Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 2:32 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Doładowanie silnika.
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 9:45 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Ostatnio wcieliłem w życie jeden z moich zwariowanych pomysłów i wygląda na to, że w pełni zdał egzamin.
Kupiłem na Allegro taki wentyl http://www.allegro.pl/item215407283_rev ... ar_fv.html
Postarałem się o zapasowy tłumik szmerów ssania na gaźniku (aby nie niszczyć oryginalnego).
Kupiłem osiem baterii R14 i połączyłem je szeregowo tak aby było 12V. Potrzebny będzie jeszcze
wyłącznik elektryczny, który będzie można umieścić na kierownicy. Rozebrałem zapasowy
tłumik szmerów ssania. Przykręciłem wentyl do tej połówki, która mocowana jest na gaźniku.
Wystarczą dwie śruby po przekątnej wentyla. Musi być on tak zamocowany aby powietrze
nadmuchiwał przez otwór na gaźnik - strzałka na obudowie wentyla skierowana w kierunku
gaźnika. Z samego gaźnika zdemontowałem filtr siatkowy. Potem zająłem się drugą połówką
tłumika szmerów ssania. W tylnej ściance wyciąłem kwadrat o boku 5cm. Od środka wkleiłem na tylnej ściance (tam gdzie wyciąłem kwadrat) kawałek włókniny stosowanej w filtrach do okapów (grubość 5mm). Ten kawałek filtru musi być większy od kwadratu, który wyciąłem.
I w ten oto sposób mam filtr powietrza, który zastąpi zdemontowany z gaźnika.
Skombinowałem pojemnik do którego wsadziłem baterie. Mnie udało się znaleźć pudełko,
w którym baterie są umieszczone w dwóch rzędach po cztery sztuki w jednym rzędzie.
W lewym rzędzie baterie są umieszczone plusami do góry, a w prawym odwrotnie czyli
plusami w dół a minusami do góry. Na dole pudełka wystarczy dać blaszkę, która połączy
minus baterii lewego rzędu z plusem baterii prawego rzędu. Baterie w obydwóch rzędach
muszą ściśle przylegać do siebie aby zapewnić połączenie elektryczne. U góry pudełka
wystarczy dopasować dwie blaszki z przylutowanymi przewodami i mamy zasilanie 12V
potrzebne do napędzenia wentyla. W mojej drynce pojemnik z bateriami umieszczony
jest w dorobionym bagażniku do którego przymocowana jest lampa od wsk-i ze światłem
stopu. Następnie przymocowałem wyłącznik do kierownicy. Musi to być wyłącznik, którego
styki odizolowane są od masy motoru. Aha zapomniałem o ważnej sprawie - usunąłem niepotrzebną przegrodę w tłumiku szmerów ssania oraz zalałem silikonem stare otwory, którymi powietrze dostawało się do tłumika. Teraz można obciąć wtyczkę przy wentylu i
wyprowadzić przewody na zewnątrz od strony tłumika wydechu. Otwór którym wychodzą przewody na zewnątrz uszczelniłem dokładnie silikonem. Potrzebna będzie mała
podwójna kostka elektryczna. Odizolowałem czarny i żółty przewód od wentyla (wystarczy pół centymetra) i podłączyłem po jednej stronie kostki. Wziąłem pudło z bateriami i minus od baterii podłączyłem do czarnego przewodu po drugiej stronie kostki. Plus od baterii
dotknąłem do przewodu żółtego. Jeżeli wentyl zacznie się szybko obracać i strumień
powietrza wydostaje się na zewnątrz - to wszystko jest OK. Zdemontowałem oryginalny
tłumik szmerów ssania oraz filtr siatkowy i założyłem na razie tylko połowę przerobionego z wentylem. Wcześniej po sprawdzeniu odłączyłem baterie. Umieściłem pojemnik z bateriami
w miejscu docelowym i poprowadziłem przewód od plusa do jednego styku wyłącznika na kierownicy. Od drugiego styku wyłącznika poprowadziłem przewód do kostki wentyla i podłączyłem
do żółtego przewodu. Podłączyłem minus od baterii do czarnego przewodu przy kostce wentyla.
Użyłem wyłącznika na kierownicy i sprawdziłem czy wentyl działa. Potem go wyłączyłem.
Zapamiętałem w której pozycji wyłącznika wentyl jest włączony. Owinąłem kostkę taśmą
izolacyjną tak aby nie dowarła do masy. Poukładałem przewody i zamontowałem drugą połówkę
przerobionego tłumika szmerów ssania. Odpaliłem
silnik bez włączania wentyla. Rozgrzałem silnik - jedynka - dwójka - pełny gaz
i jak silnik wszedł na obroty to włączyłem wentyl. Odczułem że silnik po włączeniu wentyla wchodzi na wyższe obroty - dostaje więcej powietrza. W mojej motorynce musiałem
podnieść iglicę w gaźniku na 3-ie wycięcie i lekko wkrętem wzbogacić mieszankę.
Pozostaje tylko ustawić wolne obroty i po robocie. Dopiero gdy wymieniłem kolanko i tłumik
motorek ożył. Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest szybszy od nieprzerobionego.
Powodzenia w przeróbkach. Polecam to rozwiązanie. Praktycznie oddławia to silnik.
P.S.
Tłumik i kolanko są od poczciwej WSK-i. Niedawno założyłem gaźnik 13mm od trzybiegówki. Ciekawe jak by ten patent zdał egzamin przy simsonie i jawce.
Gdyby trafił się egzemplarz z 12-to woltowym akumlatorem - niepotrzebne byłyby baterie.
Wentyl powinien dobrze współpracować z filtrem stożkowym.
Przy samym gaźniku powinien być wentyl, a za nim filtr stożkowy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Przyznam że ciekawie brzmi. Może dasz jakieś fotki Twojego dzieła? ;).

