Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 2:53 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 27, 2007 2:30 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
korneliuszo napisał(a):
Dla mnie to tylko strata.

czego strata?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 27, 2007 3:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Pieniędzy, czasu i mocy iskry.

Zobacz tą diodę przy MOSFET'cie. To ona zabezpiecza tranzystor i odcina dolne oscylacje napięcia na cewce (krótsza iskra).

Jedynym plusem tego układu jest brak wypalania przerywacza (poprzez zmianę typu obciążenia)(a i tak przez niego powinien płynąć wyraźny prąd, więc po to jest rezystor R2).

Lepiej zrobić zapłon bateryjny i tego nie budować. Zobacz takie pojazdy jak maluchy (starsze) i nawet nasze Jawki, i czy często było trzeba czyścić coś w zapłonie?

Jeszcze wracając do strat to pomyśl o energii elektrycznej (tu liczy się każdy wat), prąd leci osobno na przerywacz i na cewkę.

Jak robić moduł nieemikroporocesorowy to tyrystorowy (z przetwornicą podwyższającą napięcie), a co do mikroporocesorowych jego zalety są już duże i ta słabsza iskra wystarcza.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 27, 2007 8:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
a mozna jakos ten uklad przerobic?

bo juz go zlutowalem narazie tak tylko prowizorycznie bo jest to pajaczek. zobacze jak to bedzie chodzic jutro testy...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 27, 2007 9:55 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
garry1, nie ma jak przerobić.

Co do pająka to lepiej zlutuj na kawałku płytki uniwersalnej i trzyma się kupy (mała tak jest za 2,50) i możesz to wrzucić do ogara.

A jaki rodzaj pająka?? luźny czy ciasny??

Bo jak ciasny to tej płytki nie potrzeba, lecz do tego trzeba mieć dużą wprawę.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 27, 2007 11:51 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 7:22 pm
Posty: 127
Miejscowość: Bydgoszcz
ten moduł ma jendnak zalety-nie zuzywa sie przerywacz;] ja mam juz wszystko gotowe plytke wytrawiona itp. tylko jest 1 problem;] niemam ogara;] jak jakiegoś dorwę to powiem jak ty wygląda czy coś daje czy nie

_________________
[url=http://www.exodus3000.com/?r=Coockie1]
http://www.exodus3000.com/exodus3kbanner.jpg
[/url]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 9:38 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Pisałem o tym, że się nie zużywa, lecz tak długo się zużywa, że to jest niedostrzegalne (po to jest specjalny stop na styki)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 9:06 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
chyba luzny :D nie obcinalem zadnej koncowki ;p dzisiaj podlaczylem pod prad staly z cewki w ogarze i pod przerywacz i iskry w ogole nie bylo :/ sprobuje jeszcze w weekend na akumulatorze z fury... troche by mi szkoda kasy bylo choc duzo nie wydalem a tranzystory z cala reszta raczej dobrze polaczylem :/

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 10:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
garry1, to uważaj, by ci coś tam nie dotknęło się przypadkiem.

Przy zapłonie bateryjnym kondensator zostaje.

Łączysz szeregowo akumulator, cewkę i przerywacz(a równolegle do przerywacza kondensator).



Uwaga!!! dzisiaj znalazłem na elektrodzie post mechanika32, który opublikował prawie identyczny schemat co ten.(wartości identyczne, jeden rezystor inaczej podłączony)

Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic460069.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 2:42 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 7:22 pm
Posty: 127
Miejscowość: Bydgoszcz
to wlaśnie jest ten sam schemat, a ten rezystor to raczej przez pomyłkę;]

_________________
[url=http://www.exodus3000.com/?r=Coockie1]
http://www.exodus3000.com/exodus3kbanner.jpg
[/url]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 3:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
czytałem opinie o tym układzie z MOSFETEM na jakimś forum i tam ludzie to zachwalają... sam się zastanawiam czy sobie nie zrobić takiego układu, bo moduł z tyrystorem nie wypalił :(

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 9:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Artizzz, a mógłbyś podać schemat tego tyrystorowego, bym go przestudiować.

MOSFET, MOSFETEM i ludzie go zachwalają na podobnej zasadzie jak cylindry 60 ccm (wyjeżdżony cylinder-nowy cylinder)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 7:52 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
siema sorki ze troche odkopuje ale muszę...
podlaczylem ostatnio ten moj "moduł" no i bylo to tak
prad w fajce byl(spr palcem) a na swiecy nie bylo iskry...
czy przerwa na przerywaczu ma cos do gadania>? bo tak pozniej sie zastanawialem
PZDR

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:48 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Ja sobie tez ten moduł złozylem,tylko po jakis 500m jazdy paliło mi Mosfeta.Ale maszyna chodziła elegancko,lepiej sie zbierał i co najciekawsze:przerwe na swiecy zwiekszyłem o prawie 3mm i iskra dalej była,co przy normalnym zapłonie jest prawie niemozliwe.POzdrawiam

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 10:40 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
F2B napisał(a):
tylko po jakis 500m jazdy paliło mi Mosfeta

a radiator dales ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 12:09 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Tak dałem,ale to nie wina radiatora,on był caly czas zimny.Podejzewam ze miał za mała wydajnośc prądowa i dlatego go paliło,narazie testów zaprzestałem,ale moze kiedys sie znowu pobawie.

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektroniczny moduł zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

KrzysieK

17

9289

Czw Sie 04, 2005 9:12 am

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny moduł zapłonowy

Kubik

9

3736

Wto Kwi 01, 2008 5:09 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny modul zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

komaroid

67

22930

Czw Paź 12, 2006 9:04 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Moduł zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 8, 9, 10 ]

omnia2005

142

38529

Pon Mar 17, 2008 10:37 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Moduł zapłonowy

major122

4

3290

Śro Cze 18, 2008 2:27 pm

bezelek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 122 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 21 Queries | GZIP : Off ]