Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 12:56 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Układ zapłonowy bez kondensatora.
PostWysłany: Śro Sie 08, 2007 5:23 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
W konwencjonalnym zapłonie bateryjnym z przerywaczem mechanicznym
można w bardzo prosty sposób wyeliminować kondensator i zmniejszyć
kilkunastokrotnie prąd płynący przez styki przerywacza.
Zamiast kilku amperów płynących przez styki przerywacza mamy
kilkaset miliamper - czyli prąd płynący przez żaróweczkę w latarce.
Pozwala to wyeliminować iskrzenie na stykach przerywacza i wypalanie
tych styków. Przy tak małym prądzie niepotrzebny będzie kondensator.
Wystarczy kupić tranzystor p-n-p (BDX18 lub BDP396 lub BDP286)
oraz diodę impulsową BA159. Diodę BA159 podłączamy równolegle
do uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia (katodą do plusa).
Tranzystor smarujemy cienko pastą silikonową i przykręcamy do
niedużego radiatora. Obudowa tranzystora musi mieć kontakt elektryczny
z radiatorem, ponieważ kolektor tego tranzystora wyprowadzony jest na
jego metalową obudowę. Radiator na którym jest tranzystor - podłączamy
do minusa akumlatora. Emiter tego tranzystora podłączamy do drugiego
styku uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia.
Pierwszy styk tej cewki podłączony jest do plusa akumlatora.
Bazę tranzystora podłączamy do ruchomego styku przerywacza.
Styk nieruchomy podłączony jest do masy, czyli minusa akumlatora.
http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=199
http://www.sklepelektroniczny.com.pl/pr ... cts_id=424
http://www.semelab.co.uk/pdf/bipolar/sh ... _BDX18.pdf

[ Dodano: 9 Sierpień 2007, 12:19 ]
Patent jest zrobiony u kumpla w maluchu.
Aby usunąć palec rozdzielacza w zapłonie, kupił dwubiegunową cewkę
wysokiego napięcia o oporności 2,5oma. I wtedy dopiero zaczęły się
problemy. Cewka ma za małą oporność i styki przerywacza wypalały
się w zawrotnym tempie. Pomyślałem i zastosowałem prosty klucz
tranzystorowy na BDX18. Cały prąd płynie przez złącze E-K, a bazę
tego tranzystora podłączyłem do przerywacza. W układzie jest jeszcze
dioda BA159, która zabezpiecza tranzystor przed przebiciem przez
wysokonapięciowe impulsy generowane na obciążeniu indukcyjnym
jakim jest uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Kumpel
kupił nowy przerywacz, wypolerował styki na lustro ustawił dokładnie
szczelinę i wyregulował zapłon. Usunął także kondensator, który
przy tak małym prądzie na przerywaczu - jest niepotrzebny.
Po zamontowaniu tego patentu odpalił silnik i sprawdził jak działa.
Ruszyliśmy w trasę i wszystko było OK. Przeróbkę ma od roku
i nie było z nią żadnych problemów. Jeżeli zadziałało w maluchu
to powinno zadziałać w motorze z zapłonem akumulatorowym.

[ Dodano: 9 Sierpień 2007, 16:30 ]
Iskrzenie na stykach przerywacza oraz kondensator,
powodują opóźnienie zapłonu - silnik gorzej wkręca się na wysokie obroty.
Kumpel w maluchu ma założony obrotomierz. Po zrobieniu tego patentu silnik ma
o 10% wyższe maksymalne obroty i znacznie szybciej je osiąga.

[ Dodano: 9 Sierpień 2007, 21:01 ]
Do opisu załączam schemat.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 12:01 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 7:22 pm
Posty: 127
Miejscowość: Bydgoszcz
hmm myślę że kondensator nie znajduje się tam z powodu prądu płynącego przez przerywacz, ale w celu jak najszybszego "wyssania" napięcia z cewki - im bardziej(szybciej) napięcie na cewce spada tym bardziej ona "stara sie" je podnieść , przez co na wtórnym uzwojeniu wytwarza się wn, przeprowadziłem jednak eksperyment i nie do końca potwierdza on moja tezę, generator na 555 ustawiony naokoło 60 hz bez kondensatora i z nim- bez osiąga sie lepsze wyniki, z nim zaczyna przerywać kondensator nie nadąża z ładowaniem i rozładowaniem sie, lecz przy mniejszej częstotliwości kondensator poprawia energię iskry, także nie wiem czym się kierować...

_________________
[url=http://www.exodus3000.com/?r=Coockie1]
http://www.exodus3000.com/exodus3kbanner.jpg
[/url]


Ostatnio edytowany przez Coockie, Czw Wrz 06, 2007 4:38 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 12:30 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
Ile przerobiona na zapłon elektryczny 12V instalacja elektryczna (zapłon) pobiera prądu (cewka z malucha naprzykład zamiast standardowej)? Chodzi mi mniej więcej o to ile np. na akumulatorze 12V 5Ah będzie silnik działał bez ładowania akumulatora. Bo w pierwszym poście na górze pisze że kilka A.. z tym że to jest na 6V, a im większe napięcie tym mniejszy pobór prądu..

EDIT
A gdzie na schemacie jest cewka W/N oraz diody prostownicze (mostek graetza)??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 2:02 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 7:22 pm
Posty: 127
Miejscowość: Bydgoszcz
to jest tylko orientacyjny schemat tej części elektryki (po prostu samego zapłonu) wszystkie inne cewki przepuszczasz przez mostki gretza i na akumulator... i resztę installki

_________________
[url=http://www.exodus3000.com/?r=Coockie1]
http://www.exodus3000.com/exodus3kbanner.jpg
[/url]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 1:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
omg 3 masy? a gdzie podłączyć świece?do innego moto?

czy po wyprostowaniu napięcia można tego użyć w bezakumulatorowym moto?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Ostatnio edytowany przez kroczus, Sob Wrz 01, 2007 9:43 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 7:40 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
kroczus, nie bo będą problemy z przesunięciem fazowym (musi być przynajmniej duży kondensator)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:43 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
ok korneliusz.A jak duży by można tego spróbować :D?


galion59 jakbyś mógł to dorysuj wtórną część cewki zapłonowej,bo niektórym schemat może okazać się nie do odczytania ;)

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 9:59 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Właśnie tego nie wiem (dużo zależy od ustawienia przerwy na przerywaczu)

trza to obliczyć, lecz nie mam dzisiaj czasu


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 1:39 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
L1 - to uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Jeżeli chodzi o podłączenie cewki
to nie powinno być żadnych problemów. Plus na cewkę pozostaje bez zmian. Jedyna
różnica to taka, że drugi styk cewki zamiast na przerywacz, podłączony jest do
emitera tranzystora BDX18.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Układ zapłonowy bez akumulatora.

galion59

4

2257

Śro Sie 15, 2007 5:29 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart 210] Układ zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

scarman20

24

10519

Wto Sie 25, 2009 9:07 pm

tupek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ilość kabli do kondensatora

jasiu111_2007

2

1794

Sob Kwi 05, 2008 7:44 am

jasiu111_2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów objawy uszkodzonego kondensatora

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

gundik1

22

24071

Czw Sty 27, 2011 7:21 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Długość kabla kondensatora.

Sylweq7a

5

2140

Sob Sie 06, 2011 4:03 pm

Sylweq7a Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 20 Queries | GZIP : Off ]