Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 11:57 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
korneliuszo
masz chyba jakąś obsesje na punkcie przesunięć fazowych.
Są one ważne ale w instalacjach sieciowych trójfazowych, a nie w motocyklowych.
W tym przypadku margines błędu jest minimalny. Zamiast 12V będzie 11.8V.
Naprawdę nie masz się czego czepiać - 0.2V różnicy to pikuś.

[ Dodano: 4 Wrzesień 2007, 22:37 ]
ojs
Cewkę w/n podłącz tak jak na pierwszym schemacie. Zostaw oryginalną
nie zmieniaj na samochodową. Przy rozruchu samochodowa potrzebuje
więcej prądu, a twoje aku ma za małą pojemność aby sprostać zadaniu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:39 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
No niewiem zauważ, że na magnecie jest 6 biegunów i błąd wychodzi tak z 120stopni (jak przy trójfazowym prądzie.

A w ogóle z 12 V nie naładujesz akumulatora 12V.

Cytat z wikipedii:
Cytuj:
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V
* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 V
* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,2 V - maksymalne 14,4 V
* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:48 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Przy większych obrotach napięcie będzie wyższe - potwierdził to ojs
swoimi pomiarami. Tak, że w praktyce nie ma problemu z ładowaniem aku.
Prądnice w motorowerach mają duży rozrzut napięcia wyjściowego,
które zależy od obrotów silnika i obciążenia instalacji elektrycznej.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 10:38 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Napięcie napięciem a moc mocą.

Napięcie będzie wystarczające, lecz mocy nie będzie (tak jak zasilać żarówkę z cewki WN).

Cytuj:
Prądnice w motorowerach mają duży rozrzut napięcia wyjściowego,
które [...] i obciążenia instalacji elektrycznej.


Sam o tym piszesz, więc ci napiszę w skrócie (już jednemu tłumaczyłem).

Wykonaj trzy pomiary. (zespołu cewek)
1. napięcie bez obciążenia (przy stałych obrotach) Ubo
2. prąd zwarcia (przy tych samych obrotach co w pom. 1) Iz
3. rezystancja uzwojenia (przy zgaszonym silniku) Ru


Wyjdzie ci że Ru<Ubo/Iz

Rw=Ubo/Iz

Moc maksymalna (oddawana do odbiornika) będzie przy Rodb=Rw. (jak nie wiesz skąd to się wzieło to pytaj)

W innym wypadku będzie mniejsza.

Z czego wynika, że napięcie na cewkach trzeba utrzymywać na poziomie Upo=Ubo/2, a prąd na poziomie Ipo=Iz/2


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Wrz 05, 2007 9:43 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Moc pobierana przez dany odbiornik to iloczyn napięcia na tym odbiorniku oraz prądu
płynącego przez ten odbiornik. Dlatego też lepszym rozwiązaniem jest połączenie
równoległe dwóch cewek 6V 15W (co sumarycznie daje to samo napięcie ale dwukrotnie
wyższą moc dzięki sumowaniu prądów z tych cewek), niż połączenie szeregowe tych
cewek, które podwaja napięcie przy nie zmienionym prądzie. Wydajność prądowa
cewek połączonych równolegle jest dwukrotnie większa jak przy połączeniu szeregowym.
Ma to duże znaczenie przy ładowaniu akumulatora, który jest dodatkowym odbiornikiem
prądu w układzie. Niektórzy ponoć stosują trzy cewki 6V 15W podłączone do trzech
prostowników - co daje w sumie 45W mocy oddawanej do instalacji elektrycznej.
Przy takim połączeniu wydajność prądowa układu jest w zupełności wystarczająca
do podłączenia dodatkowych odbiorników na przykład - kierunkowskazów.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 4:39 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, ech co by było gdyby było takie proste.

Łączysz w szeregu 6V15W i 6V30W (dwie równolegle) to wyjdzie ci moc 30W (już nie patrzę na przesunięcia), bo z pierwszej cewki wyciągniesz 2,5A i to ogranicza prąd (druga będzie wykorzystywana w połowie)

Z tym pono to prawda (sam mam tak)

chodzi o to, że mam trzy mostki i do każdego po cewce zapłonowej.

Piszę o łączeniu szeregowym cewek bo widzę, że ojs ma akku 12V.

Jak chce się mieć 12V i trzy mostki to trzeba przezwajać.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 4:52 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
korneliuszo napisał(a):
Jak chce się mieć 12V i trzy mostki to trzeba przezwajać.

