Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 21, 2025 10:07 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 9:39 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
chcialbym aby silnik mial pozadnego kopa od dolu... wiec zrobie filtr tak jak na twoim schemacie tyle ze z grubszym rdzeniem bo w gazniku od sima jest bodajze 32 mm. W tygodniu cos powinienem wykminic z tym filtrem i of koz pochwalic sie tutaj tym co stworzylem ;]

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 6:53 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Zdrowe kopnięcie od dołu powinien dać filtr nieco dłuższy, na wszelki wypadek możesz zrobić 3-4 szt. różnej długości (powiedzmy, różniące się długością o 1cm każdy), albo zrobić jeden z dłuższą rurką niż to co podałem, po czym stopniowo ją skracać i w ten sposób znaleźć tę optymalną długość dolotu. Czasem 1-2cm długości układu potrafi zrobić ogromną różnicę w temperamencie silnika. Kwestia prób, więc działaj...

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 1:59 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Leśnik ja mam taki problem w dellorto że niechce mi na filtrze powietrza chodzić wogóle sie nie wkręca. A jakwyciągne to działa elegancko ale ciągnie dopiero na wysokich :/ Co zrobić żeby chodził normalnie ? Zmniejszyć mu paliwo czy jak ? Bo sie męczyłem nad tym i kicha :/

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 2:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Dać stożek albo rajstope.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 2:29 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Stożek do dellorto ? :| Tylko wiesz jaki jest zonk że ja mam filt na śróbki założony. Dość spora puszka chyba większa jak sam gaźnik. A niechce mi sie znowu dorabiać jakiejś przejściówki pod stożek. Chce mieć seryjny porządny ale żeby działał. W końcu niechce mieć potem problemów że jak wjade w wode albo jakieś błoto to filter zapchany.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 8:51 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 28, 2007 5:22 pm
Posty: 40
Miejscowość: Śrem
Siema

Ja dziś zrobiłem sobie stożek... chociaż bardziej niż stożek to on walec przypomina :P
Korpus z rurki pcv, zaślepionej na końcu, na to naciągnięty walec z gąbki, gąbka na krawędziach klejona poxipolem.

oto co zauważyłem po zamianie na ten stożek/walec:
-moto lepiej się "zbiera" i szybciej wkręca na obroty
-wydaje się z lekka mocniejszy
na niskich obrotach słychać chopperowy pogłos (takie jakby dudnienie, nie wiem jak to nazwać :D )

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 9:30 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Karol282, myślę że problem tkwi w zbyt małej przepustowości filtra - jak nie chcesz zakładać stożka, to kup dowolny większy fltr od jakiejś dużej japonii, to powinno pomóc. Najwyraźniej ten typ gaźnika ma na tyle duży przelot, że aby skład mieszanki był prawidłowy musi on "swobodnie oddychać". Czyli potrzebuje on filtra o większej powierzchni.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 10:39 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
No tak czy bede musiał przejściówke robić bo ja mam mocowanie filtra na śróbki a nie na obejme :/ Ehh ale dzieki za rade filtra poszukam na allegro może coś sie trafi.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 01, 2007 1:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
U mnie wystarczalo przedluzyc dolot do stozka o 10cm i V-max spadla z 65 do 45km/h.
Tylko na nizszych lepiej sie zbieral troszke.
Standardowo mam stozek zalozony na gazniku jak na awataze widac.

