Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Maj 09, 2024 4:35 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 10:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
A więc mam taki problem, że odcina mi zapłon. Regulacja nic nie daje, jedynie jak jest dość mocno przyspieszony to na 1 i PRAWIE na 2 też nie. Ale na 3 przy 60km/h silnik zmienia prace na cholernie nierównomierną, zaczyna lekko zwalniać i tak w kółko, słychać to, że to odcięcie po prostu, ale gdy rozpędzę się jakimś cudem z wiatrem do 65 i przekroczę tą "magiczną" granice nagle wszystko wraca do normy, nie ma odcięcia i silnik dostaje buta jak nie wiem i buja się spokojnie i do 72km/h. Po prostu odcięcie na 3 biegu mam w zakresie prędkości 60-65km/h. Jeżeli ustawie zapłon na 2,5mm to tak samo na 1 i 2 też jest odcięcie przy innych prędkościach no wiadome ale przy tych samych obrotach, jak je przekroczę jakimś cudem to jest idealnie już potem dopóki nie zwolnię, tylko na mocno przyspieszonym na 1 i praktycznie na 2 też nie ma odcięcia, ale na 3 zawsze jednakowo. Czego to może być przyczyna?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 6:08 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Cały czas właśnie myślałem, że gaźnik. Ale gaźnik nic nie jest winien, wyregulowany idealnie i wszystko pięknie śmiga. Hmm mówisz moduł, nie mam za bardzo jak sprawdzić od kogoś modułu innego ;/ Nie da się tego jakoś miernikiem zmierzyć? Tak samo jak sprawdzić czy cewka zasilająca jest dobra? MaciejH92 o ile się nie mylę miał to samo i się okazało, że cewka zasilająca miała przebicie czy coś.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 6:20 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Brak temu jeszcze wydechu :P Co do zapłonu nie cofał bym się w rozwoju wsadzając spowrotem ZMD. MC chyba miał zapłon od sima jak pasuje to szukał bym PVL...

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 6:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Dobrze by było zmierzyc ile ci to kreci i w jakim zakresie obrotów odcina ;) :D

Jak by to bylo nie wysoko to oczywiste ze cos nie tak z modułem lub tą cewką. A jezeli wysoko to poprostu nie wyrabia :D

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 6:28 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Przeczytaj jeszcze raz mój post ze zrozumieniem :D Odcina tylko w zakresie 60-65km/h, jak się jakoś z wiatrem jeszcze z lekkiej górki uda bujnąć to od 67km/h silnik zaczyna normalnie nagle pracować, przestaje odcinać i idzie dosłownie jak piła spalinowa dopóki znowu nie zwolnię. A co do kręcenia to nie kręci więcej pewnie niż 7000rpm (na 3b oczywiście).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 7:11 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
slawek90 napisał(a):
Typowy objaw dla uszkodzonego modułu. Dla świętego spokoju wyczyścił bym gaźnik.


W moim przypadku to była uszkodzona cewka zasilająca :) Też myśałem na początku, że moduł, później impulsator. 2 te rzeczy sprawdziłem. Wymieniłem iksrownik i chodzi jak piła :D Aha: Rezystancja cewki była dobra więc pewnie przebicie czy coś było ;/

A miałem podobnie jak u yazimoo, tylko, że na 1 i 2b, a na 3b było poprostu odcinanie i koniec. Jedynie z dużej górki potrafił przebić to. Z czasem było coraz gorzej, a pewnego dnia to już tragedia ;/ Odcinało i nie dało się jechać więcej jak 20-30kmh na 3b i nie miał mocy ;/
Najlepiej by było sprawdzić wszystko pokolei w innym charcie ;]

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 8:26 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
yazimoo
charty mają do to siebie że jak się odkręca na 3 biegu gaz na maxa to jest wrazenie odciecia zapłonu, buczy i zwalnia, ale jak troche odpuscisz gaz to znowu jedzie, moim zdaniem to typowe dla charta albo tak jak Sławek mówił coś z modułem

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 1:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
O widzisz Sławku dzięki, pomierzę to dzisiaj. zazikupl wiem, że takie coś jest w chartach ale moim zdaniem to jest od braku paliwa ;/ Bo na dobrze wyregulowanym 14MC to miałem cały czas, a jak nie wiem coś się z pływakiem stało odkształcił się czy coś i był większy poziom paliwa i wyregulowany jeszcze tak, że świeca zawsze czarna to chodził idealnie, można było cały czas jechać na full i szedł jak burza. Teraz mam binga 17 od simsona i też tego nie ma (tylko musiałem filtr od simsona założyć) i to jest całkiem inne niż to co większość chartów ma standardowo, po prostu jakby nagle zmieniał kąt wyprzedzenia czy coś. Jak się uda bujnąć z wiatrem dobrze albo z górki i przebije tą granice 67 to dostaje buta i silnik nie pracuje już nieregularnie tylko idzie jak piła :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 5:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
slawek90 napisał(a):
Rezystancja cewki zasilającej - przepisowo ~750 ohm (może być od 700 do 770 nawet)
Rezystancja impulsatora ~0,27 ohma.
Rezystancja modułu (załączam schemat robiony na szybko):

Image


A więc:

Zasilająca - 900 Ohm albo i więcej (ciepły silnik, zauważyłem, że jak stygnie to maleje, jak całkiem ostygnie to sprawdzę)
Impulsator - 0,42 Ohm
Moduł - wszystko się zgadza ale tam gdzie podałeś 330 Ohm to mam 290 Ohm.

