Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 8:26 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Czy kupował już ktoś wzmacniany cylinder w almocie?
PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 3:52 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 4:28 pm
Posty: 618
Miejscowość: WaWa
witam czy kupował już ktoś ten cylinder?
http://agmot.pl/sklep.php?k=10
"JAWKA − CYLINDER WZMOCNIONY KPL "
czy do niego dają zawleczki do tłoka?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 3:57 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Kwi 06, 2007 12:08 pm
Posty: 67
Miejscowość: Inąd.
Jest to cylinder 55ccm produkcji Almotu.
W skład zestau wchodzi:
- cylinder
- tłok
- sworzeń
Nie ma zabezpieczeń.

Tłok jest owalizowany i nie puchnie. W ogóle, serdecznie dość mam już pisania przez wielu pseudo-speców jakim to badziewem są te cylindry, podczas gdy nigdy nie mieli ich w rękach. Prawda jest taka, że po skorygowaniu połączeń pomiędzy tuleją a odlewem i wypolerowaniu kanałów dolotowych i płuczących - cylinder jest naprawdę dobry. Dobre dotarcie i 5 tys. km to żaden problem. Niech "specjaliści" przestaną snuć te nieprawdziwe wywody. Wprowadzacie tylko ludzi w błąd.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 9:12 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Ja napiszę o innym almotowskim cylindrze, czyli zwykłej 55, niewzmacniana - po prostu puchnie tłok! I to jak cholerka, jutro zabieram się za gotowanie w oleju, najgorsze jest to, że jak za bardzo urośnie to nie wejdzie do cylka i wtedy szlif, a w Jaworznie nie ma zakładu zajmującym się takimi rzeczami ;( Jeżeli jest tak jak pisze Szymon to to jest naprawdę dobry cylinder, jak kupować to tylko ten, odradzam zwykłe almoty.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 6:57 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Szymon napisał(a):
Prawda jest taka, że po skorygowaniu połączeń pomiędzy tuleją a odlewem i wypolerowaniu kanałów dolotowych i płuczących - cylinder jest naprawdę dobry. Dobre dotarcie i 5 tys. km to żaden problem



Na normalnym cylindrze 18 000km to nie problem... A po skorygowaniu wszystko jest dobre - masz rację. Tylko zauważ, że nie każdy ma zdolności do obchodzenia się z pilnikiem, a takie rzeczy powinni już w etapie produkcji robić. Dlatego one są nazywane badziewiem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 7:16 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 4:28 pm
Posty: 618
Miejscowość: WaWa
czyli mogę kupic taki cylinder i będzie dobry?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 9:15 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
przepraszam, ale skoro ktoś decyduje sie na ogara to chyba musi miec cos zamiłowania do roboty przy nim. takie jest moje zdanie. Sam miałem ten cylinder i tłok mi nie puchł (dostałem do kompletu tylko 1 zabezpieczenie - nie wiem czemu, nie martwilem sie bo mialem stare :) lekko przerobiony i chodził zajefajnie, bez porównania do zwykłego! polecam. Zrobilem lekko 6 tys i był wyczuwalny próg. Zdaje mi sie ze za takie pieniadze to jest dobre rozwiazanie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 2:19 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Kwi 06, 2007 12:08 pm
Posty: 67
Miejscowość: Inąd.
To Wasze puchnięcie tłoka to najczęściej nic innego jak rozszerzanie się pierścieni - jest na to prosty sposób. Wystarczy spiłować końcówki pierścieni, aby były ciut krótsze. Oczywiście najpierw załóżcie pierścienie i sprawdźcie, czy trzeba piłować.

=XawiD=, aha, poczekaj, sprawdzę, bo podejrzewam, że dla tego cylka 10 tys. to też żaden problem.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 4:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Szymon, no i znowu koło się zatacza... Jak ktoś ma 13lat, nigdy pilnika nie miał w ręce, pomojając to, że bał się ściągnąć cylinder... I ty takiej osobie każesz piłować... Jeszcze pierścienie... Po to kupujesz cały zestaw, aby był gotowy do założenia, a nie zrób to sam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 4:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
nie wiem o co wam chodzi z tymi cylkami... :/ ja zrobiłem całe wakacje na nim (2006) a teraz polerka i powiększanie kanałów, korekta, i polerka okien... wcześniej był lepszy od 50... tłok nie puchnie

[ Dodano: 21 Lipiec 2007, 17:36 ]
spokojnie robiłem trasy rzędu 80km (w obie strony)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 6:30 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Ja korygowałem kanały... ale te w karterach bo były za małe :P te w cylkach almotu były większy, aktualnie jestem na etapie gotowania tłoka :P żeby nie puchnął:

Bardzo często zdarza się że kupiliśmy rzemieślniczy tłok który po zamontowaniu do motocykla zaczął puchnąć a motor zaczął słabnąć albo co gorsza zacierać. Rzemieślnicze tłoki puchną dlatego że za zwyczaj są robione w szybko stygnących formach a przez to tłoki stygną nierównomiernie co powoduję wewnętrzne naprężenia które uwalniają się po zagrzaniu tłoka i powracają do swojej pierwotnej postaci po jego ostygnięciu. Możemy tego uniknąć stosując pewien trik a mianowicie wygotowanie tłoka w wrzącym oleju.

