Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 30, 2024 7:56 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 4:53 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lut 23, 2010 9:29 pm
Posty: 42
Pojazd: Ogar 205
Witam.
Szukałem w internecie coś na temat doładowania dwu-suwa (wszystko czysto teoretycznie )
Znalazłem w większości wypowiedzi że najlepsza do doładowania jest sprężarka tłokowa i że ona podaje w odpowiednim momencie powietrze .
Moje pytanie brzmi : jaki to moment i gdzie to powietrze jest podawane (czy do komory spalania , czy do skrzyni korbowej )
Moim zdaniem skrzynia korbowa i gaźnik odpada ponieważ zubożyło by to mieszankę i szybko zatarły by się części smarowane przez mieszankę .
Albo podanie powietrza po wessaniu mieszanki i przed zassaniem nowej .
Jakie są wasze propozycje .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 8:23 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
http://www.youtube.com/watch?v=OeZpZf5rRy8

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 9:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Po tych zabiegach motor wcale siły nie ma, z nudy ludzie naprawdę glupoty robią ale takiej to jeszcze nie widziałem

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 11:51 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 29, 2011 11:37 am
Posty: 21
Miejscowość: Płock
Pojazd: jawa 50 Mustang w planach
luknij na to... http://www.youtube.com/watch?v=fekdTZEWOSQ
gadałem z tym kolesiem
tu sa rysunki

Image

Image

Image

Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 5:41 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lut 23, 2010 9:29 pm
Posty: 42
Pojazd: Ogar 205
ciekawe jak z mocą , ile wzrosła ?
Ale ja myślałem żeby zrobić jakiś układ który tylko mocniej sprężał by mieszankę w skrzyni korbowej .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 6:14 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 29, 2011 11:37 am
Posty: 21
Miejscowość: Płock
Pojazd: jawa 50 Mustang w planach
Powiem szczerze że nie wiem jak to lata i ile kucy wiecej... dawno się ten kolo nie odzywał.
Myślę że może to działać ale czy na pewno to nie wiem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 7:43 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 02, 2010 7:51 pm
Posty: 291
Miejscowość: łódz/brdów
Pojazd: .

Suzuki gs500 2004
Komar 3-1973r
Był:
Karpary 2-1988r
Chart 210-1990r
Yamaha DT 80 lc2 53v -1993
ja myślę że dużo bo t 4t sprężarka spręża tylko powietrze a 2t jeszcze mieszankę co może dać niezłego kopa .
ale myślę że lepiej wlać benzynę modelarską , to dopiero da kopa .
Taka benzyna ma dużo procent nitra i z silnika 8ccm daje 4hp


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 9:14 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 29, 2011 11:37 am
Posty: 21
Miejscowość: Płock
Pojazd: jawa 50 Mustang w planach
to sprężarka z golfa II 1.6 td... myślę że jest za duża do tak małej pojemności skokowej najmniejsza jaką spotkałem to od smarta 0.6l turbo. Ale jest też problem bo jeżeli dobrze pamiętam to powinno się dać gaźnik przed sprężarkę ale czy na pewno to nie mam pojęcia.
a co do "nitra" bo tak sie to paliwo nazywa to nie wiem czy by silnik wytrzymał taką temperaturę. zresztą nie mam pojęcia na temat paliw modelarskich ale to chyba nie jest dobry pomysł. jeżeli by tak można było to na pewno już bym o tym słyszał.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 10:02 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 11, 2009 3:45 pm
Posty: 343
Miejscowość: Giżycko
Pojazd: Romet Pony
Simson Sr 50
Może w Jawie TS 350 by coś dało ale w 50 tce to pewnie b-mało a jeszcze pozostaje problem ze smarowaniem.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Pony_50/24812" target="_blank

http://bikepics.com/members/juhas102/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 10:45 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lut 23, 2010 9:29 pm
Posty: 42
Pojazd: Ogar 205
Sprężanie powietrza i podawanie go do cylindra prawdopodobnie nie da aż takiego efektu .
Moim zdaniem dobre by było sprężyć dodatkowo mieszankę tak aby uzyskała ona bardzo dużą prędkość a co zatem idzie szybsza wymiana ładunku i większe obroty max oraz większy moment obrotowy na niskich obrotach .

