Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Maj 11, 2024 8:56 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 5:59 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, ale o ile mnie pamięć nie myli, jeśli klocek potraktować jako trapez wówczas wymiary będą następujące: wysokość trapezu 16-17mm, dolna podstawa 11, górna 14mm. Ktoś musiałby sprawdzić wmiary oryginalnych klocków, moje są o jakieś 1,5mm wyższe - zauważyłem że klocki w oryginalnym sprzęgle nie dochodzą do zewnętrznej krawędzi tarczy dociskowej lub przekładki, stąd taka różnica w wymiarach. Między klockami po wstawieniu w gniazda w tarczy są minimalne szczeliny, ale równie dobrze mogłoby ich nie być. Za to jeśli ktoś wstawia twarde drewno, musi liczyć się z tym że sprzęgło będzie żyło długo, ale będzie miało mniejszy współczynnik tarcia, więc przekładkę, płaszczyznę kosza sprzęgłowego i docisk można potraktować dość grubym (np.100-120) papierem ściernym, wykonując na nich promieniście rysy. To dość skuteczna metoda na poprawę tarcia między częściami.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 2:41 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
Nie odpowiedziałeś mi jeszcze co to za przyrząd na fotce ;) Z góry dzięki za odpowiedź

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 3:47 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
A to jest jeszcze inny patencik który mam u siebie - skrócona dźwignia sterująca krzywką hamulca w tylnym kole. Wykonana z jednego kawałka stali, powoduje nieco większe wychylenie samej krzywki i silniejszy docisk szczęk hamulca do bębna. Zamierzam połączyć krótką dźwignię ze sterowaniem hamulca prętem zamiast linki (w Ogarach już fabrycznie jest montowany pręt, w Jawkach niestety nie) co jeszcze usprawni działanie "spowalniaczy". Celowo nie rozrysowałem ilości zębów na wielowpuście, nie pamiętam ile ich jest - fakt faktem, że nacinałem je ręcznie pilnikiem iglakiem. Najlepiej wykonać to dłutownicą, ale jak się nie ma dostępu do specjalistycznego sprzętu - pozostaje dłubanie ręczne. Skoro już się rozwija wysokie prędkości, dobrze jest mieć czym hamować...

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 7:52 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
A już myślałem że jakiś patent na sprzęgło;/ Masz może jakiś patent żeby łatwiej można było zakładać zabezpieczenia? I jeszcze ostatnie pytanko jak zrobić wpusty do sprzęgła chodzi mi o coś takiego http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... uu2ty1.jpg dokładnie jak wycinasz te czarne punkty?

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 8:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 21, 2007 8:36 am
Posty: 1616
Miejscowość: Ostrołęka
Pojazd: Audi A4 B5 1.6 '95

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 200 '89
Romet Ogar 200 '83
Romet Ogar 200 '86
Romet Ogar 205 '82
Romet Komar 2350 '72
MZ TS 150 '82
WSK B3 125 '80
WSK B3 125 '81
Malaguti F-10 '92
mlodyellow napisał(a):
Masz może jakiś patent żeby łatwiej można było zakładać zabezpieczenia?

Ja zrobiłem sobie coś takiego: :P
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 125bp3.jpg

_________________
Było, minęło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Paź 24, 2008 8:59 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Do wycięcia w klockach wybrań pasujących w otwoty w tarczy, uzywam po prostu piły do metalu (brzeszczotu) i pilnika do drewna, ewentualne nadmiary drewna usuwam ostrym niżem do tapet - czasem w ten sposób da się to zrobić sprawniej niż pilnikiem.
Jeśli chodzi o składanie sprzegła, to posługuję się kluczem oczkowym płaskim rozmiar 10, ściskiem stolarskim i kawałkiem drewnianego klocka o odpowiedniej grubości. 10mm klucz oczkowy ma na tyle niewielką średnicę oczka, że nie przejdzie przez nią miseczka napierająca na sprężyny, ale zmieści się w tym otworze zawleczka zabezpieczająca. Klocek kładziemy na karterzetak, by klucz jednym końcem był o ten klocek zaparty, drugim natomiast (tym z 10mm oczkiem) opierał się o płaską miseczkę położoną na sprężynie wpuszczonej w przygotowane do montażu sprzęgło. Ściskiem stolarskim łapiemy w szczęki drugą stronę karteru i klucz mniej więcej w połowie długości (silnik powinien być wyjęty z ramy, tak będzie wygodniej składać). Gdy skręcamy ścisk, sprężyna kurczy się (klocek co najwyżej nieco się wgniecie w miejscu gdzie naciska na niego klucz) tym samym udostępniając nam rowek na zawleczkę. Wciskamy ją płaskoszczypami, ewentualnie śrubokrętem. Trzeba jednak uważać, bo jeśli ścisk ześliznie się z klucza to mamy dodatkowe zadanie w postaci poszukiwań wystrzelonej sprężyny, miseczki i zawleczki. Dlatego polecam to robić w miejscu gdzie łatwo będzie wystrzelone części znaleźć. I uwaga na oczy!