Tłok wygotowujemy w następujący sposób. Bierzemy sporawy garnek coś koło 2 - 3 Litrów na spód garnka robimy jakieś ruszta na wysokość jakiś 2 - 3 cm aby tłok nie stał bezpośrednio na dnie garnka, na ruszta kładziemy tłok (najlepiej górną częścią do dołu wtedy olej wejdzie w każdy zakamarek) i zalewamy tłok olejem tak aby cały tłok był przykryty a nad nim widniała jeszcze 2 - 3 cm warstwa (najlepiej użyć oleju nowego silnikowego odradzam stosowanie olejów spożywczych lub co gorsza wody).
Tak przygotowany garnek z olejem i tłokiem kładziemy na ognisko lub na kuchenkę turystyczną. Gdy olej zacznie bulgotać zmniejszamy ogień tak aby olej delikatnie się gotował przez jakieś 2 - 3 Godziny po tym czasie zdejmujemy garnek z ognia i czekamy aż wystygnie, potem ponownie kładziemy na ogień i robimy ten sam proces co wcześniej. Po trzech takich cyklach możemy już zakończyć gotowanie. Tak przygotowany tłok ma większą średnicę niż w momencie kupna. Trzeba teraz tylko przeszlifować lekko cylinder gdyż tłok po wygotowaniu zwiększył swoją średnicę i raczej nie będzie pasował do naszego cylindra (chociaż są wyjątki). Jest troszkę roboty z wygotowywaniem tłoka ale za to na pewno zrekompensuje nam to przyjemna jazda motocyklem bez spadku mocy i bez zacierania.

Tekst napisane przez ArczeX strona: http://www.motodwusuwy.prv.pl/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 7:21 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Te nowe tłoki są robione z badziewnych materiałów i to jest przyczyna ich puchnięcia. Na rynku można spotkać tłoki AK12 i AK20. Tłoki te łatwo poznać bo ten ze stopu AK12 świeci się jak psu jajca :P a ten o większej zawartości jest bardziej matowy. Większość użytkowników wybiera AK12 ze względu na cene bo jest o wiele tańszy od AK20. Dodam że ten lepszy jest bardziej odporny na ścieranie i mniejszy współczynnik rozszerzalnośći cieplnej.

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 7:25 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Kwi 06, 2007 12:08 pm
Posty: 67
Miejscowość: Inąd.
Nie wiem - mam tłok produkowany w 2005r. - jako że jest on świetny, od razu kupiłem sobie drugi, identyczny, z tego samego okresu produkcji. Mam przynajmniej pewność, że przy następnej wymianie tłoka również nie będę miał z nim niespodzianek i będzie idealnie pasował.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 9:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Mam pytanie czy taki tłok "kiedyś" przestanie puchnąc ??

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 1:24 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Z tego co napisałem w poście wyżej wynika, że nie, tak się będzie działo zawsze bo jak już raz źle zastygł to potem już będzie cały czas puchnął, własnie odstawiłem garnek z ogniska po 2 gotowaniu tłoka, jutro 3 gotowanie jak tylko ostygnie :P

P.S. simson_s51, to który w końcu lepszy tłok. AK12 czy AK20, ja mam matowy, czyli wynika z tego, że AK20, na allegro sprzedają takie badziewie co się świeci jak łysina Kojakowi (nie mogłem napisac, że tak jak psu jajca bo już to napisałeś :p )


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 9:38 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Olo AK20 jest lepszy bo ma większą zawartość krzemu w stopie (20%) Jest poprostu bardziej odporny <piwo>

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [023] Czy ktos mial z was cylinder z allegro 60 cm3 ?

johnnywiktor

14

4071

Pon Sty 26, 2009 4:49 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Czy ma ktoś ten wał ?

Conqeror

14

3534

Czw Sie 16, 2007 11:15 am

Hlebo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ktoś z terenu?

kmisnik

0

1353

Nie Lis 18, 2007 1:19 pm

kmisnik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ma ktos ksiazke od jawy??

kamilolo

2

1565

Czw Cze 28, 2007 5:45 pm

kamilolo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów czy ktos ma kingway coliber?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

maxi199

15

4619

Pią Wrz 07, 2007 4:36 pm

maxi199 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 43 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 22 Queries | GZIP : Off ]