Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 8:22 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 10:02 am 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
Do wszystkich którzy chcą zrobić to co ja !!
1. To nie jest wcale takie proste
2. Trzeba do tego naprawdę sporo kombinacji,czasu, i cierpliwości

Moje uwagi przy przeróbce tzn narazie tyle mam zrobione
1. Silnik simka ma podobne mocowanie ale tylko podobne
2. Dolne ucho pasuje ale górne trzeba zrobić na łapkach jak wyżej .
3. Chart ma inny rozstaw silnika niż simek i w związku z tym po zamocowaniu silnika okazało się że łańcuch idzie za blisko ramy a poza tym nie osiowo.
Ja spiłowałem silnik simka z prawej strony o około 7 mm (górę i dół) a lewej zrobiłem dystanse
Z kołem jest taka historia że chart ma innaą średnicę ośki z lewej niż prawej w związku z czym jeśli koło przełożycie to z lewej będzie duży luz a z prawej trzeba wypiłować na 15 mm
Ja z lewej zastosowałem dystans do ramy (piescień dystansowy 15x12x4 mm)
Teraz silnik siedzi jak trzeba.
Teraz borykam się ze zrobieniem od nowa instalacji elektrycznej
Potem problem będzie z linkami. Z tego co już zauważyłem to gaz zostanie , hamulec też musi, ale ze sprzęgłem będą jaja, bo simson ma dłuższą linkę ale za długi panerz i przez to nie wejdzie w te czary do regulacji napiećia linki. Najlepiej było by zastosować linkę z simsona z pancerzem z charta ale to będzie ciężkie do zrobienia bo linki są fabrycznie zaciskane.
Pożyjemy zobaczymy.
Jak skończę się pochwale. Na razie robię elektrykę a na końcu malowanie. Teraz charcik będzie w kolorze zielone kawasaki :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 10:17 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
1. Ja nie mam charta z silnikiem simsona ale wiem jak to zrobić.
2. Tak musisz dać dystans z jednej strony, ponieważ silnik jest węższy niż od charta.
3. Na dolne mocowanie zakładasz silnik, a na górne dorabiasz blaszkę.
4. Linki... Zastosuj wszystkie od simosna... Muszą pasować, ponieważ mam linki z simsona w charcie (nie było innej to taką kupiłem, ponieważ najbardziej przypomina oryginał). Kłopoty mogą być jedynie w samej manetce (cięgnie), ponieważ będzie trzeba w manetce od dołu (gdzie siedzi linka) wywiercić dziurę (linka jeżeli tego nie przerobisz nie będzie się kręcić, co doprowadzi do jej zerwania).
5. Obracasz całe koło (łącznie z bębnem), a ośka musi pasować. Dorabiasz tylko pręt hamulca oraz blokadę bębna.
6. Co do instalacji... Musisz kombinować.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 1:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
Co do instalacji to sobie poradze bez problemu.
Co do tego przekręcania koła i blokady hamulca tylniego- Mam takie pytanie czy trzeba coś spawać ?? (nie dysponuję ani spawarką ani migomatem).

No i jeszcze takie pytanie do tych co jeździli takim Chartem. Czy jest mocniejszy i czy jedzie szybciej ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 1:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
tomek1212 napisał(a):
Co do tego przekręcania koła i blokady hamulca tylniego- Mam takie pytanie czy trzeba coś spawać ?? (nie dysponuję ani spawarką ani migomatem).


Wszystko zależy od inwencji twórczej.


Cytuj:
No i jeszcze takie pytanie do tych co jeździli takim Chartem. Czy jest mocniejszy i czy jedzie szybciej ??


Jak simson...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 1:20 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
A co do linek to myśle że nie będzie problemu bo mam manetki od Simka.

[ Dodano: 29 Maj 2007, 07:37 ]
Zabrałem się za remont tego silnika i po rozebraniu okazało się że brakuje w nim całego rozrusznika, w iskrowniku są wywalone wszystkie cewki (zostały tylko platynki) i jest skrucone magneto (silnik był zapięty w gokarcie, a tam są zbene te części). w związku z tym musz kupić zapłon i magneto tylko nie wiem jakie tzn. nie wiem czy elektronik czy platyniarza ?? Gadałem z gośćiem co siedzi w temacie i mówił mi żebym nie kupowałelektronka bo moduły padają. Mam jeszcze takie pytanie, czy do tego iskrownika co mam moge dokupić cewki osobno i czy to się będzie opłacało bardziej niż kupno całego iskrownika ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 7:18 am 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
Drodzy forumowicze mam taką prośbę. Dostałem oryginalną stacyjkę do s51 i strasznie niewyraźnie są nabite napisy z wyprowadzeniami a części wogóle nie widać. Czy ktoś mógłby na szybko pomóc jaka jest kolejność tych styków ew. najlepiej gdyby ktoś dysponował zdjęciem owej stacyjki od strony wyprowadzeń.
I jeszcze jeden temat. Na oryginalnym schemacie s51 b2 jest bardzo niewyraźnie rozrysowany przełącznik do świateł oraz kierunkowskazów. Czy ktoś mógłby powiedzieć co z czym jest połączone bo nie bardzo kumam przelączanie kierunków bo u mnie w chracie po porstu zwierał jeden wspólny styk z prawą albo lewą stroną a tu jest to jakoś dziwnie narysowane.
Najlepiej było by gdyby ktoś dał jakis normalny wyraźny schemat całej instalacjii.
Dzięki i pozdrawiam wszytskich.

