Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Maj 21, 2024 3:29 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 3:41 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Sty 17, 2010 12:42 pm
Posty: 4
Pojazd: simson s51
Witam
Jestem nowym użytkownikiem forum więc na początku Pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych :) no i teraz zaczynam zadawać pytanka :P :)

no więc .. jestem totalnym laikiem , i mam problem z odpaleniem simsona s51
, kupiłem nową : głowicę , świece , gaźnik , tłok , uszczelki , magneto . Poskręcałem , wszystko jest szczelnie , z tym że niewiem czy dobrze przykręciłem magneto , weszło na klina i się trzyma , kręci się razem z wałem to chyba jest dobrze przykręcone tak ? iskra się pojawia więc iskrownika nie wymieniałem , magneto natomiast wymieniłem bo stare się rozsypało i nie było ogólnie w dobrym stanie . Instalcje mam podajże 8 voltową chodź nie jestem pewien czy iskrownik nie jest 6 v , bo cewka jest 8 , ale simson zanim mi się popsuł to działał na tym iskrowniku i na tej cewce , i teraz pytanie jak ustawić ten zapłon , te przerywacze itd.. ? w jaki sposób się to robi i jakie muszą być te odstępy pomiędzy przerywaczami >?
z jakąś siłą powinna być przykręcona głowica ? bo ja przykręciłem dosyć mocno , żeby uniknać problemów z sprężaniem .
jak powinien być wyregulowany gaźnik ?

Wielkie dzięki za każdą odpowiedź na moje pytania ! :)
Pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 3:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
angus88 napisał(a):
jak ustawić ten zapłon

Cytuj:
Trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tłok, poruszając się w górę, jest 1,5-1,8 mm przed swoim maksymalnym położeniem. Wykręcamy świecę. Najlepiej zmierzyć np. minimalną odległość tłoka od górnego końca gwintu, w który wkręcona była świeca. Później do naszego pomiaru dodajemy 1,5-1,8 mm i ustawiamy tłok (kręcąc kołem magnesowym) tak, aby odległość tłoka od górnego końca gwintu wynosiła dokładnie tyle (oczywiście tłok ustawiamy, "prowadząc go" do góry !) Mamy zatem tłok ustawiony w pozycji 1,5-1,8 mm przed jego górnym położeniem "w drodze" do góry. Teraz markerem zaznaczamy dwie kreski naprzeciw siebie - jedną na silniku (nie na podstawie iskrownika, do której przykręcone są cewki, tylko na silniku, bo podstawą iskrownika będziemy regulować zapłon !), a drugą na kole magnesowym. Chodzi nam teraz o to, żeby zapłon następował dokładnie wtedy, gdy te kreski są naprzeciw siebie (czyli gdy tłok jest w odpowiednim położeniu względem silnika). Ponieważ platynki zwierają cewkę zasilającą (wyłączają zapłon) to zapłon następuje wtedy, gdy się one rozwierają. Przy naszych wcześniej narysowanych kreskach skierowanych naprzeciw siebie (czyli gdy tłok jest 1,5-1,8 mm przed swoim górnym maksymalnym położeniem gdy idzie do góry) powinien nastąpić zapłon. "Luzujemy" więc korpus do którego są przykręcone cewki i ustawiamy go tak, aby przy takim ustawieniu tłoka względem silnika (kreski naprzeciw siebie) nastąpił zapłon (moment rozwarcia platynek, który regulujemy właśnie korpusem). Doprowadzamy do sytuacji, kiedy jednocześnie nasze kreski się spotykają i platynki rozwierają.

Cytat z innego forum napisany za zgodą autora

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Ostatnio edytowany przez Addadko Nie Sty 17, 2010 4:31 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 11:52 am 
Offline

Rejestracja: Nie Sty 17, 2010 12:42 pm
Posty: 4
Pojazd: simson s51
zdjołem magneto żeby zobaczyć czy rozwierają się platynki w odpowiednim momencie , ale one popierwsze się wogle nie rozwierają ;/ ( klin na wale jest , magneto super się na nim trzyma ) co może być przyczyną nie rozwieerania się platynek ?

pozdr

---- Połączono -----

wielkie dzięki Addadko za obszerne wyjasnienie :) teraz mam problem z tymi platynkami ;/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 6:37 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Chwila... Zdjąłeś magneto, obracałeś wałem (bez magneta) i sprawdzałeś czy platynki sie rozwierają?

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 7:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Może jest to spowodowane brakiem klinu na wale?

