Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 10:23 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 1:53 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, jak pisał ojs więcej V- mniej A, czyli można da mniejszą grubość drutu i powinno się zmieścić.

Wydajność prądowa zmniejszy się, lecz moc pozostanie.

Napięcie zawsze spada (nawet w instalce 6V) i dla mnie akumulator jest buforem (jak załączysz kierunkowskazy to akku się rozładowywuje)

Piszesz o elektrolicie, po co on ma być akumulator z popularnych prostowników ma tylko diodę i działa. Piszesz, że kondensator zmniejszy spadek (zmniejszy, lecz na jak długo), tylko po co jak akumulator "stabilizuje" (impulsy ładują, a przy "dołkach" oddaje część energii).

W moim ogarze (z akku 6V) jedynym elementem do którego potrzebuję "stabilizowanego" napięcia jest zapłon (kierunki na bimetalu nawet powinny pójść bez akku)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 1:51 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
korneliuszo
Sam sobie zaprzeczasz. Widocznie nie byłeś na tej lekcji. Jeżeli wydajność prądowa spadnie,
ponieważ średnica drutu musi być mniejsza aby zmieścić większą ilość zwojów na 12V
i cewka zamiast 15W będzie miała 10W. Z tego jasno wynika, że 3 cewki 12V 10W połączone
równolegle będą miały 30W!!!! Natomiast 3 cewki 6V 15W tak samo połączone mają 45W!!!!!
WIDZISZ RÓŻNICĘ? MAM NADZIEJĘ ŻE TAK.
PS.
Nie opuszczaj ważnych lekcji bo będziesz miał problemy ze zrozumieniem prostych rzeczy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:18 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Ehhh to wszystko jest dziwne, jak breżniew wsadził 3 cewki przewinięte 200 zw DNE 0,7 to nie dość, że mu wlazły pod karter to jeszcze z przodu dał żarówkę 35W i jakoś nic nie narzekał na rozładowywanie sie akumulatora.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Olo, pierwszy o tym napisałeś.

galion59, dobra zmniejszamy przekrój drutu (pole powierzchni) (o połowę) i mamy zamiast 15W 7,5W. Dowijamy drugie identyczne uzwojenie (il. zwojów i grubość drutu) czyli mamy 7,5W + 7,5W=15W.

Mam nadzieję, że znalazłeś utracone waty.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:53 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
www.brezniewmoto.republika.pl wszystko opisane na jego stronie, żeby nie było że ja coś wymyślam ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 2:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Kumpel na początku też się napalił na instalację 12V. Poszedł do firmy z cewkami do
przezwojenia. Tam mu powiedzieli, że owszem mogą przezwoić, ale z jednej cewki
12V może mieć max 10W. Jak łatwo obliczyć z 3 cewek połączonych równolegle będzie 30W.
Cewka zasilająca zapłon ma 6V 15W. Kumpel dokupił jeszcze 2 takie cewki i ma 45W.
Kupił aku na 6V, trzy mostki prostownicze i diodę prostowniczą 10A. Połączyliśmy to do
kupy i wszystko działa. Zrobiłem mu prosty układ do kontroli ładowania aku (opis i schemat
w innym poście). Ma jeszcze założony obrotomierz elektroniczny. Dioda świeci przy ładowaniu aku. Sprawdziliśmy na obrotomierzu przy jakich obrotach zaczyna się ładowanie.
Przy 2700-2800 obrotów zaczynała dioda świecić. Po założeniu elektrolitu 4700mikro/25V
pomiędzy mostkami a diodą 10A - już przy 2000 obrotów dioda zaczynała świecić.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 4:54 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
I ja też się napaliłem na instalację 12V. Najpierw pozakładałem wszystkie żarówki na 12V.
Potem kupiłem akumulator 12V. Połączyłem wszystkie 3 cewki szeregowo, na wolnych obrotach bez obciążenia dają 20V. Do cewki zapłonowej dodałem jeszcze dwa oporniki połączone równolegle 4,7om aby zwiększyć opór układu zapłonowego i zmniejszyć natężenie prądu które tam idzie. No i podczas jazdy na krótkich wskaźnik napięcia aku świeci dwoma diodami żółtą i zieloną co znaczy że napięcie lekko przekracza normę.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 5:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Laszlo
Te 20V na wolnych obrotach, o których piszesz to napięcie stałe po mostku czy
zmienne na cewkach?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 6:40 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Zmienne w cewkach.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 7:20 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
To by się zgadzało. Swoją drogą masz silne magneto i dzięki temu jest ładowane aku.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:35 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, Laszlo, przypominam, że to nie będzie te 15W tylko mniej.

Laszlo, podłącz potencjometr do cewki i mierz napięcie, kiedy ustawisz 12V zmierz prąd lub opór i oblicz moc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:50 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
korneliuszo
Czy Ty się dopiero teraz obudziłeś? Przecież cały czas tłumaczę, że nie będzie 15W
tylko około 10W. Zrób sobie zimny prysznic może dojdziesz do siebie.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 3:13 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
korneliuszo napisał(a):

Laszlo, podłącz potencjometr do cewki i mierz napięcie, kiedy ustawisz 12V zmierz prąd lub opór i oblicz moc.


Nic nie będę podłączał i mierzył. Wystarczy że po odłączeniu akumulatora wszystko działa łącznie ze światłem 21W i cewką butelkową zasilaną z tego samego źródła!

"korneliuszo ty najzwyczajniej trolujesz!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 6:13 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Laszlo
Masz rację. Najważniejsze jest to, że cała instalacja działa poprawnie, nawet
po odłączeniu akumulatora.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 9:29 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Nie troluję.

będzie max. 15W gdy dasz opór obciążenia równy rezystancji wewnętrznej.

To że działa to dobrze, lecz wolę być precyzyjny.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Cewka 6V

Odi

4

2628

Sob Maj 06, 2006 7:25 pm

marcinpc Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka 12 V

Ogier

8

2964

Śro Sie 16, 2006 3:14 pm

Ogier Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. cewka:D

Pumba

1

1340

Wto Maj 29, 2007 7:41 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka!

misio745

4

1857

Czw Cze 07, 2007 1:40 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka

Raptor

6

2088

Sob Lip 07, 2007 7:42 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 41 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 24 Queries | GZIP : Off ]