Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Cze 02, 2024 5:51 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 12:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Ja liczyłem dla Jawki przyjmując wysokość okna wylotowego 16mm i wyszło mi 6,22

r4g3 jeżeli u ciebie objętość skokowa Vs=58cm3, objętość komory spalania wynosi Vk=5cm3 a wysokość okna to 44-26=18mm (ty wstawiłeś odległość okna od górnej krawędzi)
to wyszedł mi wynik:

ε= [5+58*(1-{18/44})/5 = 7,85
Nieźle jak na taki silnik.
Kumpel liczył dla swojej ETZ251 i wyszło mu coś koło 7
Dla silnika chłodzonego powietrzem rozsądną granicą jest 8, maksymalnie 8,5 potem będą problemy z chłodzeniem.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 1:06 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Dziwne, że takie są realia. Podnosząc okno wydechowe o 2mm tracimy na stopniu sprężania o całą 1 jednostkę ! ;/ Czyli dobrze myślę że im wyższe okno wydechowe tym bardziej można zmniejszyć pojemność komory spalania? Dzięki że uświadomiłeś mi to. To zmienia całe moje podejście. Szczerze to u mnie w simq przy paliwie niewiadomego pochodzenia 95okt przy dość mocnym nagrzaniu silnika na luzie po przekroczeniu 9tys obr występowało spalanie stukowe (podczas schodzenia z obrotów), dałem podkładkę pod głowicę i to znikło...ale zdaje mi się że osiągnąłem granice. Mierzyłem objętość głowicy strzykawką z olejem bez wkręconej świecy i wyszło mi 4,8ml. Zdaje mi się że chyba jednak wygładzę wszystkie ostre krawędzie w głowicy i delikatnie powiększę ten wymiar.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 6:26 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Jeżeli silnik na dobrym paliwie chodzi dobrze i się nie przegrzewa, to chyba możesz zostawić. Ale jesteś już chyba faktycznie na granicy.

A co do wysokości okna wylotowego to tak, jak je podwyższamy to dobrze by było planować głowicę.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 10:01 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
wg. tego wzoru:

almot 55 + splanowana głowica 2,5mm (bez dostosowywania głowicy tak aby tłok nie uderzał)

(5,6+55*(1-(16/44)))/5,6 = 7,25

Jak teraz obliczyć jeżeli dojdzie do tego, że tłok został opiłowany dookoła o 1 mm ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 10:03 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Jeżeli opiłowałeś tłok to zwiększyłeś objętość komory spalania. Trzeba by ją zmierzyć.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 10:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Ja mierzyłem objętość komory spalania olejem . Mam splanowaną o 2 mm i nalało się do srodka 5,5 mm oleju . Na głowicy sismona nalewa się 5 mm . Pomyślcie ile jest w seryjnej . Załważyć też można że denko nie jest idealnei płaskie więc komora spalania jest mniejsza

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 2:54 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
mandos napisał(a):
zwiększyłeś objętość komory spalania

chodzi mi o to, że zwiększyła się długość otwarcia okna wydechowego, czy to jest istotne ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 3:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
No to spójrz co napisałem wcześniej!! 2mm w górę i już w moim przypadq jedna jednostka stopnia sprężania w dół.
Zmierz objętość komory spalania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 3:06 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
tak, ale ja nie piszę o podnoszeniu okna wydechowego tylko o zmianie czasów otwarcia okien poprzez opiłowanie dookoła górnej części tłoka. I pytam czy to ma jakiś wpływ na rzeczywisty stopień sprężania? <Czytaj>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 3:51 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
to to samo bo okno jest dluzej otwarte...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 5:27 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Ale na zdrowy rozum mieszanka która ucieknie przez później zamykające sie okno wróci spowrotem dzieki wydechowi przystosowanemu do danego cylka...

Ja przy podwyzszaniu okna wydechowego, obnizyłbym stopien spręzania. Uzywanie wyzszych partii obrotów raczej nie powoduje nizszej temp pracy, a raczej to na celu mamy podczas tuningu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 6:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Przez zamknięte okno już nie wróci :)

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 6:20 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
miki1002 napisał(a):
Uzywanie wyzszych partii obrotów raczej nie powoduje nizszej temp pracy, a raczej to na celu mamy podczas tuningu.

Tego się raczej nie uniknie... A lepszym słowem będzie że to raczej ciężko uzyskać - zwiększyć moc silnika nie podwyższając jego obrotów mocy maxymalnej i stopnia sprężania...

Cytuj:
Ja przy podwyzszaniu okna wydechowego, obnizyłbym stopien spręzania. Uzywanie wyzszych partii obrotów raczej nie powoduje nizszej temp pracy, a raczej to na celu mamy podczas tuningu.

i rozłożyłbyś moc na całą partię obrotów...a jak mówisz, że nie chcesz używać wyższych zakresów to po prostu straciłbyś moment obrotowy...bez sensu (bez obrazy)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.044s | 19 Queries | GZIP : Off ]