Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Maj 21, 2024 10:27 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Pią Paź 02, 2009 7:38 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 28, 2008 5:52 pm
Posty: 336
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Jest:
-Toyota Corolla E10
-Romet Ogar 200

Były:
-Aprilia SR (Minarelli LC)
-Romet Chart 210
-Romet Kadet M-780
Witam.
Mam następujący problem z moim Chartem.
Wszystko pięknie chodziło, aż do czasu gdy kupiłem nowa świecę firmy AWINA i ją wkręciłem, odpaliłem Charta, chwilę pochodził na wolnych, i gdy dodałem mu gazu trochę zaskakiwał, trochę nie, nie dało się go dodać. Zgasiłem go i zmieniłem świecę na poprzednią, na której bardzo ładnie chodził i to samo, odpalił i nie mogłem mu dodać gazu. Zmieniłem świecę na jeszcze inną, bo myślałem, że ma przebicie, ale jednak po sprawdzeniu iskra przeskakiwała jak powinna. Spróbowałem go z 2 razy na pych, aż nagle zapalił, przejechałem się (gaz działał, wchodził na obroty) aż mi zgasł ojapier i się skończyło. Już nawet nie zapala, a iskra jest...
Zmierzyłem cewkę, w normie, impulsator, w normie i moduł... wyszło mi ok 260ohm, wg. schematu Sławka90 powinno być 330 ohm, więc postanowiłem rozebrać moduł i sprawdzić co w nim siedzi z nastawieniem, że 70ohm różnicy oznacza, że moduł padł, tak też sądził Sławek że 260ohm, oznacza nie sprawny moduł. Jednak sprawny moduł MVVS'a miał również 260 ohm, a ja mój rozebrałem i przy okazji pękła mi w środku płytka drukowana i urwał się drucik. Czyli roz*ebałem dobry moduł.... ojapier ojapier ojapier
Co może być popsute w Charcie, że nie pali, czytałem, że Chart odpala na każdym ustawieniu zapłonu, tylko inaczej pracuje an wyższych obrotach, więc zapłon odpada, moduł był ( ojapier ) dobry, impulsator OK, cewka WN OK, co jeszcze mam zmierzyć co sprawdzić ? Jak zbadać czy nie ma przebicia do masy (nie mam modułu).
Proszę pomóżcie, tylko jakoś, rzetelnie co wymienić etc. bo nie chcę znowu czegoś co było dobre popsuć.....


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 9:01 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Może po prostu wadliwa świeca? Kup Iskrę 95, a nie jakieś wymysły. Ewentualnie setkę ale większość chartów źle ją trawi :P


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 10:10 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 11, 2008 9:39 pm
Posty: 307
Pojazd: Kawasaki KMX 125 97'
Mój Chart robił takie cyrki właśnie na róźnych świecach że trochę pojeździł i potem po odpaleniu już się na obroty nie wkręcał. Wyciągam świece i kompletnie zasyfiona, ale nawet po wyczyszczeniu już nie odpalił. Trzeba było wsadzić świece nową, miałem nawet z allegro kilka nówek ze starych zapasów F100, ale Chart je zżerał po jednej dłuższej przejażdżce. Wkońcu zrobiłem test na których najlepiej pali :

-Iskra F95 od malucha
-CCCP (ruskie świece, można kupić na bazarach "po piać zlotich", lub na allegro po 8zł.)
-AWINA (jeżdżę na niej już rok i 9 miechów bez wykręcania <lol> )

Oczywiście AWINA mam odpowiednik F80, a w ruskich to nie ma znaczenia, muszę znów te ruskie pozwozić, bo AWINA i Iskra wolniej się w zimie nagrzewają, przez co na pierwszego nie odpali, a na ruskich z półkopa nawet w temp. -15 <lol> (z tą temperaturą to tak zapewniał mnie ukrainiec który je sprzedawał) :]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 7:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Cytuj:
Co Ty pieerdolisz ? ojapier . Setka zalecana jest dla Charta i w 211-stce śmigam na takiej 3 lata a wykręcałem ją tylko raz sprawdzić jak przepala mieszankę... NGKB8HS i wszystko jasne.