Trzeba :(? ja myślałem że można podłączyć tak jak ja mam obecnie czyli 2 cewki zapłonowe i od każdej mostek i za mostkiem połączone szeregowo a jak się chce mieć jeszcze jeden mostek na 6V (pozostała trzecia cewka) to się równolegle pod jeden z zamontowanych już mostków podpiąć... tak jakbyście łączyli 3 diody na napięcie 6V :) 2 diody szeregowo i do tego szeregu pod którąś jedna dioda równolegle :).. Z wyp[owiedzi korneliuszo wynika że tak nie można ;(


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 4:55 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Byłoby najlepiej gdybyś miał trzy cewki na 12V, podłączone do trzech mostków.
Oczywiście te 3 mostki powinny być połączone ze sobą równolegle.
Wtedy nie zabraknie prądu do ładowania akumulatora.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 5:00 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
A tak jak ja napisałem to nie można ;/ ??... Co to ma za sens przewijac cewki na 12V skoro i tak się z nich więcej nie wyciśnie?... Więcej prądu można uzyskać tylko wtedy gdy się nawinie więcej zwojów a jak wiadomo ani pokrywa, ani koło magnesowe nie pozwala na większą ilośc zwojów...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 5:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Z dwóch cewek 12V połączonych równolegle uzyskasz więcej prądu niż z dwóch
cewek 6V połączonych szeregowo. A co dopiero jak połączysz równolegle 3 cewki.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 5:15 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
No ja nie moge.. tyle żeście pisali o tych różnych sprawa elektronicznych że 90% ludzi z tego forum (w tym ja) niewiedzą o co kaman :| a interpretowac prostego wzoru na natężenie prądu nie umiecie.... pomyśl.. jakby tak było to czy ludzie z JAWKI nie zrobili by tego oryginalnie? Prąd to prąd...instalacja na 6V ma taką samą wydajnośc jak na 12V... oczywiście że można przewijać cewki na 12V tylko po co? :| nie przewiniesz tym samym drutem co jest w zwykłej cewce zapłonowej bo potrzebowałbyś raz tyle zwojów zrobić a to NIEMOŻLIWE! Można zastosować cieńszy drut ale wyjdzie na to samo.. z 6V wyciąga się 15W, a z 12V wyciągnie sie 7,5W czy jest w tym sens? Oczywiście że cewki zapłonowe są lepsze od świetlnych... bo są grubiej uzwojone niż świetlne... na dowód tego każdy kto wkładał cewkę zapłonowe do magneta w miejsca świetlnych wie że ciaśniej wchodzą i tyle...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 5:40 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Jeżeli cewki 12V nie mieszczą się pod magnetem to po kiego grzyba przerabiać instalację
na 12V. Natomiast jeżeli zmieszczą się 3 cewki zapłonowe 6V 15W, to niema lepszego
rozwiązania. Dać 3 mostki - połączyć je równolegle, do tego aku na 6V i finito.
Prądu wystarczy z naddatkiem. W końcu będzie 45W do wykorzystania.
Wolę mieć wydajną instalacje 6V, niż pseudo 12V, która po włączeniu
kierunkowskazów będzie miała poniżej 12-tu wolt.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 5:54 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
galion59 napisał(a):
Jeżeli cewki 12V nie mieszczą się pod magnetem
mieszczą się, niektórzy mają takie właśnie cewki, ja tez niedługo będę miał ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 7:25 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
galion59 napisał(a):
Wolę mieć wydajną instalacje 6V, niż pseudo 12V, która po włączeniu
kierunkowskazów będzie miała poniżej 12-tu wolt.

i znowu odwołam się do wzoru... jeżeli mamy instalacje na 6V i 45W to natężenie jest równe 7,5A...
jeżeli mamy instalacje na 12V i 45W to natężenie jest równe 3,75A ... raz mniejsze ale.. jest ALE! Żarówki na 6V21W pobierają 3,5A a żarówki na 12V21A pobierają 1,75... więc jeden kit jakie jest napięcie!! Zasada jest prosta im więcej V tym mniej A.. odnosi się to do ładowania jak i pobierania prądu :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 8:08 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
ojs
W teorii wszystko się zgadza. W praktyce 3 cewki 12V 15W nie zmieszczą się pod
magneto. Trzeba je nawinąć drutem o mniejszej średnicy i wtedy będą miały
10W a nie 15W. I moc sumaryczna będzie równa 30W a nie zakładane 45W.
Wydajność prądowa układu zmniejszy się. Przy większym obciążeniu napięcie
na mostkach greatza spadnie poniżej 12V. Takie są prawa fizyki.
Nic na to nie poradzisz. Ten spadek napięcia może zmniejszyć elektrolit
o dużej pojemności umieszczony pomiędzy mostkami, a diodą ładującą aku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Cewka 6V

Odi

4

2628

Sob Maj 06, 2006 7:25 pm

marcinpc Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka 12 V

Ogier

8

2964

Śro Sie 16, 2006 3:14 pm

Ogier Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. cewka:D

Pumba

1

1340

Wto Maj 29, 2007 7:41 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka!

misio745

4

1857

Czw Cze 07, 2007 1:40 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka

Raptor

6

2088

Sob Lip 07, 2007 7:42 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 21 Queries | GZIP : Off ]