Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 2:18 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 11:08 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 24, 2009 9:40 pm
Posty: 56
Miejscowość: Pruszcz :]
Pojazd: Romet Chart 210..
Jutro kupie ten multimetr bo widze ze bez tego sie nieobejdzie ;< jutro sprawdze i powiem co i jak :)

_________________
Same Logo nie uczyni z Ciebie kogoś :)

Sprzedam Częsci Romet Chart 210 <- Kontakt GG:5098751 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 11:45 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 27, 2010 9:10 pm
Posty: 153
Miejscowość: Wojnowo [CBY]
Pojazd: Aprilia Amico,
Romet M-2 x 1,7
Resztki Jawy Mustang, chętnie sprzedam
Ktoś napisał że magneto się rozmagnesowało. Jest to w ogóle możliwe?! "Ciało namagnesowane raz, magnesuje cały czas"
z serii Ciało puszczone raz, puszcza się cały czas :D

_________________
JAK BYŁO TO SORRY.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 12:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Cytuj:
Ktoś napisał że magneto się rozmagnesowało. Jest to w ogóle możliwe?! "Ciało namagnesowane raz, magnesuje cały czas"

Jest możliwe. Mi głównie chodziło z zbyt dużą przerwę między cewkami a magnesami co osłabia pole, a więc i indukcję prądu w cewce.
Jednak to nie to.
Jak pomierzysz to może wyjdzie co i jak. Ciężka sprawa, że wszystko wymieniłeś i dalej nie pali.

Daj może cały "komplet" z innego charta.
Zapłon, moduł, cewkę WN, fajkę i kabel. Jak to nie pomoże to jakaś usterka mechaniczna w silniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 1:55 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 24, 2009 9:40 pm
Posty: 56
Miejscowość: Pruszcz :]
Pojazd: Romet Chart 210..
Mechaniczna napewno nie bo jaka? Jutro multimetr w łape i wszystko pomierzymy i wyjdzie w praniu gdzie siedzi problem :)

--------- Nie Cze 27, 2010 10:42 pm Połączono ---------

A więc nudziło mi się dzisiaj wiec poszedłem do garażu wziąłem schemat el. w łape i jazda okazało sie że brak iskry Zbugowany był przez kabelki :] Gdy chart odpalił nadal ma problem z wkreceniem się na obroty i kopci. ojapier więc to chyba zpowodowane jest tym że gdzieś jest wyciek ze skrzyni i olej z niej bierze.

_________________
Same Logo nie uczyni z Ciebie kogoś :)

Sprzedam Częsci Romet Chart 210 <- Kontakt GG:5098751 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 9:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
A bierze olej?? Sprawdź i będzie wiadomo na 100%.
Zapożycz od kogoś 14MC sprawny. Ja K60B nie ufam, miałem sporo problemów z tym gaźnikiem.
Wcześniej było ok? Na tym samym cylku?

Mówisz o składaniu silnika. Robiłeś szlif, wymieniałeś tłok, albo pierścienie?
Jeżeli tak to oczywiste, że nie będzie kręcił normalnie...
U mnie chart pierwsze 5km to na 3 biegu nie jechał więcej niż 20km/h, na 2 jechał 15. Z 1 ledwo ruszał.
Póki nie miniesz 10km to może się tak dziać, a nawet i dłużej. Norma przy pierwszych uruchomieniach.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 9:54 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 24, 2009 9:40 pm
Posty: 56
Miejscowość: Pruszcz :]
Pojazd: Romet Chart 210..
bing14mc lezy u mnie na pólce :P Tak ewidentnie przerywać zacząl po wymianie wału.

Dodam że, jak znalazłem "iskre" to jak go odpalilem troche pogazowałem to strzelił w tłumik. ojapier Wydaje mi się że też jakby swiece poprzepalało bo iskre mają a nie chce na nich palić ostatnio włozyłem swiece z kumpla charta to odpalil od kopa bez problemu lecz tez mial problem z wkreceniem sie na obroty :>

_________________
Same Logo nie uczyni z Ciebie kogoś :)

Sprzedam Częsci Romet Chart 210 <- Kontakt GG:5098751 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 9:57 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Cytuj:
iz po zlozeniu silnika. gdy odpalilem charta za 4kopem po zlozeniu charcik palil wysmienicie gdyby nie to gdy mu wstawilem full gazu mial takie jakby odciecie zaplonu i nie mogl sie wkrecic na obroty.

