Wto Sie 07, 2012 9:38 pm

Artur1983 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 50/4/3+membrana+g20

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kubagliw

21

10902

Śro Paź 20, 2010 5:03 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 50/4 + membrana itp.. w 223

Sopel234

14

6581

Wto Lut 21, 2012 8:36 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Membrana inaczej

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

R-Man

19

11033

Nie Maj 25, 2008 8:14 pm

Z3US Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 21 Queries | GZIP : Off ]