[ Dodano: 18 Czerwiec 2007, 10:26 ]
Proszę Szanownych kolegów SUKCES
Silnik zamocowany
Instalacja zrobiona
Moto odpalił :)
Na razie jeszcze nie jeździłem bo jest nieposkładany.
Niedługo malowanko
Jak będzie gotów to podrzucę foto.
Dzięki wszystkim ludziom dobrej woli za pomoc w przeróbce
NIECH SZOSA BĘDZIE Z WAMI !!!

[ Dodano: 10 Lipiec 2007, 15:27 ]
Szanowni forumowicze pomóżcie !
Poskładałem to to wszystko do kupy pomalowałem i problem z silnikiem a raczej iskrą i gaźnikiem
Mam gaźnik 16n1 który był przy silniku oryginalnie ale nie miał przepustnicy ani iglicy co teź dokupiłem.
Silnik daje strasznie słabą iskrę i przedewszystkim zalewa świecę.
Próbowałem kręcić mieszanką i obniżać iglicę ale to nic nie daje.
Udawało mi się kiedyś nawet odpalić moto i na wolnych chodził dobrze ale na wysokich strasznie przerywał.
Zapłon 6v elektronic. Regulowałem zapłon ale silnik w ogóle nie reagował na jakiekolwiek zmiany.
Wymieniłem fajkę,świecę i przewód WN i poprawiło się ale tylko na ciepłym silniku.
Po kilku dniach postanowiłem wymienić cewkę zapłonową w iskrowniku , poskładałem moto i iskra była. Włożyłem świecę moto zrobił kilka obrotów i zdechł. Od tego czasu iskra raz jest a raz nie ma. Jaj jest to bardzo słaba. Zastanawiam się nad impulsatorem ale nie wiem jak go sprawdzić. Na omomierzu pokazuje mi 15 ohm.
Przed awarią przelutowałem dla pewności wszystkie przewody na cewkach. Czy mogłem cos uszkodzić skoro światła działają , stop jest, i wszystko by grało gdyby nie ta iskra.
Przypominam że NIE MAM KONDENSATORA bo to elektronic.
Nie wiem już czego szukać albo co mierzyć.
Aha jeszcze jedna ciekawostka. Nie da się zmierzyć żadnego napięcia bo miernik (cyfrowy) wariuje na wszystkim nawet przy kopnięciu startera. Czy to jest normalne ???
Instlacja robiona od nowa, moduł (czarny z pięcioma odczepami nowy) , stcyjka nowa, akku sprawne, cewka WN 6 V z charta ale to nie to bo dawałem z malucha 12 V i jeszcze gorzej ale iskra czasem się pojawiała, świeca ISKRA F100(nowa), fajka + kabel też nowy
Może jakieś przebicia ?
Jeśli ktoś ma doświadczenie to proszę o pomoc

[ Dodano: 18 Lipiec 2007, 23:49 ]
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ???
Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa
Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem.
Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło mi tak na kopniaku
1- zapłonowa - około 140 V
2- światła około 6-7 V
3. ładowanie 7-8 V
4. Impulsator - max 0.8V ale przeważnie około 0,4
i jej oporność 16.1 oma
Ciekawe bo jak odepnę 3 od modułu to iskry nie ma wogóle

Jest to możliwe żeby impulasator dział ale nie całkiem do końca dobrze ?
Cewka przerwy nie ma więc powinno działać a nie chce
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebieska ale nie pewna

Nie wiem gdzie szukać bo został mi moduł albo iskrownik albo cewka zapłonowa p raz drugi

Może ktoś wie jakie powinny być średnie napiecia na poszczególnych przy kopnięciu ? labo rezystancje.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zmiana silnika

oskar963

5

3316

Śro Lip 20, 2011 10:08 pm

SiMi39 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Kadet M-780] Zmiana silnika

Quler

13

4153

Sob Mar 17, 2007 9:16 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [simson s50] zmiana skrzyni na 4 b

reso

9

2695

Pią Kwi 02, 2010 1:42 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Licznik simson w charcie

jasiu111_2007

8

3177

Nie Kwi 06, 2008 4:10 pm

jasiu111_2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Silnik Simson w Charcie

demon3D

6

3887

Pią Lis 11, 2011 12:43 am

Patryk82 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.049s | 19 Queries | GZIP : Off ]