Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 02, 2024 12:34 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 10:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lut 17, 2010 4:24 pm
Posty: 19
Pojazd: Ogar 200
Witam :)
Mam takie pytanie, a mianowicie jak i czym zrobić plan głowicy na czym to polega?? ;(
Bo robię małe przeróbki w silniku i chciałbym również zrobić plan głowicy :D
A więc jak, czym i co to jest ten plan??

Z góry dzięki za odp :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 11:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Tokarz Ci to musi zrobić. Poszukaj na forum o co chodzi w planowaniu głowicy

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 7:31 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ale w ogarze nie wiem czy ci się opłaca to robić bo w ogarach jest duża kompresja :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 3:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
planowanie polega na ścięciu/spiłowaniu warstwy głowicy która łączy sie z cylindrem. Tym samym poprawiasz sobie stopień sprężania. Nie można ściąć myślę wiecej niż 1mm bo Ci świecę wysadzi

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 6:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
W ogarze planowali o 2.5mm i to chodziło. Tylko wtedy trzeba profilować zagłębienie na tłok. Breżniew miał tak splanowane i cisnął 80km/h


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 6:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ale w tedy wał pewnie nieźle dostaje po du*ie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 12:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Wał tam jest mocny jak jest w dobrym stanie to na pewno wytrzyma


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 6:31 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:17 pm
Posty: 78
Miejscowość: Wronki
Pojazd: JAWA 50 typ 20, YAMAHA YZ 250, ITALJET 125 4T
No ale ile wytrzyma ?? Jeśli ja robię silnik co kręci powyżej 10tys. to wał nie pochodził by długo na tak mocno splanowanej głowicy ,a tak w ogóle to będę się starał kupić tłok 1p i głowice słoneczkową :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 6:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
No właśnie ale nawet nowy potrzymać potrzyma ale już nie tylko co bez planowania :]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 6:41 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:17 pm
Posty: 78
Miejscowość: Wronki
Pojazd: JAWA 50 typ 20, YAMAHA YZ 250, ITALJET 125 4T
No nowy wał z alledrogo niestety :/ A tak nawiasem robię słynną jawe50speed i na tych czeskich stronkach była mocno splanowana oryginalna głowica zapewne o jakieś 2,5mm bądź 3mm więc ile to może pochodzić jeden sezon ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 8:02 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
To zadajmy sobie pytanie czy ta hardcorowa Jawka jest do jeżdżenia na codzień...? Bo ja osobiście w to wątpie. Więc nikt sie raczej nei martwił ile to wytrzyma.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 12:41 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:17 pm
Posty: 78
Miejscowość: Wronki
Pojazd: JAWA 50 typ 20, YAMAHA YZ 250, ITALJET 125 4T
Wiem ,że nie jest do jazdy na co dzień więc może i głupi jestem ,że ją robię :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Plan głowicy?
PostWysłany: Czw Kwi 01, 2010 9:41 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Według mnie tuning powinien poprawić błędy fabryczne jak w jawce sprzęgło które jest krótko wieczne, a sprężanie ma całkiem duże więc po co poprawiać coś co jest dobre? Poza tym skraca się żywot wału ale i innych części silnika jak i ramy która jest dość słaba w jawce. A po takim żyłowaniu moto to tylko dobre orginalne części idą na złom i tyle wg mnie, takie jest moje zdanie o tym.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Wymiana głowicy

maciasgta

6

3252

Nie Sie 27, 2006 3:14 pm

matemarek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuleja na głowicy

szybki

2

1479

Sob Mar 08, 2008 10:23 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Motorynka] Nagar na tłoku i głowicy

siwy_1992

10

4027

Sob Paź 18, 2008 9:27 pm

szkp Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [motorynka] zerwany gwint głowicy

SuzukiRm250

11

3667

Sob Wrz 05, 2009 10:05 pm

MVVS Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Dt 80 MX] Cieknie spod głowicy, "ma humory"

Driver

14

3223

Nie Cze 14, 2009 8:09 am

Driver Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 20 Queries | GZIP : Off ]