Na zimnym silniku (tzn. odpalam, trochę po pyrka z 4 min żeby silnik lekko zagrzać), rura i ja pierdziele jakiego ma kopa! Jadę jadę i oczom nie wierze, 75km/h (50/4) i mogę tak jechać i jechać dopóki nie zwolnię. Zwolnię przejadę jeszcze z 2km spokojniej tak z 50km/h w sumie to wychodzi już z 5km, silnik się zagrzeje i mam takie odcięcia, że heej ;/ Przy 62km/h zaczyna pyrkać i koniec, to samo na innych biegach tylko z tą różnicą, że np. na 1 odetnie ale mu depniesz i jakoś przejdzie ten moment i przestaje odcinać i idzie jak piła spalinowa.

A więc na zimnym różnica jest taka, że:

Zasilająca - 817 Ohm
Impulsator - 0,35 Ohm

Wyczyściłem dokładniej cały iskrownik, popsikałem takim czymś (nie pamiętam jak to się nazywało ale jest to z KENTA do właśnie takich rzeczy), potem wysuszyłem i pomalowałem całego :D (w końcu farba nie przewodzi prądu, a iskrownik mógł mieć jakieś przebicie albo coś). Co się poprawiło jeszcze nie wiem, jutro się przejadę, różnica póki co tylko taka, że iskra się pojawia dużo szybciej, wystarczy leciuteńko ręką zakręcić magnetem i jest iskra, a przedtem z tym był problem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Śro Kwi 01, 2009 1:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
No ale nigdy tak nie miałem ;/ Szedł normalnie pełną parą, a teraz jak się zagrzeje to na 1 ledwo mu przycisnę i zaczyna jakby przerywać, nie mówiąc już o innych biegach. Za chwilę pójdę i sprawdzę jak jest po tym pomalowaniu i wypsikaniu zapłonu takim czymś do elektrycznych rzeczy. Wczoraj już nie chciało mi się jeździć bo była już 22:00. Wczoraj zauważyłem tylko, że światło z przodu lepiej świeci i iskra się lepiej pojawia, ręką wystarczy leciutko kręcić magnetem, a przedtem trzeba było dość tak magnetem ostro zakręcić, żeby jako taka iskra się pojawiła.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Śro Kwi 01, 2009 7:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 20, 2006 3:04 pm
Posty: 640
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Romet Chart 210:
I ja podłącze się pod ten temat :)
Mianowicie, mam podobne objawy do yazima. Przyspieszyłem lekko zapłon i Chart ma całkiem niezłego kopa, całkiem nieźle zbiera się na 3ce, ale przy 55km/h zaczyna przerywać (wskazówka prędkościomierza waha się między 55 a 60). Aha wspomnę, że mam zapłon Rometowski (nie wiem co trzeba było przerabiać, gdyż to nie ja robiłem, a iskrownika-prądnicy w charcie nigdy nie widziałem ).
U mnie nie ma modułu, także co to może być, dodam jeszcze? (gaźnik 16n-14, raczej dobrze wyregulowany)

_________________
Dawniej ChaRCik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Śro Kwi 01, 2009 8:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
To raz, ten zapłon super nie jest, a dwa to na tych gaźnikach z serii 16nX charty tak sobie chodzą ;/

Kurde chyba będę kupował nowy zapłon ale się boje, że kasę wydam i nic to nie da. Póki zimny to popierdziela jak nie wiem. Zagrzeje się i normalnie np. na 3b od 60km/h zmienia się całkiem praca silnika, nie ma tego ryku, że ciągnie tylko zaczyna buczeć i tak nierównomiernie pracować i czasem mam wrażenie że jest efekt jakbym jechał bez gumy filtra, a jechałem tak chyba z 2km, odkręcam świece, a tu czarna więc to nie od gaźnika, bo jak by tak był to by była biała i to bardzo bo efekt na prawdę jakby jechać bez gumy od filtra. A np. na 2b to samo się dzieje, ale jak się mu dłużej przytrzyma to przejdzie te gówniane obroty i zaczyna ciągnąć i na 2b się bujnąłem do prawie 55km/h to tłok już prawie wylatuje z cyla ale idzie jak piła spalinowa. Na 3b nie mogę tak przekroczyć, chyba, że z górki wtedy też przekroczę 66km/h i zaczyna ciągnąć i dopóki nie zwolnię idealnie jest.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Romet Chart] Odcięcie zapłonu
PostWysłany: Śro Kwi 01, 2009 10:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Dokładnie czarno brązową, ale specjalnie tak zrobiłem! Bo przy tym odcinaniu niby czy co to jest to buczy jakbym bez gumy gaźnika jechał i pracuje cholernie nieregularnie. Jakby to było od gaźnika to świeca była by biaława.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Jak wykonać odcięcie zapłonu ?

koki92nr

9

3700

Śro Kwi 08, 2009 10:10 pm

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet chart 210] Nie wyłącza zapłonu

xamasz

4

1777

Czw Kwi 30, 2009 8:07 pm

MaciejH92 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów CHART - REGULACJA ZAPŁONU

jacek_44

9

4685

Czw Sie 02, 2007 9:14 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Chart] Ustawianie zapłonu

adriandlugi

3

4127

Wto Sty 27, 2009 8:52 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Regulacja zapłonu Chart

doktor13xxx

2

2331

Wto Cze 14, 2011 9:22 pm

doktor13xxx Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 25 Queries | GZIP : Off ]