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Lis 02, 2008 11:00 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
Jeszcze ostatnie pytanie czy mogę użyć sklejki? Bo nie mogę nigdzie dostać 4mm płyty jednolitej, a mam w boksie sklejkę... Wole spytać niż ma się to potem rozpaść w czasie jazdy.

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 1:03 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Slejki raczej nie polecam - nie wiem jak się zachowa w podwyższonej temperaturze i w obecności oleju, może się zdarzyć że warstwy forniru rozdzielą się i faktycznie mamy problem. Może się okazać że mimo wszystko wytrzyma, ale nie potrafię dać gwarancji. Według mnie to trochę ryzykowne.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 1:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Może jakbyś użył sklejki lotniczej to by wytrzymało... Chociaż raczej nie wydaje mi się, żeby wytrzymało...

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Lis 03, 2008 3:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
No nic spróbuje tej sklejki najwyżej się rozleci xD Będę bardzo delikatny żeby za dużo nie odkleić jak będę wycinał miejsce na wpusty... Okażę się po czasie...

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 11:50 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
Posiadam ogara który bierze Simsona s 53. Łożyska mam zwykle nie wysokoobrotowe C3. silnik kreci się do 12 tys na postoju. Pomiaru dokonałem specjalnym obrotomierzem elektronicznym.Wprowadziłem trochę modyfikacji w silniku.a najciekawsze jest to ze zużycie paliwa nie przekracza 2 litrów/100 km. Tuning jest oparty częściowo na podstawie książki salka. Na początku należny uciąć kolanko wydechowe tak żeby 3 cm wchodziło w tłumik.Stopień sprężania trzeba zwiększyć poprzez stoczenie głowicy. Należny wyrównać kanały-dolotowy i ssący- tak żeby było gładkie przejście miedzy tuleja a odlewem. Wypolerować kanał ssący,denko tłoka oraz komorę spalania w głowicy papierem 500 a później jakąś pastą polerską. polecam "aluchrom" Tłok należy zastosować 2-pierścieniowy, trzeba go podciąć od dołu o 1 mm. A teraz najważniejsze-montaż gaźnika membranowego od piły sr 18mm.Króciec dolotowy(oryginalny) należy wypiłować kamieniem na wiertarce na okrągło pod wymiar gaźnika. Zębatka przy silniku powinna mieć 12 zębów- kompromis pomiędzy prędkością a przyspieszeniem.Zapłon przyspieszony na max.Odstęp styków przerywacz około 0.2mm. Wady są takie ze wal szybko pada. ostatnio łożyska mi się okręciły na wale od tych obrotów.Cylinder po 3 szlifie. Jeszcze mi zostało wykonać parę modyfikacji ale najpierw wymiana łożysk.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 6:48 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
Dodam ze gaznik posiada zwezke VENTURI i posiada regulacje wysokich obrotow poprzez dawkowanie paliwa oraz posiada obrotowa przepustnice.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Czw Lis 20, 2008 3:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
To przeczy samo sobie...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Czw Lis 20, 2008 3:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Mbebe
coś mi się wydaje ze gosciu w huja lecisz odkad ejsteś na forum... daj foty twojej maszyny


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 12:37 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
Ale co przeczy samo sobie? nie rozumiem..
Foty beda niedlugo. Pokaze wam ten gażnik od piły. Nie dziwie sie ze myslicie ze sciemniam, byc moze mam jedynego ogara z takim gaznikiem. Nawet moj stary nie wierzyl ze to bedzie dzialac a zajmuhe sie mechaniko ze 30 lat:)
Naprawde mam taki gaznik. Łatwo go dopasowac.Nawt moge taki opchnac bo mam na zapasie:)
Jestem nowy wiec mozecie mi nie wierzyc.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8586

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5469

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13358

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika

hubert723

14

6143

Wto Sie 26, 2008 2:08 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [017] Tuning silnika

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

dj_bialy1988

42

16919

Wto Mar 10, 2009 8:19 am

ślonzok Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 20 Queries | GZIP : Off ]