Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 7:41 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: jak łatwo zwiększyć moc u simsona
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 4:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Maj 12, 2007 8:46 pm
Posty: 16
Miejscowość: łopoń
simson s 51 ma chyba zębatke 15 gdybym ją zamienił na 16 albo 17 to chba byłby nieco słapszy? tak mi sie wydaje . czy ktoś tego prubował? mugłbym zwiększyć moc wtedy dodając storzkowany filtr powietrza czytałem ze to daje 5-10% mocy (to prawda?) niechce zwiekszać mucy np przez zakładanie np innego cylinra bo po pierwsze niemam kasy a po drugie durzo pali no nie dużo ale więcej. niechce też innych przerubek silnika bo jak wspomniałem niemam kasy


Z góry dziękuje


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 5:01 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
filtr storzkowy nic nie daje a zwiekszenie zebatki da miejszą moc ale wiekszą predkość i na odwrut a tak na boku to chyba zły dział


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 5:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Najxon, większość prac wykonujesz ręcznie. Tzn. bez wkładu finansowego. Poczytaj, bo było pisane co możesz zrobić w silniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 8:49 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
Najxon jeżeli chcesz zwiększyć prędkość to zapodaj zębatke 16, jeżeli moc to 14 ewentualnie 13 ale wtedy Vmax spadnie.

W moim przerobionym silniczku była zębatka 17-większa nie wejdzie :P

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 1:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
simson_s51 napisał(a):
W moim przerobionym silniczku była zębatka 17-większa nie wejdzie :P


I tak stawiało na koło :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 8:25 pm 
Offline

Rejestracja: Wto Maj 29, 2007 8:24 pm
Posty: 2
Miejscowość: zduńska owla
To czyli żeby zwiększyć prędkość należy dać większą zębatke a żeby zwiększyć moc silnika mniejszą?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 8:27 pm 
langus napisał(a):
To czyli żeby zwiększyć prędkość należy dać większą zębatke a żeby zwiększyć moc silnika mniejszą?



Tak, jeśli mowa o zębatce w silniku.


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 1:19 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
Moze przyblize ci to troche. Tylna zebatka jest droga, wiec nie oplaca sie jej zmieniac. Moj sim (coprawda 60 ccm, ale to malo istotne w tym momencie) na zebatce 13 z V max mial 50km/h, mimo ze na liczniku 90 LOL, orginalna zebatka to 16, ja mam 17 i leci 85 km/h. Z zebatka 13 bieg 2 byl taki sam jak na 17stce bieg 1. mozesz jeszcze przepustnica (iglica) zmieniac mieszanke, ale to wiaze sie ze spalaniem. Dysze tez nie sa drogie - im wieksza tym mocniejszy. Filt stozkowy... TO SCIEMA, bo filt nie przyspieszy przeplywu powietrza, a ja jezdzilem w ramach testu jakis czas BEZ filtra powietrza - bez roznicy. Takie cos to ci roznice da w Suzuki Hayabusa GSX 1300 np.

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Ostatnio edytowany przez Antonio, Wto Sie 28, 2007 11:32 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 3:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Antonio napisał(a):
rginalna zebatka to 16,


Oryginalna to 15z

Antonio napisał(a):
im wieksza tym mocniejszy.


Dysza musi byc dobrana do silnika, sama zmiana dyszy tylko zaszkodzi

JA proponuje kupic albo samemu wykonac tunig cyindra, czyli poszerzanie, obnizanie okien, do tego przeróbka seryjengo wydechu. i juz podchodzimy pod 90km/h


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 8:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
miki1002 napisał(a):
i juz podchodzimy pod 90km/h


To trzeab chyab 6 kanałów zrobić bo na smaej 50 tlye sie nie pojedize

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 9:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Antonio napisał(a):
Filt stozkowy... TO SCIEMA, bo filt nie przyspieszy przeplywu powietrza, a ja jeździłem w ramach testu jakiś czas BEZ filtra powietrza - bez różnicy


No o top to ja bym sie kłócił bo jak mi sie oryginalny filtr zatkał to też jeździłem jakiś czas bez i myślałem że jeśli chodzi o dopływ powietrza to będzie maximum tuningu :P ale po kilku dniach kupiłem stożek i wzrost mocy był wyraźny. Znacznie lepiej sie mi teraz zbiera i jedzie pod górki.

Powiedz mi jedno - miałeś filtr stożkowy?

