Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 19, 2025 4:24 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 5:04 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
I juz :)
Image

Denko ma 4,2mm więc tak do 2,5 można by myśle odchudzić. jednak teraz widze ze obtoczenie go od srodka to nie jest dobry pomysła własnei przez te bolce. N skanie widać (troche neiwyraźnie) bolec pierwszego pierścienia. Ma kształt takiego trójkąta i niestety jest strasznie długi :( Widac nawet ze z tej strony gdzie jest bolec wewnątrz tłoka jest takie zgróbienie (zawsze mnei zastanawiało po co ono jest, teraz już wiem)

Na skanie końcówka tłoka jest już obtoczona. Myśle ze w tej sytuacji jedyne gdzie można by coś skrobnąc to krawędzie tłoka z góry i z dołu aż do pierścieni i ztoczyć troche tego otworu na tulejkę,ale nie za dużo. No i z denka trochę skrobnąć. Pod pierścieniami lepiej zostawić w spokoju,choć tyle zbędnego aluminium tam siedzi... :( No max o,7mm jak by stoczył to nie powinno ruszyć bolców,ale czy warto ryzykowac dla tych 2 gramów...? Od biedy można by małą szlifiereczką zeszlifować w 3 miejscach tam gdzie bolców nie ma :)

[ Dodano: 2 Czerwiec 2007, 18:24 ]
Przeciąłem jeszce tłok na ćwiartki i oto efekt:

Image

NA drugiej ćwiartce widac sztucznie nałoźony bolec w najgróbszej części tłoka. Spokojnei można tą część stoczyć o 4 mm a to juz troche odciąży tłok :) Potem jeszce tak jak pisałem wcześneij,. szlifiereczką zjechać tłok pomiędzy bolcami :)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 10:59 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 21, 2007 11:26 pm
Posty: 259
Miejscowość: Znin
zafascynowalo mnie to i tez robie

_________________
Kadziu:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 11:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A kurde, teraz zaóważyłem że źle wstaiłem ten klin do drugiego obrazka... Powinien być o pół mm na zewnątrz przesunięty tak żeby te dwie czarne kreseczki obok niego pokrywały się z krawędzia. Ale wymiary sa te same dalej co na rysunku podałem, bo pomiar robiłem na tłoku,nie na obrazku.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 7:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Cze 02, 2007 7:10 pm
Posty: 887
Miejscowość: Wielkoposlka
ja też bym sobie zrobił ale niemam tokarki ;( ale pommysł dobry


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 05, 2007 9:19 am 
Offline

Rejestracja: Pon Cze 04, 2007 7:37 pm
Posty: 6
Miejscowość: Pisz
słuhajcie nie mozecie zcinac tyle ile sie da bo tlok sie wam rozsypie to normalka gdzies na forum byly podane cale obliczenia na to ile mozna tlok ogchudzic ale pamietam ze nie wiele bo wtedy tlok Wibruje bede w domu to podesle linka i sobie poczytacie i zobaczycie gdzie zrobiliscie blad pozdrawiam ;\

[ Dodano: 5 Czerwiec 2007, 15:50 ]
ehh nie moge znaleśc tej strony ;/ gdzies jest na necie i wszystkie obliczenia


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 8:00 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Sexi, ale czy nie jest tak ze im mniejsza waga tłoka tym mniejsze wibracje powinny być? wkońcu tylko wał z korbowodem jest wyważany do równowagi. Jak sie załozy tłok to już zmienia położenia środka cieżkości który nie pokrywa się już z osią wału... przynajmniej ja tak to rozumiem.

A to co mówisz o tym że tłok się rozsypie tyo może masz na myśli to co omnia2005 pisał wcześniej? Że wysypały się zamki pierścieni co okazało się fatalne w skutkach...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 10:40 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
nawet dało przyspieszał jak tkai simsonek , tak fajnie . Tylko ja ksie nagrzał to tłok puchł jak sku.. Na 2 biegu nei miał sił . Ale na zimnym rakieta . Musze go zowalizować , albo coś takeigo

