Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 02, 2024 9:39 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: zmiana silnika w charcie na simson
PostWysłany: Śro Lut 28, 2007 5:21 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 28, 2007 5:13 pm
Posty: 2
Miejscowość: Świnoujście
witam jestem tu nowo zalogowany , niedawno kupiłem sobie charta 210 i zamieżam zmienic mu silnik na simsonowy i potrzebuje paru wskazówek czy potrzebne są w tym kierunku zmainy w ramie wachaczu lub samym silniku?? jeszcze nie mam silnika ale chce już być przygotowany i wiedzieć jak do tego podejść ,dzięki za odpowiedz i pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 28, 2007 8:00 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Sie 08, 2005 6:09 pm
Posty: 1173
Miejscowość: Rybnik-Śląskie
Pojazd: Romet 50T1
Trzeba obrócic koło i dorobic chamulec i przerobić mocowania silnika do ramy :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 8:16 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
engine, silnik bez problemu wejdzie Ci na dolne mocowanie ale na górne będziesz musiał dorobić 2 blaszki... Silnik Charta jest szerszy od Simsona, więc trzeba będzie zastosować tuleje dystansowe. Co do napędu, to obracasz koło w "drugą stronę". Co do hamulca to będziesz musiał z nim pokombinować.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 7:13 pm 
Offline

Rejestracja: Śro Lut 28, 2007 5:13 pm
Posty: 2
Miejscowość: Świnoujście
ok z przeróbkami to niema probemu coś wymyśle dzieki za odpowiedz bede wiedział jak do tego podejść wielkie dzięki


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 1:02 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
Witam
Jestem tu nowy. Mam charta 210 i jest super ale ten silnik kaszana. Wymieniałem remontowałem ale moja charcina więcej jak 50 nie szła.
Kupiłem silnik od simsona 4 biegowego i tutaj moje pytanie odnośnie mocowania.
Uchwyty sobie dorobię z ttym nie ma problemu ale niech mi ktoś powie czemu w niektórych simsonach jest jeszcze mocowanie z dołu silnika ?
Mój silnik np. tego nie ma i co z tym zrobić. Boję się że jak go skręce tylko na tych 2 oryginalnych śrbach to się urwie przy "ostrzejszej" jeździe
Dzięki za pomoc


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 1:34 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Nic się nie urwie, ponieważ skręcasz go na 3 śrubach (go góry dorabiasz blaszkę i przykręcasz 3).

A z tym mocowanie na dole, to jeszcze takiego simsona nie widziałem.

willyams napisał(a):
Wymieniałem remontowałem ale moja charcina więcej jak 50 nie szła.


Znaczy że go katowałeś :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 3:56 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
A czy mógłbyś kolego rozwinąć temat tej 3 śruby z góry. Do czego to przykręcić bo ja przy silniku z simka nie mam żadnego dodatkowego mocowania ani z góry ani z dołu.
A z tą śrubą z dołu w silniku od simka to wiem stąd że nawet na allegro dostępne są gumy zawieszenia silnika i widziałem gdzieś na zdjęciu jak koleś wyciągnął silnik że na dolnej półce pod silnikiem miał otwór na śrubę. Więc po co by były te gumy do zawieszenia ??
jak znajdę to dołączę to zdjęcie bo gdzieś je mam

[ Dodano: 10 Maj 2007, 21:36 ]
tu jest zdjęcie tej ramy do simka z dolną śrubą mocującą


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 7:06 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Soory kolego... Coś mi się powaliło i zapomniałem, że chart ma mocowanie silnika na 2 śrubach. Górne mocowanie robisz tak:

Image

Tego od dołu nie musisz robić. Tylko te na górze i na dole. Jeszcze raz soory... Tak to jest jak nie widziałem charta przez miesiąc :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 8:01 am 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
No nie ma problem. Dzięki za zainteresowanie tematem :)
Powiedz mi nie boisz się że Ci się ten silnik będzie chciał wyrwać z tego mocowania ?
Tzn chodzi mi o to że jak się mu przygaruje na 1 biegu to jednak siła jaka działa na silnik w tym momencie będzie chciała go skręcić w prawo (tak mi się wydaje)
Czy nie dobrze by było jednak dać jakieś dodatkowe zamocowanie oprócz tych 2 śrub ?
A tak nawiasem mówiąc to nieźle CI to wyszło.
Jak skończę z przeróbkami to założe jakąś stronkę bo jednak chart to świetna maszynka a w połączeniu z silnikiem simsona to po prostu czysty ideał :)
Jeśli był byś jeszcze na tyle uprzejmy i powiedział jak poradziłęś sobie z elektryką.
W zeszłym roku robiłem całą instalkę do charta i trochę nie chce mi się tego robić jeszcze raz ale wyjścia raczej chyba nie będzie.
Nie wiem co zrobić ze stacyjką bo ta chartowska jest trochu inna a znowu tą z simsona można włączyć śrubokrętem. Tak źle i tak nie dobrze.
Chyba pokombinuję coś z prądem od SR50
Dałbyć radę wysłać na mojego maila willy@vicom.net.pl więcej szczególowych zdjęć twojej maszyny. Prezentuje się świetnie chociaż nie lubię czerwonego ale wyszło Ci to spoko.
Pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 8:19 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
willyams, to nie moja maszyna. :)


Ale z relacji posiadacza:

Jest to bardzo stabilne (trzeba dać grubszą blachę). Dodatkowego mocowania nie trzeba. Trzeba będzie jeszcze dać tuleje (silnik z simsona jest węższy).