Weź się nim przejedź trochę. Nawet jakby ledwo jechał. Sprawdź zapłon, jego wyprzedzenie (lepiej spóźniony niż zbyt wczesny).
Powinien się "rozchodzić".
Wcześniej sprawdź jeszcze ten olej w skrzyni czy go nie bierze czasem.


Tylko wał wymieniłeś? Podejrzane.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 10:04 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 24, 2009 9:40 pm
Posty: 56
Miejscowość: Pruszcz :]
Pojazd: Romet Chart 210..
jeździłem nim ;] musze przejechać jakieś 300metrów żeby go odmuliło i wtedy normalnie się wkręca. Ale co z tego jak ostygnie i znowu to samo :O Z zapłonem jest dziwna rzecz.

Wychodzi na to ze jak mam 2.5mm przed gmp to zamiast zapłon być rowno na kresce L jest jakies pol centymetra w w prawą stronę mimo ze mam go juz na maxa przestawionego wychodzi na to jakbym musial powiekszyć na gdzie sie przykreca zaplon na sruby te okna rozwiercić je bardziej w prawą strone :>

_________________
Same Logo nie uczyni z Ciebie kogoś :)

Sprzedam Częsci Romet Chart 210 <- Kontakt GG:5098751 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 10:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Nie pamiętam jak to było z zapłonem bo regulowałem go ostanio 1500km i 1,5roku temu xD
Jutro sam będę musiał z zapłonem walczyć bo mam lekko opóźniony (jak docierałem to tak dałem bo się mniej grzał) i przy wydechu na 26 zbyt późny ten zapłon. Tylko ściągacz muszę kupić :/

Cytuj:
jeździłem nim musze przejechać jakieś 300metrów żeby go odmuliło i wtedy normalnie się wkręca. Ale co z tego jak ostygnie i znowu to samo :O


Albo tak jest bo się "układa", albo dla tego, że tłok i pierścionki się rozszerzają od temperatury i uszczelnia lepiej. Nie wiem.
Ja bym chwile pojeździł tak jak jest i czekał na efekty (parę kilców).
Jak strzela w tłumik to przyspiesz trochę zapłon. Widocznie zbyt opóźniony. Zrób to wg książki od charta. Coś musisz źle robić, bo regulacji nie może brakować.

Ja spadam bo śpiący jestem dzisiaj, jutro odpisze jbc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Nie Cze 27, 2010 10:18 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 24, 2009 9:40 pm
Posty: 56
Miejscowość: Pruszcz :]
Pojazd: Romet Chart 210..
jutro zrobię fote jak to jest z tym zapłonem.

Mimo itak rozłorze jednak silnik kupie komplet nowych uszczelek juz niech jest żeby nie było. Potem kupuję itak tłok pierścionki i głowicę od sima :) gaźnik będzie dellorto 21mm i spawak pod 7700rpm.



P.S. jak możesz daj mi twoje gg na PW

_________________
Same Logo nie uczyni z Ciebie kogoś :)

Sprzedam Częsci Romet Chart 210 <- Kontakt GG:5098751 :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Pon Cze 28, 2010 9:58 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Jak masz nowy wał polski to one mogą się różnić rowkiem na klin w i innym miejscu i może tak być że musisz poszerzyć mocowania do ustawienia ja tak miałem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Pon Cze 28, 2010 10:58 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Ja mam z Polski made in china i jest ok. Nic nie musiałem poszerzać. Tylko po 1500km już ma luzy jak s...
Skoro robisz taki tuning to rozbierz silnik jeszcze raz, poskładaj jak należy, a najlepiej składaj dopiero jak będziesz miał wszystko przygotowane.
Bo potem przy wymianie tłoka znowu trzeba cylinder zdjąć, więc jest szansa, że jakiś brud się do środka dostanie.
Idę na złom szukać rurki i blachy na króciec xD


