Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Wrz 22, 2024 12:17 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Czeski sposób ulepszenia zapłonu przez transformator? ^.-
PostWysłany: Śro Maj 28, 2008 12:25 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lut 20, 2008 10:28 pm
Posty: 12
Miejscowość: Łęczna
Zapłon
Chodziłem po necie w poszukiwaniu czeskich sposobów na tuning jawki i natknąłem się na taki ciekawy patent. Z mojej ubogiej wiedzy elektronicznej doszedłem do wniosku ,że zakłada on użycie transformatora i zwiększeniu napięcia z (zapomniałem nazwy XD) cewki? na magnecie do 230V albo i większego czyli pewnie i innej cewki. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś to sprawdził
,jeśli zna czeski przetłumaczył albo dzięki schematom rozkminił co i jak. Na dole w tabelce są wartości elementów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 28, 2008 7:28 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Lut 22, 2008 3:43 pm
Posty: 42
Miejscowość: Łódź
Kilka rzeczy w tej tabelce i tekstu tam moge ci przetlumaczyc, ale tylko to co bede wiedzial.

_________________
Jawa 50 Ogar 200 i Motorynka Pony 50;D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 28, 2008 9:15 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
To jest zapłon tyrystorowy (na moje)...
leho napisał(a):
na magnecie do 230V
Człowieku... To nie realne zupełnie... Poza tym gdzie masz wogóle napisane cokolwiek o 230V?

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 2:47 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Lut 22, 2008 3:43 pm
Posty: 42
Miejscowość: Łódź
Jest napisane na dole. Ale moim zdaniem to wspomnienie o 230 to chyba wbudowany prostownik. Ale po co to nie wiem.

_________________
Jawa 50 Ogar 200 i Motorynka Pony 50;D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 11:24 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Już chyba tłumaczyłem, lecz jeszcze raz wytłumaczę.

Magneto wytwarza napięcie zmienne.
Transformator je podwyższa.
Wyprostowane 230V ładuje kondensator C1.
nagłe zwarcie TY1 powoduje szpilkę napięcia na cewce WN.
I mamy iskrę.

Reszta układu to obrobienie sygnału z przerywacza.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 7:11 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pią Lut 22, 2008 3:43 pm
Posty: 42
Miejscowość: Łódź
To warto by bylo cos takiego zrobic?

_________________
Jawa 50 Ogar 200 i Motorynka Pony 50;D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 2:57 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Osobiście uważam że lepiej zakładać akumulator (albo ten zapłon albo akumulator)

Kiedyś robiono takie układy do samochodów lecz zrezygnowano na rzecz tranzystorowego (i ze zmiennym pkt. zapłonu)

Dodam jeszcze że dzięki bateryjnemu mogę wyfukiwać z tłumika. (ten nie da rady)

Prawdopodobnie będzie się też trzeba cackać z odstępem przerywacza (z bateryjnym tylko trza punkt rozwarcia platynek)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 9:40 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lut 20, 2008 10:28 pm
Posty: 12
Miejscowość: Łęczna
Wyfukiwać?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 1:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Ja miałem takie coś ale w ogarze 205 gdzie nie potrzebny był już ten transformator bo napięce żędu 250V wychodzi z cewki normalnie ale padł triak i cewka już nie taka jak na początku. Miało to wiele zalet ponieważ motór odpalał z pierwszego kopa bez pompowania paliwa. Cewke miałem 6V więc może troche przesadziłem z tym napięciem jakie dostawała.

Transformator ma określona częstotliwość prądu przy której dobrze zmienia napięcie a przy reszcie sa już duże spadki więc to nie dobry sposub. Lepiej przewninąć orginala cewke w silniku na 2x cieńszy drut ile zwojów się mieści.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 7:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Jak wyłączę zapłon i jak włączę i obroty są za małe by wykonać pełny obrót to strzela z tłumika (tylko ja mam z simsona i tak fuka na mnie)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 11:41 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
ja jak zgasiłem silnik a tłok zatrzymywał się przed lub za gmp to jak włączyłem zapło to był przeskok iskry i tłok szedł do dmp.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 04, 2008 9:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Bo kondensator został dopiero wtedy rozładowywany.

Ja mam tak że przy obrocie w tył platynki rozwierają się ok. otwarcia okna wydechowego.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Ogar 200] Czeski tłumik.

200Ogar

8

3110

Pią Lut 13, 2009 11:25 pm

Sieku Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sposob na rozdzielanie karterów

paabson

7

3431

Śro Maj 21, 2008 6:26 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów kap, kap... olej przez starter

luk333

11

2982

Śro Cze 06, 2007 3:33 pm

luk333 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Powietrze przez Simmering 017/023

KaLiSiu

3

2397

Czw Lip 05, 2012 7:07 pm

makso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Romet Ogar 205] Sposób na wał :( zaspawany!

Larus07

7

2664

Śro Kwi 30, 2008 6:11 pm

Diabloo Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 59 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 21 Queries | GZIP : Off ]