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 7:37 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Wrz 27, 2009 10:00 pm
Posty: 476
Miejscowość: Częstochowa
Pojazd: Romet Chart 210 88'
Romet Pony 50M2 87'
Jawa 50 typ 23 80'
Polski Fiat 126p 77' & 81'
FSO Polonez Caro 1.4 16v 95'&97', 1.6 GLI 96'
Trzeba po prostu ustawić platynki żeby pewnym czarnym elementem "jeździły" po krzywce.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 8:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Witam, głowice dokręć mocno tylko tak żebyś gwintów nie zerwał (z wyczuciem) a kompresja czym większa tym lepiej.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 8:10 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
angus88 napisał(a):
( klin na wale jest , magneto super się na nim trzyma )

Addadko, no czytaj troche.

angus88 napisał(a):
z jakąś siłą powinna być przykręcona głowica ?

Bardziej równo niż mocno. Na krzyż, jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego.

angus88 napisał(a):
jak powinien być wyregulowany gaźnik ?

Tak, aby nie zalewało świecy, aby miał odpowiednią dawkę powietrza... W ogóle to pytanie ma jedną odpowiedź: "dobrze."


Platynki mają się rozwierać gdy magneto jest przykręcone... ojapier
Wyczyść styki platynek.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 9:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 11, 2008 9:39 pm
Posty: 307
Pojazd: Kawasaki KMX 125 97'
angus88 napisał(a):
zdjołem magneto żeby zobaczyć czy rozwierają się platynki w odpowiednim momencie , ale one popierwsze się wogle nie rozwierają ( klin na wale jest , magneto super się na nim trzyma ) co może być przyczyną nie rozwieerania się platynek ?


Ziomek ,bez magneta jakim prawem platynki miały by się rozwierać? Przecież to w magnecie jest krzywka która powoduje w danym momencie ich rozwarcie :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 12:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
daniel11 właśnie, że nie. Zbyt duży stopień sprężania też nie jest dobry.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 1:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
No wiem że za duży też ale po prostu chodziło mi o to żeby też nie było przedmuchów. ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 4:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
angus88 napisał(a):

1 weszło na klina i się trzyma , kręci się razem z wałem to chyba jest dobrze przykręcone tak ?
2 iskra się pojawia więc iskrownika nie wymieniałem
3 Instalcje mam podajże 8 voltową
4 cewka jest 8
5 teraz pytanie jak ustawić ten zapłon , te przerywacze itd.. ?
6 z jakąś siłą powinna być przykręcona głowica ?
7 jak powinien być wyregulowany gaźnik ?


angus88 ODPOWIEDZI :
1. No to dobrze.
2. To nie znaczy że odpali.
3. Nie ma takiej opcji, tzn jest ale po przewinięciu cewek.
4. Zapewne butelkowa. (pod bakiem)
5. 1,8mm przed GMP (górne martwe położenie tłoka) a na przerywaczu 0,4mm (na necie są tutki).
6. Z wyczuciem ale dość mocno :) Na krzyż (X) jak pisali wcześniej.
7. Najpierw robisz to na ,,oko" dopiero na ciepłym silniku regulujesz wszystko. Zależy jeszcze jaki masz ten gaźnik. Śruba ze sprężynką (regulacja wolnych obrotów) 16n3 i podobne wykręcając śrubę zwiększasz obroty biegu jałowego, wkręcając zmniejszasz.
Bing 17 - wkręcając zwiększasz, wykręcając zmniejszasz.
Śrubą od składu mieszanki (bez sprężynki) optymalnie robią tak : wkręcają do oporu i wykręcają o ok.2,5obrotu. To trzeba dobrać samemu. W 16n3 jest trochę inaczej ale tam lepiej nie dłubać, jak już to robiąc to poprzez rowki na iglicy. Taką regulacje mieszanki jak opisałem znajdziesz przeważnie w bingu 17 i 16N1-11

Chyba się połapiesz. :)

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 4:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Z zapłonem się nie zgodzę, gdy tłok jest 1.8mm przed GMP wtedy przerywacz ma się dopiero zaczynać rozwierać, a w jego największym rozwarciu ma mieć przerwę 0,4mm.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 4:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
No to jest oczywiste.
A czy Ja pisalem kiedy ma sie rozwierać? Napisałem tylko jakie mają być przerwy nie pisałem kiedy co i jak :) Ma być 1,8 i 0,4. Dlatego pisałem że są tutki :D

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ustawienie zapłonu , regulacja gaźnika ,optymalne sprężanie
PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 4:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
No tak ale tutaj za dużo o tym nie znajdzie ;/ A z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że gdy tłok jest 1.8mm przed GMP to przerywacz ma mieć 0,4mm.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ustawienie zapłonu

mati590

1

2731

Nie Wrz 18, 2005 11:47 am

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

pec12

16

7237

Wto Sie 29, 2006 4:24 pm

Flash Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu

szymek200

6

2807

Nie Sty 06, 2008 1:39 pm

birs Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ustawienie zapłonu pytanie

Neomi

1

1583

Śro Wrz 07, 2011 6:57 pm

Naveintre Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson SR]- ustawienie zapłonu elektronik.

kleiber1993

2

4506

Pon Lut 04, 2008 8:47 am

Pumba Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.075s | 24 Queries | GZIP : Off ]