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Pon Cze 28, 2010 11:34 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ale zależy na jaki wał trafisz mój już ma ze 2k i luzów nie ma a nie raz katy miał. :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Pon Cze 28, 2010 11:38 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Za to rowek na klin miał krzywo :]
Tak czy siak, ciężko powiedzieć czemu tak się dzieje z tym "przerywaniem".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] problemy z odpaleniem
PostWysłany: Pon Cze 28, 2010 1:45 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jeżeli cewka zasilająca będzie miała przebicie międzyzwojowe to będzie strzelać i pierniczyć się ten zapłon. To samo z cewką butelkową. Trzeba pomierzyć rezystancje tych elementów. Przy okazji impulsator również trzeba by było zbadać choć pod względem rezystancji uzwojenia. Przy pomiarze cewki zasilającej, sprawdź czy jak ją ściśniesz (palcami) to zmieni się jej rezystancja. Pomiarów dokonaj na początek na zimnym silniku (po prostu nie odpalaj i zmierz). Potem uruchom silnik i sprawdź jakie napięcie na wolnych obrotach indukuje cewka zasilająca. Możesz dodać potem gazu i obserwować o ile się zwiększy. Napięcie oczywiście mierzysz na zakresie dla napięcia przemiennego. Ustaw na 400V lub więcej jak tam miernik będzie miał. Zaznaczam jeszcze, że napięcie mierzymy względem masy. Później po pomiarach (oczywiście wszystko sobie notujesz na jakiejś kartce) napięcia, zgaś silnik i dokonaj ponownego pomiaru rezystancji cewki zasilającej oraz impulsatora. To samo na cewce butelkowej. W ten sposób można sobie mniej więcej zbadać sprawność tych elementów.

Co do modułu zapłonowego. Jedyne co może go "spalić", to zbyt wysokie napięcie z cewki zasilającej. Jeśli przekroczy 400V, może tego nie znieść kondensator wykonawczy. Tyrystor powinien dać radę, gdyż jest tam scalaczek wytrzymujący napięcie przewodzenia (i wsteczne) rzędu 800V i maksymalnym prądzie (w impulsie) 12A. Są tam jeszcze diody prostownicze, ale one wytrzymują napięcia rzędu 1000V o ile pamiętam, także wątpię, żeby je przebiło. Występuje tam też inne uszkodzenie i śmiem twierdzić, że zdarza się ono w 99% przypadków uszkodzonego modułu (pewna wada fabryczna) (miałem 3 moduły, w każdym to samo).

Jeżeli ustawiając tłok w Górnym Martwym Punkcie, czyli w najwyższym jego położeniu w cylindrze i cofając go potem w dół o 2,5mm - kręcąc kołem zamachowym w prawo (kierunek przeciwny do kierunku pracy silnika) - strzałka na impulsatorze nie pokrywa się z cechą L, to albo źle nałożyłeś magneto na wał z klinem i się obkręciło, albo coś jest nie tak z rowkiem na wale. Ustaw tłok w GMP i zrób zdjęcie czopu wału. Będzie wiadomo, czy rowek na klin jest w odpowiednim miejscu. W tych nowych rzemieślniczych wałach jakość jest taka zaje..., że istnieje możliwość obrócenia się czopu wału wokół własnej osi, to samo z osadzeniem przeciwwag na sworzniu łączącym obie połówki.... Wykonanie jest na prawdę mierne.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Problemy z odpaleniem WSK-i 125

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DoMinator94

15

4644

Czw Wrz 22, 2011 7:21 pm

Freddie Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problemy z odpaleniem Ogar 200

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

munioogar

18

5819

Śro Lut 21, 2007 2:46 pm

Derek123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problemy z odpaleniem GILERY RC 125

melon98

0

1267

Nie Mar 14, 2010 5:04 pm

melon98 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [027] Problemy z odpaleniem, jazdą

ufosi

14

3573

Sob Kwi 09, 2011 9:07 am

ufosi Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [s51] Problemy z odpaleniem i strzały z tłumika

Cinuz

2

1616

Śro Maj 13, 2009 12:36 pm

Cinuz Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 27 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 19 Queries | GZIP : Off ]