Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Wrz 22, 2024 12:08 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Obrotomierz-pytanie
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 4:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Witam mam oryginalne czeskie magneto i iskrownik ono deje 30W z przodu mam zarówke 21W z tyłu 5W czyli mam jeszcze 4Watty "wolne" i pytanie jest takie gdy bym kupił obrotomierz zrobił jakiś stabilizator i podłączył pod to obrotomierz czy to by wszystko grało?Czytałem ze obrotek pobiera mało prądu ?? Ile dokładnie ?

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 9:27 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
To co pobiera obrotomierz zależy od samego obrotomierza(jego rodzaju) ja mam obrotomierz cyfrowy na dużym wyświetlaczu LCD z podświetleniem to ciągnie maksimum 3W ale przeważnie inne pobierają śladową ilość prądu a więc spokojnie powinno prądu Ci starczyć.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 8:22 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Chodzi mi to ten z dużego fiata, ewentualnie możecie mi doradzić jakiś inny ??

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 9:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Ja w charcie zrobilem obrotomierz mechaniczny, ale najlatwiej jest dac z duzego fiata tylko trzeba zrobic przetwornice na 12v.

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 1:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Będzie Ci świrował - wzrost napięcia wzrost obrotów itd - nie będzie dokładny.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 1:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Mvvs napisał(a):
Ja w charcie zrobilem obrotomierz mechaniczny.

tzn. jaki ?? może jakiś dokładny opis ?? :>

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 1:46 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
womax, taki co ma wskazówkę.

=XawiD=, jak dasz stabilizator to będzie super. (podwyższenie do 15V i stabilizacja do 12V)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 4:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
No też racja ale przetwornica weźmie tyle prądu, że...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 7:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Kurde przetwornica ;/ może by sie dało zrobić ale potrzebuje jakiś schemat (bo bardziej ze mnie monter "elektronik" <lol> ) i ile ona weznie prądu :|

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 9:33 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
To moze jakies trafo podpiac pod ktoras cewke i za trafem stabilizator dac.

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 12:59 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
luk333 napisał(a):
To moze jakies trafo podpiac pod ktoras cewke i za trafem stabilizator dac.


A po co ?
http://www.portalnaukowy.edu.pl/podwajacz_vill.htm


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 2:51 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Laszlo, o tym czytałem, lecz powiedz mi jaką wydajność prądową to ma?? (i straty napięcia (służy to do wysokich napięć))


luk333, pomysł dobry, lecz częstotliwość zależy od obrotów i nie da się zbudować odpowiedniego transformatora.

womax, schemat przetwornicy powinwn być gdzieś na www. google.pl , więc podam tylko ogólną zasadę działania.

Przetwornica z 6V na 12V może być wykonana na dwa sposoby:
a) pojemnościowa - przykład pomysł podany przez Laszlo (odpada, służą głównie do ustalania potencjału lub czasami do dostarczania ujemnego napięcia dla wzmacniaczy operacyjnych)

b) indukcyjna - zastosowanie regółki że cewka "nie lubi" zmian prądu (odpada, z pwpdu zbyt małej wydajności prądowej i strat używana do podawania napięcia na warikapy (diody pojemnościowe))

c) transformatorowa - ogólnie mowiąc zamienia prąd stały-prąd zmienny wys. częstotliwości-transformator-prostownik-prąd stały. Jest używana w samochodach do podwyższania napięcia do wzmacniaczy Audio. Wysoka częstotliwość umożliwia użycie naprawdę niewielkich rozmiarów transformatorów (np. przełożenie kabla przez rdzeń z cewki wys. napięcia z telewizora może spokojnie rozświetlić żarówkę przednią z samochodu!!).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 6:50 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Wydajność prądowa zależy w tym wypadki od dwóch czynników: 1 pojemności kondensatorów, 2 częstotliwości prądu przemiennego. tego drugiego raczej nie zmienisz a to pierwsze tak. Powinno to być wystarczająco skuteczne do zasilania obrotka.

Co do transformatora to też możesz go zastosować bo częstotliwość z iskrownika nie jest aż taka duża żeby wykluczała transformator. Jedyny problem jest z dostaniem/wykonaniem takiego transformatora oraz ze stratami jakie wynikają z jego użytkowania choć są one minimalne.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 7:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Laszlo, Jak do obrotomierza to podejdzie, lecz żeby nikt potem nie robił tego bo nie przewinął cewek a ma 12V akumulator.

W ogóle to te kondensatory musiały być bardzo duże.

sam transformator może mieć trochę za duże wymiary przy przetwarzaniu całego prądu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 8:50 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Dwa po 1 000µF kondensatorki by starczyły, przecież taki obrotek to nie wiertarka on raczej mało prądu pobiera.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 52 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 21 Queries | GZIP : Off ]