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Nie mam aparatu cyfrowego, a zdjęcia robione telefonem są kiepskiej jakości.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:19 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 04, 2007 1:41 pm
Posty: 55
Miejscowość: computer
aha no fajnie brzmi tylko co to ten tłumik szmerów ssania???????


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 10:24 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Tłumik szmerów ssania to ta puszka umieszczona na gaźniku motorynki.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 11:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
czy mam ustawić wiatraczek tak zeby wciagał czy zeby wydmuchiwal powietrze????

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 8:47 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Tak jak napisałem w opisie. Musi nadmuchiwać powietrze na gaźnik.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 10:13 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
galion59, wszystko jest ok ale dlaczego we wszystkich tematach dajesz ten sam tekst - już 5 raz to czytałem...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 10:27 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Sorki. Poprzednio były to odpowiedzi w cudzych postach. Teraz postanowiłem
założyć własny temat. Mam nadzieję, że będzie mnie to wybaczone.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 4:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
ok juz wszystko załozone wiatraczek podpięty do akumulatora 12V tylko ktoma charta wiejak wygląda w nim tłumik szmerów ssania, wiec wiatraczek w tej dziurze gdzie normalnie powinien byc filtr a filtr zbandarzu zrobiłem w tej dziurze pod siedzeniem którędy silnik ciagnie powietrze iniby działa ale nie wiem czy nie przełoyć tego wiatraczka tam gdzie wchodzi króciec już od samego gaxniak tylko że tamta dzura jest o połowe mniejsa od samego wiatraczka. pmocy :P

[ Dodano: 31 Lipiec 2007, 17:53 ]
aha i może zamiast do akumulatora podpiąc go lepiej do instalacji w końcuz wyższymi obrotami dostawał by więcej prądu i szybciej się kręcił z dodaniem gazu. na podobnej zasadzie dziala turbo w samohodzie kiedy doda się gazu to przy ilus tam obrotach turbo zaczyna się kręcić i srężać powietrze i im więcej obrotów tym wiecej powietrza, to było by w tedy bardziej dopasowne do pracy silnika

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 5:13 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Wiatrak powinien być zamontowany jak najbliżej gaźnika, dlatego tłumik szmerów
ssania przy motorynce najlepiej się do tego nadaje. Bezwzględnie podłącz go do
akumulatora - wyższe napięcie może go uszkodzić.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 6:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
ok czyli zosatwiamy tak ja jest a mocy nie powiem troszke tez przybyło :D:D

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 31, 2007 7:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
No to super. Możesz jeszcze podregulować gaźnik i zapłon i maszyna powinna
śmigać. Jaki założyłeś wentyl? Taki jak polecałem w opisie? Ten jest
najlepszy.
Powinna być 60-tka, ponieważ daje dużo powietrza. Jak założyłeś mniejszy,
to
efekt będzie trochę gorszy. Możesz jeszcze dać większe kolanko i tłumik.
U mnie jest od wsk-i i śmiga lepiej jak na fabrycznym. Jak silnik dostaje
więcej powietrza to tłumik i kolanko muszą być trochę większe i mniej
zdławione.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Doładowanie dwusuwa .

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

piolek3

22

8877

Nie Sty 30, 2011 9:59 pm

piolek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8605

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Polerka silnika

Arkadius3

1

2768

Wto Lis 22, 2005 5:18 pm

marcinpc Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5487

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czyszczenie silnika i kół

jons14

2

3190

Nie Mar 19, 2006 8:50 pm

Igor Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 39 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 19 Queries | GZIP : Off ]