Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 8:22 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zwiększanie stopnia sprężania
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 8:49 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Przeglądałem czeskie strony i zaciekawił mnie pewien temat, a mianowicie pomiar poziomu sprężania.

Cytuj:
a peèlivÏ poznamenejte obsah hlavy v cm3, napø. 5 cm3.
- obsah vålce 50 cm3 (výbrus vždy pøepoèítat)
50 + 5 = 55
55 : 5 = 11 (kompresnĂ­ pomĂŹr)

http://www.hikone.estranky.cz/

wg. tego co oni tam piszą to na tuningowej czeskiej głowicy (gwiazdce) można uzyskać stopień sprężania 11 (fabryczne 9,2).

Jak uzyskać taki stopień sprężania na zwykłej głowicy ?? wg. moich obliczeń wystarczy splanować głowicę o 2,5 mm i założyć cylinder 55ccm z almotu :)
moje obliczenia:
Cytuj:
gwiazdka:
50 + 5 = 55
pojemność skokowa + pojemność głowicy
55 : 5 = 11
całkowita pojemność dzielona przez pojemność głowicy

zwykła głowica:
50 + 6,1
56,1 : 6,1 ≈ 9,2
6,1 cm3 = objętość wewnętrzna głowicy
metoda prób i błędów pozwoliła na obliczenie pojemności zwyklej głowicy

głowica splanowana + cylinder 55 ccm:

ze wzoru na objętość walca można obliczyć objętość splanowanej części głowicy:
25 mm - promień wew. głowicy
2,5 wysokość
V=pi*25^2*2,5 ≈ 4,9 mm3 ≈ 0,5 cm3

Objętość wew. głowicy po splanowaniu:
6,1cm3 - 0,5cm3 ≈ 5,6 cm3

stopień sprężania:
55 + 5,6 = 60,6
60,6 : 5,6 ≈ 10,8


10,8 wiec prawie to samo co na czeskiej gwiazdce tylko teraz przydałoby się zwiększyć użebrowanie cylindra i głowicy i jak zalecają na tamtej stronie lać benzynę z jak największą liczba oktanów (bp 98 ultimate ≈ 99 oktanów)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 9:31 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
tylko jak splanujesz 2,5 mm to na bank tlok bedzie uderzal i trzeba bedzie zebrac troche materiału... wiec wyszlo by na to ze musial bys splanowac z 3-3,5mm...
moim zdaniem bez sensu takie planowanie glowicy, myslisz ze czemu te sloneczkowe sa az tak splanowane? wlasnie dlatego ze bez tak ogromnych zeber silnik sie przegrzeje na pewno

Ja myslalem o zalaniu czesci komory spalania aluminium, tez by to mocno zmniejszylo komore spalania

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 9:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Garry1 napisał(a):
Ja myslalem o zalaniu czesci komory spalania aluminium, tez by to mocno zmniejszylo komore spalania

tylko aluminium musiało by sie połączyć dobrze (wtopić) z głowicą bo inaczej by odpadło przy pierwszym stuku ....
mysle ze predzej byś głowice nową wytopił co nie wydaje sie problemem....

[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 20:41 ]
Konrad napisał(a):
predzej byś głowice nową wytopił
swoją droga to moze niebyć taki głupi pomysł jak sie ma dojście do tokarki...
jakby sie uparł to by i cylinder wylał pod oryginalną tuleje :)

troszke zabawy i to jest mozliwe :)


Ostatnio edytowany przez Konrad, Pią Sty 04, 2008 10:31 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:09 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Garry1 napisał(a):
silnik sie przegrzeje na pewn

a co ja napisałem ??

paabson napisał(a):
przydałoby się zwiększyć użebrowanie cylindra i głowicy

// hehe zacytowałem sam siebie :PP

ja mam zamiar poucinać żeberka ze starego cylindra i przedłużyć żeberka w ALMOCIE,
pamiętam kiedyś breżniew planował o 2,5 mm, przejechał 3000 i silnik dalej działa...

Garry1 napisał(a):
myslalem o zalaniu czesci komory spalania aluminium

jak zalejesz aluminium to odpadnie, lepiej by to zaspawać albo odlać całą nową głowicę ale to i tak nie ma sensu, no chyba że chcesz zrobić jawkę na jeden wyścig


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:23 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
nie patrz na to ze splanowal 2,5 mm... on jeszcze obtoczyl tlok i dostosowal glowice zeby nie uderzal o nia tlok wiec to tez zwiekszylo troche komore spalania.

Ale jakby glowice rozgrzac w tych miejcach jakas lut lampa pozadnie tak zeby alu bylo stopione w tym miejscu to polaczenie powinno byc trwale...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Cytuj:
Ale jakby glowice rozgrzac w tych miejcach jakas lut lampa pozadnie tak zeby alu bylo stopione w tym miejscu to polaczenie powinno byc trwale...

alu sie topi w ponad 660* z tego co pamietam. lampa?? (nie sądze) a jak rozgrzejesz czym innym to pamietaj ze metal dobrze przewodzi ciepło i jak sie nagrzeje to Ci sie głowica rozpłynie lepiej zrobić nową


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:35 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
jak ja lutowalem krociec lut lampa to w pewnym momencie sie w jednym miejscu przytopil
wiadomo odlanie nowej jest najrozsadniejsze ale zrobienie formy, model, itp juz takie proste nei jest... :D

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Garry1 napisał(a):
le zrobienie formy
zaczynamy chyba OT ale co mi tam....
to wcale nie jest trudne ajk ma sie discovery ... robisz pozytyw z wosku alewasz gipsem dokładnie suszysz gips zeby wody nie miał podgrzewasz wylewasz wosk i wlewasz alu potem tyljko obtoczyć to co trzeba, wywiercić dziury na szpile, nagwintować na świece i jazda

[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 21:40 ]
wosk jest łatwy w obrubce wiec odrobina talentu i cierpliwoąci wcio mozna tak wykonać


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:43 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
łatwy w obrobce i strasznie delikatny...
znam ta metode, bede niedlugo robil tym sposobem pare odlewow :D

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 10:56 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Garry1 napisał(a):
bede niedlugo robil tym sposobem pare odlewow
A co kombinujesz?? :D

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 12:50 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Chciałem zwrócić uwagę, że 9,2 to GEOMETRYCZNY stopień kompresji. Rzeczywisty wynosi około 6,5.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:14 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Wrz 25, 2007 8:31 pm
Posty: 312
Miejscowość: Wiskitki
mandos napisał(a):
6,5

ja w swoim ogarze i kolegi sprawdzałem kompresomierzem i było u mnie 8,5 a u niego 8,3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:09 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
Magnum 200 napisał(a):
Garry1 napisał/a:
bede niedlugo robil tym sposobem pare odlewow
A co kombinujesz??

narazie nie chce nic zdradzac bo z tego moze nic nie wyjsc ;) ale na pewno czesci do silnika...
wlasnie trzeba tez wziasc pod uwage to co napisal mandos...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 1:32 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Garry1 napisał(a):
on jeszcze obtoczyl tlok

obtoczył tłok nie po to by nie uderzał w głowicę, tylko aby zmienić długość otwarcia kanałów płuczących i okna wydechowego.

a co za problem z dostosowaniem głowicy ?? multiszlifierka a jak nie to nawet papier ścierny i już :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 1:33 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
witeq17, mierzyłeś ciśnienie sprężania, a nie stopień kompresji

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.044s | 21 Queries | GZIP : Off ]