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 01, 2007 9:22 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Luk333, sprawa jest jasna: im dłuższy układ dolotowy, tym niższe są obroty maks. momentu i maks. mocy. Tak samo jak w przypadku wydechu: im większa odległość cylinder-przegroda dyfuzora, tym niższe obroty momentu i mocy maksymalnej...czyli także niższa prędkość, ale za to na niższych obrotach silnik powinien zbierać się lepiej. Dlatego wybierając się w ponad 500km trasę z kumplem na pokładzie...zdemontowałem obniżony króciec ssący i założyłem standartowy! Po to, by maszyna lepiej zbierała się z niskich obrotów. A w sumie i tak nie przeszkodziło to jej osiągnąć 70km/h z pasażerem i kierowcą. Ale zasady które tu podaję, warto pamiętać dostosowując silnik do własnych potrzeb i sposobu użytkowania.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 10:30 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Leśnik jakie ustawienie polecasz w teren na seryjnym gaźniku jikov i jakie przeróbki w tym gaźniku polecasz dla większej mocy. Wiem że wiele razy było mówione o długości układu itp. ale ja sie wole upewnić u profesjonalisty.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 8:41 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Powiem krótko: Jikov nie jest zbyt wdzięcznym tematem do przeróbek, choćby dlatego że spaprano w nim kilka ważnych spraw. Po pierwsze, bezsensownie ukształtowana komora mieszania (przestrzeń pod przepustnicą) która powoduje że tam, gdzie powietrze powinno przyspieszyć by jak najlepiej rozpylić paliwo - zamiast tego zwalnia. Pisałem o zlikwidowaniu progu w tylnej, dolnej części gaźnika poprzez spiłowanie go w dół łagodnym łukiem, przy czym to samo robi się z wlotową częścią króćca. Nie polecam wiercenia dysz czy zakładania większych niż standartowe 38 i 68, bo poza większym zużyciem paliwa w zasadzie nic nie zyskamy - może nieco prędkości maksymalnej, ale głównie stwierdzimy wir w baku i przeciąg w portfelu. Warto zadbać o dostrojenie długości układu ssącego - jak już mamy założony stożek na gaźniku, to długość całego układu, od dekielka z przodu filtra do płaszcza tłoka powinna wynieść ok. 21-22cm (jeśli chcemy by moc maksymalna pojawiła się przy 6500 obr/min). To w zasadzie rozsądny kompromis w silniku bez poważniejszych przeróbek, daje dobrą elastyczność z niskich obrotów przy niezłej mocy maksymalnej. Warto obniżyć króciec ssący, o 15-20mm, tak by komora pływakowa nie dotykała cylindra. Wszelkie inne nastawy zachowujemy jak w instukcji, bo gaźnik jest tak prostacki że niewiele poza tym da się w nim zrobić. Niektórzy piszą o rozwiercaniu przelotu - daje to nieco mocy, ale spada niestety elastyczność, więc bez przesady. Pomijam już to, że przepustnic ma mniejszą powierzchnię przylegania do swojego gniazda, puszcza powietrze bokiem i przez to też spada jakość mieszanki. Cóż, temat chyba wyczerpany - podginanie blaszki sobie daruję, bo w każdym egzemplarzu jest inaczej.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 1:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Jednak od sima założe spowrotem na nowym kruccu ssącym licze na lepsze efekty ( 16n1 rozwiercony do 19,5mm)Z membranami dałem se spokój one mi dały tylko wyższe obroty nic wiecej.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 9:18 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
zrobilem taki filtr ale nie wytrzymalem z nim dwoch odpalen :D halas jak nie wiem co :/

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 10:24 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 10, 2007 1:47 pm
Posty: 356
Miejscowość: London/Jwr
Garry1, jak masz dobrze zrobiony :D ze ładnie wygląda to sprzedaj, może ktoś kupi a za kasę kupisz sobie normalny stożek :D

_________________
Sprzedam duuuużo części do motorowerów :) Zapraszam serdecznie :)

http://moto.kirc.pl/sprzedam-f13/hlebomoto-nie-tylko-t17318.html

Kup coś ode mnie!! :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Filtr Powietrza

Jaco999

10

4277

Pon Kwi 10, 2006 3:18 pm

KameQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka i filtr powietrza

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

Paweł1051

45

17640

Nie Lut 26, 2006 6:43 pm

Bluntman Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Siemka mój filtr powietrza

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

ślonzok

18

6489

Pią Paź 26, 2007 10:56 pm

karol282 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów FILTR POWIETRZA ROMET

djblack_28

3

2883

Pią Lis 07, 2008 10:25 pm

Riddick Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Stożkowy filtr powietrza

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

Mikolaj211

71

63052

Nie Gru 02, 2012 11:46 pm

Cinuz Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 20 Queries | GZIP : Off ]