Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 19, 2025 3:45 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 3:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Wrz 25, 2007 8:31 pm
Posty: 312
Miejscowość: Wiskitki
Sorki pomyłka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 4:38 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
paabson napisał(a):
Garry1 napisał(a):
on jeszcze obtoczyl tlok

obtoczył tłok nie po to by nie uderzał w głowicę, tylko aby zmienić długość otwarcia kanałów płuczących i okna wydechowego.

no tak ale zauwaz ze ten material ktory z tloka zostal zdjety zwiekszyl komore spalanie i w rzeczywistosci ten stopien za duzo sie nei zwiekszyl przy az takim planowaniu glowicy...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 5:23 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
masz rację, ale stopień sprężania i tak bardzo się nie zmieni, coś w granicach 10,5 na pewno zostanie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Czy przy 11:1 się przegrzeje to byłaby sporna kwestia, w każdym bądź razie to juz granica przejścia z powietrza na ciecz. Zależałoby od stylu jazdy. To ile w końcu jest w 223 oryginalnie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:18 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
r4g3 napisał(a):
To ile w końcu jest w 223 oryginalnie?
9,5

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
wg mnie do 11:1 spokojnie można się pobawić. Ja mam 12,6:1 i jeżdżę :P no fakt...tylko na 98 i stihlu...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:39 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Oryginalnie jest rzeczywisty 6,5. Sam liczyłem. Zależy on od wysokości okna wylotowego. Przy rzeczywistej 9,2 silnik nie mógł by pracować na benzynie 84 oktanowej.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:42 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
mandos napisał(a):
Oryginalnie jest rzeczywisty 6,5
Książka podaje 9,5.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:51 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
a przy wyzszym oknie wydechowym ile to bedzie ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:04 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Magnum 200 napisał(a):
Książka podaje 9,5.

w "jeżdżę motorowerem" J.Podlaskiego podane jest 9,2
w Wikipedii 9,5

[ Dodano: 5 Styczeń 2008, 22:08 ]
przy okazji znalazłem coś ciekawego
http://pl.wikipedia.org/wiki/JAWA_223

"Było wiele prototypów z tym silnikiem, m. in. prototyp z czterobiegową skrzynią w nakładzie 1000 sztuk"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:11 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Mnie najbardziej zainteresowała masa w stanie suchym... 12kg... Chciałbym taki silniczek z 4 biegami.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Przy wyższym okniewylotowym stopień kompresji będzie mniejszy. 9,2 czy 9,5 to tzw. geometryczny stopień kompresji wynikający tylko ze skoku tłoka, średnicy cylindra i objętości komory spalania. Przy rzeczywistym stopiniu kompresji uwzględnia się także wysokość okna wylotowego. Dopiero gdy tłok zamknie okno wylotowe zaczyna sie sprężanie mieszanki. dlatego jest różnica pomiędzy geometrycznym a rzeczywistym stopniem kompresji. W "zwyczajnej" literaturze podaje się tylko geometryczny stopień kompresji.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
mandos, wytłumacz mi jak to się oblicza. Okno wydechowe znajduje się na 26 mm od krawędzi tulei. Średnica 41mm, pojemność gł. mierzona olejem ok 5ml ~ 5cm3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:45 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Ja obliczałem to następująco: wykorzystałem znajomość geometrycznego stopnia kompresji ε=9,2 do obliczenia objętości komory spalania Vk. Obliczyłem pojemność skokową Vs: skok S=4,4 cm, średnica cylindra D=3,8 cm wynik 49,9cm3. Geometryczny stopień kompresji to: ε= (Vk+Vs)/Vk

Po przekształceniach wychodzi wzór na objętość komory spalania Vk= Vs/(ε-1)
u mnie Vk = 6,09cm3

Wzór na rzeczywisty stopień kompresji to ε = [Vk+Vs*(1-{h/S})]/Vk
S to skok tłoka
h to wysokość okna wylotowego

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 11:50 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
mandos napisał(a):
[Vk+Vs*(1-{h/S})]/Vk

[58+5*(1-(26/44))]/5
[63*(1-(~0.59090909))]/5
[63*(0,40909091)]/5
[25,77272733]/5
5,154545466
~5,2:1
coś dziwnego... hm... to powiedzcie że w jawce jest więcej niż u mnie CISZA

policzyłem inaczej mierząc pojemność gdy okno jest już zamkniete. Wyszło mi 34,3cm3...licząc dalej... [34,3+5]5 wyszło 7,86:1 (oczywiście z pominięciem wypukłości tłoka) czyli wraz z tłokiem będzie troszkę ponad 7,9:1


Ostatnio edytowany przez r4g3, Nie Sty 06, 2008 12:20 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 19 Queries | GZIP : Off ]