Image

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 13, 2007 1:53 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 03, 2006 11:35 am
Posty: 161
Miejscowość: Wieluń
Conqeror, to znaczy, że po odchudzeniu tłok zaczoł ci puchnąć ?? ;/ bo jak tak to troche lipa. Trza by go było po odchudzeniu potem zachartować.
Zowalizować to znaczy?? ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 16, 2007 7:57 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
powycinać na bokach . tzn. oszlifować . Gdyby tłok był dobrze zrobiony to by było wszystko ok . Chce go tera zachartować , ale nie zabardzo wiem jak

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 16, 2007 3:10 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Kwi 08, 2007 7:55 pm
Posty: 23
Miejscowość: konotop
co do hartowania tłoka to raczej nie możliwe bo jest z aluminium można go ugotować w oleju to doda mu wytrzymałości ale lepiej jest go zowalizować tak zeby miał odpowiedni luz w cylindrze i po nagrzaniu powinno być dobrze.
a denko tłoka dobrze by było odchudzić od góry po bokach o 1 mm a na środku o dwa co by wtedy sprawiło ze denko tłoka by było bardziej płaskie a to sprawia ze jest lepsze spalanie mieszanki ale cale i wtedy by odrazu zmienił by się czas otwarcia okien i tłok by duzo na wadze stracił tylko by sprężanie zmalało i by trzeba wtedy było głowice splanować ale wtedy mozna by ją było splanować o 4-4,5mm.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 04, 2007 6:29 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Gru 25, 2006 9:22 pm
Posty: 110
Miejscowość: z Lamek
MaximusResetus jak będziesz szlifował tłok małą szlifiereczką to bardzo dokładnie i z każdej strony bo tłok jest wyważony a jak z jednej strony skrobniesz to już z jednej będzie cięższy a z drugiej lżejszy i doopa z tłoka

_________________
Niki Pedersen też zaczynał na ogarze


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 8:05 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
eee... rozkład mas w tłoku nie ma już takiego znaczenia. Co by niby dało jego wyważenie? on i tak ślizga się w cylindrze, a ze jest poziomo, to niezaleznie od jego masy największy nacisk i tak spoczywa na dolnej części. Więc kazdy gram mniej się liczy:) A przy odchudzaniu nie mam zamiaru ruszać miejsc gdzie są kliny bo ich wypadnięcie moze być katastrofalne w skutkach, tak jak pisał omnia2005.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 8:28 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
MaximusResetus wyważenie tłoka ma jednak znaczenie bo gdy będziesz go piłował z jednej strony może on obijać się o cylinder... a jak łatwo wwnioskować nie jest to wskazane

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 10:55 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
simson_s51 napisał(a):
może on obijać się o cylinder

Nie rozumiem... jakim cudem moze sie obijać o cylinder jak przeciez on ślizga sie po nim równo... Denko tłoka i tak jest przeciez cięższe niż tył wiec można by żec że to z przodu tłok trze po dolnej części cylindra, a z tyłu po górnej. A na boki przeciez sie nie będize gibał bo mu swożeń korbowodu nie pozwoli.

A co z tłokami które w górnej części mają wycięte dziury dla kanału dolotowego? TAm rozkład mas jest zupełnie inny niz tłoku jawki i jakoś to sie nie obija o cylinder :) Wg mnie rozkład masy w tłoku nie ma znaczenia... Chyba ze ktos mi poda konkretny przykład/dowód/cytat z jakiejs gazety że jest inaczej to zmienię zdanie.

Ważne tylko żeby wymiary zewnętrzne tłoka nie były za małe bo wtedy tłok mógłby sie obijać,ale jeśli wymiary będą prawidłowe o tłok nei ma prawa latac na boki, niezależnie od jego wyważenia.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 6:39 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
MaximusResetus właśnie może się obijać dolną częścia płaszcza.... widziałem mojego tłoka po złym piłowaniu..

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Odchudzanie, skracanie tłoka - Chart

ufosi

4

3025

Sob Paź 09, 2010 10:30 am

Jasio125 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów odchudzanie magneta

kamild17

10

4752

Pon Gru 19, 2005 3:10 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Odchudzanie

Lukaaas

6

2894

Pią Lut 06, 2009 10:40 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Obcinanie tłoka?

Diabloo

8

4651

Nie Gru 10, 2006 7:47 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Skracanie tłoka

paabson

14

6405

Sob Lut 03, 2007 9:11 pm

dido1214_ Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 20 Queries | GZIP : Off ]