Dajmy na to przykład :P Brian jeździ na maluchowskich świecach, a na setce nie pali. Poza tym spotkałem się w internecie też z taką opinią więc myślałem, że jest ona słuszna pisząc posta.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 9:47 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 28, 2008 5:52 pm
Posty: 336
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Jest:
-Toyota Corolla E10
-Romet Ogar 200

Były:
-Aprilia SR (Minarelli LC)
-Romet Chart 210
-Romet Kadet M-780
Powiem tak, iskra 100 mojemu Chartowi służy... kupiłem z zapasów do Sławka i Chart szedł na niej jak burza, ale było mi jej szkoda i po 10km wykręciłem, bo jest oryginalna ;-) Śmigałem ciągle na iskrach 95 i było też fajnie... NGKB8HS miałem przez 500km i mi ją przebiło (wtedy były identyczne objawy co teraz) zmieniłem na iskrę 95 (trochę wyeksploatowaną) i ją też przebiło, łącznie to 3 świece pod rząd mi wtedy poszły.
Jednak teraz próbowałem i na iskrach 95 i na oryginalnej 75 i nic... przebicia też nie było.
***

Dzisiaj otworzyłem pierwszy raz pokrywę od magneta i nie wiem czy nie pierwszy raz w życiu Charta <cfaniak> Cewki jak nowe, magneto nawet nie poobcierane wszystko czyściutkie, więc zamknąłem i doszedłem do wniosku, że nowa świeca Iskra 95 i sprawny moduł załatwią sprawę.
Dokupiłem także wszystkie nowe rzeczy, które wyskubałem z modułu, zamiast tyrystora 2N6399 otrzymałem jego odpowiednik TIC126N, za który dałem 10zł <zniesmaczony> wszystkie części wyniosły mnie ok. 16zł. Jednak mam problem, chciałem zacząć projektować płytkę drukowaną i zobaczyłem na schemacie modułu gl133 z innego forum, że są na nim jakieś 2 rezystory, których w moim kpl. i do czasu działającym module nie było... Tutaj części jakie wygrzebałem i jakie dokupiłem:
Image

a tutaj schemat:
Image

I co mam robić, łączyć wszystko omijając oporniki ? <help>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 9:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 11, 2008 9:39 pm
Posty: 307
Pojazd: Kawasaki KMX 125 97'
Ja na ten przykład nigdy w życiu nie bawiłbym się w rozbałuszanie modułu, i klecenie go od nowa :P Już 100 razy wolę wydać te 50zł na nowy niż bawić się w połączenia, itd. W elektryce to może kompletnie zielony nie jestem bo coś tam umiem, ale w moduły już bym się nie bawił <lol>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Sob Paź 03, 2009 10:28 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 28, 2008 5:52 pm
Posty: 336
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Jest:
-Toyota Corolla E10
-Romet Ogar 200

Były:
-Aprilia SR (Minarelli LC)
-Romet Chart 210
-Romet Kadet M-780
Co mam do stracenia, jak coś, źle połączę, to przecież nic nie spalę po za ewentualnie modułem :]
Ja w elektronice jestem całkowicie zielony, ale jak ma się schemat i internet to wszystko można.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Nie Paź 04, 2009 4:41 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sty 10, 2009 10:15 pm
Posty: 274
Miejscowość: Głuszyca
Pojazd: Renault Clio c1ph1 1.4kat "Energy" 80Km 92r aka "Malinka"
Kilkukrotnie miałem takie sytuacje jak ty, często iskra wydawała się idealna, wymieniałem cały zapłon i było OK. Jeśli odczułeś spadek mocy to mogą też być pierścienie. Też miałem taki przypadek kiedy naglę przestał palić. Po wymianie pierścieni (Pół nie było) byłem w szoku, zapalił od pierwszego i szedł jak burza :]

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Chart] Przestał palić po zmianie świecy
PostWysłany: Pon Paź 05, 2009 2:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Mój chart też jest wymagający na świece miałem z 5 dobrych świec champion itp, które sprawdzałem o200 kolegi a u mnie nawet na nich nie zapyrkał znalazkem jednom od piły ruskej i działa,oprócz niej działa też na iskrach f95,f75 i ngk b8hs


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Nagle przestał palić...

ubojnik

6

2044

Sob Sie 09, 2008 8:53 pm

ubojnik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Mój kadet nagle przestał palic...

spider15

7

1987

Sob Wrz 06, 2008 10:23 pm

baj-pas4 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Motorynka] Brak paliwa na świecy nie chce palić

radzio208

5

2270

Pią Kwi 25, 2008 8:50 pm

Sponer Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Opiłek na wykręconej świecy

AxelBenQ

3

1510

Wto Mar 06, 2012 8:50 pm

AxelBenQ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Po zmianie biegu słabnie

luki14w

5

3016

Sob Sie 19, 2006 2:36 pm

luki14w Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 33 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]