Co do paliwa lotniczego , podczas spalania takiego paliwa jak wspomniał kolega duża temperatura oraz konstrukcjach modelarskich występują bardzo duże obroty (nawet do 40 000 RPM) pewnie spowodowane spalaniem takiego paliwa .
To paliwo mogło by się sprawdzić w 4t gdzie na wale są panewki zanurzone w oleju oraz wszystko jest smarowane olejem ale pozostaje jeszcze kwestia zaworów .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 11:32 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 29, 2011 11:37 am
Posty: 21
Miejscowość: Płock
Pojazd: jawa 50 Mustang w planach
Co do smarowania to tam jest doprowadzone wlot od spustu a wylot oleju tam gdzie sprawdza się poziom.

piolek3- to tak jak już mówiłem gaźnik powinien być przed sprężarką powietrza.
nie wiem panowie macie tu że można a czy z tego skorzystacie to już w waszej bańce :D
trochę kombinacji jest więc jest się czym bawić


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 3:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Panowie (oprócz Garry'ego i Conquerora, bo oni coś pewnie wiedzą), czy wy w ogóle wiecie o czym mówicie, czy pierdolicie farmazony bez sensu żeby tylko nabić posty i być fajnym?
crzano, jaka znowu benzyna modelarska? Żarowe silniki modelarskie chodzą na metanolu z olejem (czasami z domieszką nitrometanu, lecz nie daje on wielkiego przyrostu mocy, przez modelarzy lotniczych jest używany głównie w celu ułatwienia rozruchu i poprawienia kultury pracy przy niskich obrotach). Druga sprawa - 4KM z 8ccm to nie tak znowu wiele. Dzisiaj w zawodniczych silnikach moce dochodzą do 2.3KM z 2.5ccm na paliwie bez nitrometanu (dla niedowiarków strona producenta silników Cyclon z podanymi danymi technicznymi: http://www.rusengines.ru/?content=f2a/f ... tm&lang=en )
piolek3, nie samo paliwo powoduje osiąganie takich prędkości obrotowych, lecz cały projekt silnika. Bezpierścieniowy tłok, chromowana tuleja, kąt otwarcia stawidła, odpowiednio mały skok tłoka itd...
Delikatnie rzecz ujmując, odpuśćcie sobie doładowywanie dwusuwa, bo wydacie na to pewnie wielkie pieniądze, a przy stanie waszej wiedzy na dzień dzisiejszy (który to stan wywnioskowałem po dotychczasowych "ciekawostkach" przez was napisanych) nie będziecie w stanie zgrać wszystkiego i wyjdzie jedno wielkie gówno, a nie potężny silnik. Oczywiście zachęcam do poszerzania wiedzy na temat podwyższania mocy silników dwusuwowych, ale może by tak te wszystkie przeróbki poprzedzić solidnym przygotowaniem od strony fachowej literatury?

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 10:48 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Powinien się tutaj wypowiedzieć jeden z użytkowników, który zastosował takie rozwiązanie w Charcie...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 11:10 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lut 23, 2010 9:29 pm
Posty: 42
Pojazd: Ogar 205
Ja wiem że samo paliwo nie da takich prędkości obrotowych .
Masz racje MVVS to konstrukcja silnika sprawia że osiąga on duże prędkości obrotowe (szczególnie mały skok i lekki i mały tłok oraz wiele innych ) . Ale jednak paliwo coś daje i zwiększa prędkość obrotową bo inaczej by jej nie stosowani .

I nie chodzi mi tu o robienie doładowania dwusuwa .Bo każdy myśli jak założę nowy temat , to już będę to robił . Chodzi mi o to aby stworzyć taki temat , w którym można by było się coś dowiedzieć , podzielić z kimś swoim doświadczeniem i wiedzą .
Wiem że moja wiedza jest nikła , ale będę ją poszerzał .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Doładowanie dwusuwa .
PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 11:49 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 29, 2011 11:03 pm
Posty: 5
Miejscowość: Warszawa Mokotów :)
Pojazd: Romet Komar Oraz Chart
Popsujesz sobie tylko cały gaźnik takimi głupstwami ;/
nie rób tego mój dobry znajomy tak zrobił i później mu z gaźnika ciekło po czym filtr zaczął śmierdzieć i przemykiwać nie wiadomo od czego. Motocykl to był Wsk 175 i tak się działo musiał wymienić cały gaźnik i filtr powietrza a to nie są groszowe sprawy na dopasowanie takich rzeczy ;)Miał też duże obroty nie mógł ich wyregulować cały czas mu gasł i gasł ;)
Pozdrawiam !


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Doładowanie silnika.

galion59

12

3353

Wto Lip 31, 2007 7:03 pm

galion59 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning dwusuwa

wicek15

5

2631

Sob Mar 24, 2007 9:11 am

SzyMZek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 20 Queries | GZIP : Off ]