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus, Pią Wrz 07, 2007 4:47 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 11:31 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Sie 25, 2007 9:11 pm
Posty: 46
Miejscowość: ok. Środy Wlkp
Pojazd: Simson SR50 90ccm 4 pluki 2 okna wydechowe ;)
3 znajomych maja, zmienia tylko dzwiek, mowia ze nic nie daje. Powiedz mi w takim razie w jakis sposob filtr stozkowy zwieksza moc? Zaden filtr nie jest w stanie dodac mocy niz jazda BEZ filtra z czystym powietrzem... No chyba ze zawirowania powietrza sa i powoduja tuornado wokol tej dziury ze powietrze nie chce dochodzic, ale to malo prawdopodobne...

_________________
.../-\.|\|.']['.(O).|\|.|.(O)...|Ϛ...|2.|.[).|.|\|.G...(O).|\|...Ϛ.|.|\/|.Ϛ.(O).|\|...Ϛ|2 50...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 1:37 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Antonio, wytłumaczyć tego nie umiem ale wiem jak jest. Może to przez to ze skraca się droga powietrza od filtra do gaźnika, bo jest zamontowany bezpośrednio na gaźniku. Może też dlatego ja odczułem różnice bo praktycznie każdą część w silniku mam nówkę i wszystko tyka jak w zegarku, a jeśli Twoi kumple założyli stożek na stary dojechany silnik to nic też dziwnego ze nic nie odczuli.

W dziale problemy techniczne był też temat w którym gościu mówił ze jak założy filtr przez rurę to mu muli, a jak bezpośrednio na gaźnik to jest ok. Jak to wytłumaczyć? Przecież w jawkach normalnie filtr jest rura podpięty...

Antonio napisał(a):
No chyba ze zawirowania powietrza są i powodują tuornado wokół tej dziury ze powietrze nie chce dochodzić, ale to mało prawdopodobne...

W sumie to jest dość możliwe... Może nie do końca tornado :) ale zawirowania powietrza. W końcu po to jest tłumik szmerów ssania czy jakoś tak. Do tego podczas jazdy z każdym ruchem tłoka część mieszanki jest wypychana z gaźnika. Jadąc bez filtra ta mieszanka idzie w powietrze. Z filtrem (już nie zależnie czy stożkowym czy zwykłym na rurze) ta mieszanka jest wypychana przed gaźnik, ale natychmiast zasysana z powrotem wzbogacana jeszcze jedną dawką paliwa. Wniosek mi sie nasuwa teraz taki ze przy jeździe z filtrem mieszanka jest bogatsza w benzynę, a przewaga stożka nad seryjnym polega na tym ze powietrze ma krótszą drogę do przebycia przez co łatwiej go zassać więcej.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus, Pią Wrz 07, 2007 4:49 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 4:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Ale nie wolno też zapomnieć o tym że 2suw musi mieć opór na filtrze powietrza tak samo jak na wydechu. Jeżeli nie ma odpowiedniego oporu na filtrze moc jest mniejsza, ale uzyskiwana na niższych obrotach dlatego motorek lepiej się "zbiera", ale uzyskuje mniejszą prędkość z racji obrotów (bez oporu na filtrze silnik uzyskuje także mniejsze obroty). Przyspieszenie zależy także od momentu obrotowego, a ten zwiększa się gdy zmniejszymy opór na filtrze i podobnie jak moc jest uzyskiwany na niższych obrotach.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 29, 2007 8:36 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Kamis napisał(a):
2suw musi mieć opór na filtrze powietrza

Od kiedy? Pierwszy raz o tym słyszę... I jakoś kompletnie w to nie wierze :/ Przecież im więcej powietrza wciśnie się do gaźnika tym więcej mieszanki tym więcej mocy. Jak miałem opór na swoim starym zakurzonym filtrze to sie ledwo co zbierał, więc jak niby opór ma zwiększyć osiągi? Wg mnie może je tylko pogorszyć...

Zwróć uwagę na pisownię/ Jacek-J129

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus, Pią Wrz 07, 2007 4:50 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak łatwo zwiększyć moc silnika 023

dawid529

3

2611

Pią Mar 07, 2008 3:53 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Czy łatwo by było

BcZee

13

3891

Wto Gru 27, 2005 9:30 pm

DAMIAN Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Jak tuninfować żeby nie zepsuć silnika (tanio i łatwo)

Adam@pl

1

2166

Pią Mar 30, 2007 4:55 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jak zwiększyć żywotność

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

paabson

18

6085

Pon Sty 29, 2007 4:36 pm

miki1002 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jak zwiększyć przyspieszenie w mz 250???

Marek199-1

6

3440

Pią Sie 31, 2007 9:21 am

mati590 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 24 Queries | GZIP : Off ]