Moją maszynę możesz podziwiać tu:

http://moto.kirc.pl/topics31/chart-210- ... vt2360.htm

Więcej zdjęć nie mam. Tylko nie zapomnij że będzie problem z tylni hamulcem (trzeba odwrócić koło, oraz przerobić hamulec). Co do elektryki... Jaki masz zapłon w tym silniku? Platyniarz, elektronic?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 10:09 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
willyams to co ty nazywasz dolna śrubą mocującą to jest tylko poduszka która ma ograniczyć drgania przenoszone na reme podczas pracy silnika. Silnik Simsona oryginalnie zamocowany jest na 2 śrubach przy uszach mocujących go do ramy.

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 11:14 am 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
Dzięki za wyjaśnienie simson_s51.
Co do pytania XawiDa to zapłon przy moim silniku electronic na 6V (przynajmnie tak mi się wydaje. Przy iskrowniku platynekj nie ma i wychodzi 5 przewodów z iskrownika. Magneto z 3 trójkątnymi otworami więc jeśli się mylę niech mnie jakaś fachura od simków poprawi i uświadomi.
Tak myślę żeby kupić jakąs zwykłą stacyjkę np. z jawy żeby miał tylko 2 pary styków do zapłonu i akumulatora i powinno się nadać. Byle by było na normalny kluczyk.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 1:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/schematy/210-sch.jpg


W ramce masz "schemat połączeń stacyjki". Te numery co masz z boku są opisane na odwrocie stacyjki (na tym białym kołnierzu). Więc wystarczy pogłówkować nad tą stacyjką i tyle. Znaczy nie tyle co pogłówkować ale przypasować do simsona.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 12, 2007 8:28 am 
Offline

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 12:52 pm
Posty: 7
Miejscowość: Kęty
Ten schemacik to ja akurat mam bo wg niego odtwarzałęm instalację do charciny ale dzięki. Byłbym jednak wdzięczny za taki sam schemat połączeń wewnętrznych stacyjki ale do simsona. Wtedy będę miał pełną jasność tematu.

[ Dodano: 14 Maj 2007, 22:49 ]
Zabrałem się dziś do roboty i nie takie to jednak proste.
XawiD powiedz jeśli możesz czy ty silnik od simka dałeś na środku oryginalnych uchwytów bo ja go musiałem przesunąc maksymalnie na lewo bo by mi łańcuch tarł o wahacz.
Poza tym kolejny problemik to z tym odwróceniem koła. Duuużo roboty pilnikowej przy prawym kole.

I teraz najważniejsze. Jak sobie poradziłeś u siebie z tą nieszczęsną stacyjką bo teoretycznie ta chartowska się nada tylko nie mogę się rozczytać z tych schematów do simsona w jakiej pozycji jakie styki zwierają.
I ostatnia sprawa. Moduł zapłonowy kupiłem sobie nowy ale szkoda mi 70 zł na moduł ładowania. Czytałem że wystarczy dać tylko diodę tylko gdzie i jak bo na schemacie regulator ma cztery złącza.
Czy można by podpiąć ten protownik z charta ?
Opisz proszę jak Ty to zrobiłeś u SIebie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 9:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Do willyams.
Co masz na myśli pisząc "Duuużo roboty pilnikowej przy PRAWYM kole" ?? Ty ten silnik montujesz do dwuśladu ??

Jak skończysz prace to wrzuć jakieś foty. Sam mam zamiar dać silnik od Simka do mojego Charta.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zmiana silnika

oskar963

5

3286

Śro Lip 20, 2011 10:08 pm

SiMi39 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Kadet M-780] Zmiana silnika

Quler

13

4102

Sob Mar 17, 2007 9:16 am

Conqeror Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [simson s50] zmiana skrzyni na 4 b

reso

9

2662

Pią Kwi 02, 2010 1:42 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Licznik simson w charcie

jasiu111_2007

8

3138

Nie Kwi 06, 2008 4:10 pm

jasiu111_2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Silnik Simson w Charcie

demon3D

6

3848

Pią Lis 11, 2011 12:43 am

Patryk82 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 20 Queries | GZIP : Off ]